اگر علاقهمند به بازیسازی باشید احتمالا سوالات زیادی از ایده پردازی برای ساخت بازی تا چگونگی انتشار و سیستم کسب درآمد دارید. رویداد بازیسازی جیتوپیا جایی برای پاسخ دادن به همین شکل سوالات است و میتواند کمک شایانی به شما برای ورود به صنعت بازیهای ویدیویی نماید.
این رویداد به صورت آنلاین و به شکل وبینار انجام میشود و همین مورد باعث کاهش هزینههای برگزاری رویداد و منطقا کاهش هزینه شرکت در رویداد است و شما میتوانید با هزینهای مناسب در این رویداد شرکت کنید.
جیتوپیا، وبینار بازیسازی ویژه موبایل ایران است که توسط مایکت و با حمایت بنیاد ملی بازیسازی برگزار خواهد شد. پس اگر علاقهمند به ساخت بازی هستید این رویداد را از دست ندهید.
در ادامه میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد رویداد جیتوپیا کسب کنید، با ما همراه باشید.
جیتوپیا چیست؟
نام این رویداد از کلمه یوتوپیا به معنای آرمان شهر الهام گرفته شده است. جیتوپیا قرار است آرمان شهری برای علاقهمندان به ورود به صنعت بازیهای موبایلی باشد و هر آنچه که یک فرد برای تبدیل شدن به یک بازیساز موبایل احتیاج دارد را در اختیارش قرار دهد.
این رویداد شامل تمامی مباحثی است که برای شروع کارتان به آن نیاز دارید. مباحث جیتوپیا شامل ایده پردازی، طراحی فنی و هنری، زیر ساخت، مدیریت تیم، انتشار بازی، جذب و نگهداری بازیکن، کسب درآمد و آنالیز دادهمحور کاربران است، تقریبا هرآنچه که نیاز دارید در این رویداد گنجانده شده.
همچنین در مورد مباحثی مانند چالشهای بازیسازی مستقل هم صحبت خواهد شد.
محتوای رویداد توسط حرفهایترین و نام آشناترین فعالین حوزه بازیسازی موبایلی در ایران ارائه خواهد شد و شما میتوانید از غنی بودن محتوایی که در جیتوپیا ارائه میشود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر شرکت برترین فعالین داخلی مهمانانی از خارج کشور هم در رویداد حضور خواهند داشت.
از جمله برخی تیمها و استودیوهای حاضر در این رویداد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امیرحسین ناطقی «موسس و مدیرعامل کوییز آف کینگز»
- شهریار ازهاریانفر «مدیرعامل استودیوی نردبان فردا (بازی آمیرزا)»
- تایس ویلر «طراح بینالمللی بازی از شرکت JoyMasher»
- وحید رحیمیان «مدیرعامل مایکت»
- علیرضا رنجبر شورابی «مدیرعامل استودیو نور و حرکت (بازی گشت پلیس)»
- امید شیرخورشیدی «مدیر محصول و دیتاساینتیست آواگیمز»
- محمد زهتابی «مدیرعامل استودیو پاییزان (بازی پسرخوانده)»
- محسن تسخیری «مدیرعامل نارین گیمز)
- سید محمدعلی سیدحسینی «معاون حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای»
- آناهیتا ناظمی «مدیرعامل متریکس»
- علی نادعلیزاده «مدیرعامل استودیو تاد (بازی پرسیتی)»
- امین فروغی «مدیرعامل استودیو آوید (بازی هشت خوان)»
- کمیل کمال «مدیر فنی مایکت»
- محمد سلیمانی فر «موسس و مدیر فنی کوییز راش»
- حمید طوبی «CPO کوییز آف کینگز»
- سینا میراثی «طراح بازی کوییز آف کینگز»
- امیرارسلان قربانزاده «مدیرفنی کوییز آف کینگز»
قطعا استفاده از تجربیات و صحبتهای اسامی یادشده، مفید و موثر خواهد بود. با توجه به برگزاری آنلاین و هزینه پایین شرکت در رویداد فرصتی مناسب برای تمام علاقهمندان فراهم شده تا در رویدادی مناسب و سطح بالا شرکت کنند.
جیتوپیا مسیر بازیسازی را به طور کامل برای شما روشن خواهد کرد و شما را در راهی مستقیم و مشخص قرار میدهد تا بتوانید به بهترین شکل به علاقه خود یعنی بازیسازی بپردازید.
ویدیوی کامل ارائههای این رویداد آنلاین از طریق آپارات جیتوپیا در دسترس عموم قرار گرفت.
جزئیات ارائههای رویداد جیتوپیا:
ایدهپردازی
- ایدهپردازی را از کجا شروع کنیم؟
- از چه منابعی برای ایدهگرفتن میتوان استفاده کرد؟
- شناخت ذائقهی بازیکنان ایرانی و ترندهای بازیسازی در ایران
- پیروی از ترندهای بازار یا تمرکز روی ایدههای جدید؟
- با توجه به ذائقه بازیکنان ایرانی چه ژانری را برای ساخت بازی انتخاب کنیم؟
- چالشهای تبدیل کردن ایده به عمل
- چطور درباره ایدهی خود از مخاطب بازخورد بگیریم؟
طراحی فنی و هنری
- مهارتهای لازم برای ساخت بازی از لحاظ فنی
- مهارتهای لازم برای ساخت بازی از لحاظ هنری
- چالشها و محدودیتهای منابع انسانی و زیرساخت
زیرساخت
- چالشهای یک طراحی توسعهپذیر (Scalable)
- چالشهای فنی مربوط به زیرساخت
مدیریت تیم
- چالشهای مدیریت تیم و حفظ مهرههای کلیدی
- چالشهای مدیریت بحران در تیمهای بازیسازی
انتشار بازی
- ارزشافزوده استورها در انتشار بازی برای بازیساز یا ناشر
- زمان مناسب برای انتشار بازی
- قبل از انتشار نسخه اصلی بازی نسخهی بتا یا MVP منتشر کنیم یا خیر؟
- چرا و چه زمانی باید از انتشار یک بازی دست کشید؟
جذب و نگهداری بازیکن
- مزایا و معایب کانالهای موجود برای جذب مخاطب
- چهطور بازیکن را برای مدت زمان بیشتری در بازی حفظ کنیم؟
- راههای حفظ و افزایش نرخ بازگشت (Retention Rate) بازیکنان
کسب درآمد
- راههای کسب درآمد از بازیهای موبایل
- چالشهای درآمدزایی (Monetization) از بازیهای موبایل
- چگونه درآمد حاصل از هر بازیکن را افزایش دهیم؟
آنالیز دادهمحور کاربر
- ابزارهای موجود برای جمعآوری و تحلیل اطلاعات بازیکنان
- چه مهارتهایی برای تحلیل اطلاعات نیاز داریم؟
- به چه سوالها و چالشهایی میتوان با تحلیل اطلاعات پاسخ داد؟
وبینار بازیسازی موبایل جیتوپیا، پنجشنبه (5 تیر) و جمعه (6 تیر) از ساعت 9:30 الی 14:30 برگزار خواهد شد و ارائه دهندگان در 10 ساعت به صورت آنلاین در رابطه با موارد مختلفی با شما صحبت خواهند کرد. برای ثبتنام تا تاریخ 4 تیر ماه میتوانید به صفحه ایوند رویداد مراجعه کنید و ثبت نام خود را تکمیل کنید؛ همچنین توجه داشته باشید تمامی درآمد حاصل از این وبینار برای مقابله با ویروس کرونا به سازمان هلال احمر اهدا خواهد شد.
ویدیوی کامل ارائههای این رویداد آنلاین از طریق آپارات جیتوپیا در دسترس عموم قرار گرفت.