در شهریور ماه سال 97 در رویداد کافه گیمز 2 بود که کافه‌بازار و آواگیمز خبر برگزاری رویدادی با نام کژوال کمپ 1 را که به بازیسازان این اجازه را می‌داد که بتوانند در مدت زمان مشخصی بر سر یک جایزه نقدی به رقابت بپردازند و با کمک منتورهای متعدد رویداد محصول خود را بهبود ببخشند.

در ایامی که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و در شرایطی خیلی متفاوت‌تر امسال و با یک وقفه یک ساله، کافه بازار خبر برگزاری دومین دوره رویداد کژوال کمپ را منتشر کرد.

کژوال کمپ 2 در سال 99

رویدادی که با حمایت مستقیم 10 مجموعه فعال صنعت بازی در ایران قرار است در تاریخ 22 شهریور کار خود را آغاز کند و طی 10 هفته شرکت‌کنندگان، بازی‌های موبایلی خود را برای رقابت نهایی آماده سازند؛ هدف اصلی رویداد ارتقاء سطح بازی‌های موبایل ایرانی است و سعی شده بر روی اهمیت تحلیل داده و راهکارهای افزایش طول عمر محصول تمرکز بیشتری صورت پذیرد.

تیم‌های منتخب رویداد بر اساس بازدهی محصول آن‌ها به روی بازار انتخاب می‌شوند. داورهای نهایی مخاطبین و بازیکن‌ها خواهند بود. برای این رویداد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است؛ جایزه 25 میلیون تومانی اولین دوره کژوال کمپ به بازی تخته‌باز ساخته استودیو آرمیک رسید.

استودیو آرمیک برنده کژوال کمپ 97

مربیان رویداد همچنان به طور رسمی معرفی نشده‌اند ولی حضور افرادی از آواگیمز، استودیو مدریک، نردبان راه اندیشه (آمیرزا) ، پاییزان، کوئیز آف کینگ و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قطعی بنظر می‌رسد.

زمان بندی فعلی رویداد از 22 شهریور تا 30 آذرماه محاسبه شده و موضوعات اعلام شده با دوره قبلی این رویداد تطابق دارد و شرکت‌کنندگان امسال می‌توانند با بررسی بازی‌های دوره قبل، محصول بهتری را روانه بازار کنند.

اطلاعیه نحوه برگزاری کژوال کمپ:

تیم‌های علاقه‌مند از ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر فرصت خواهند داشت تا از طریق وب‌سایت رویداد ثبت‌نام نمایند. مراحل اجرای رویداد به صورت چندین فاز پیوسته پیگیری می‌شود. ابتدا فاز مستندسازی را خواهیم داشت. در این مرحله تیم‌ها مستندات بازی خود و مراحل تولید را با توجه به معیارهای در نظر گرفته شد به تیم منتورها ارائه می‌کنند. با تایید ایده‌ی اولیه وارد مرحله‌ی پروتوتایپ می‌شوند. تلاش بر این است تا در این مرحله ریسک‌های فنی و نحوه‌ی پیاده‌سازی هسته‌ی اصلی بازی انجام پذیرد و اولین دموی قابل بازی به منتورها عرضه شود. سپس در مرحله‌ی تولید تمام مکانیک‌ها به صورت کامل و جهت عرضه‌ی نهایی محصول پیاده‌سازی می‌شوند. خروجی این مرحله نسخه‌ی بتا از بازی خواهد بود. در ادامه زمانی برای تست و رفع اشکال برای بازی‌ها در نظر گرفته شده است و در نهایت عرضه‌ی بازی به روی بازار را خواهیم داشت. در این بخش وارد ارزیابی محصولات می‌شویم. همچنان امکان ارائه‌ی آپدیت و عملیات بهینه‌سازی سنجه‌ها و پارامترهای بازی موجود است. پس از گذشت زمان ارزیابی بازی‌ها بر اساس فرمول مشخصی رتبه‌بندی می‌شوند و به تیم‌های برتر رویداد جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

افتتاحیه کژوال کمپ 99

لینک‌های مرتبط با کژوال کمپ 99: