یادگیری، چالش و حس شیرین موفقیت

سه عامل مهمی که باعث شده این روزها دسته بندی کلمات و دانستنی نه تنها میزبان بازی های متعددی باشد بلکه رکوردهایی مختلفی را به ثبت برساند.

شاید بتوانیم بازی آفتابه را یکی از اولین بازی های موفق سبک کلمات بنامیم، اما توجه داشته باشید که این موفقیت سال ها پیش رقم خورده و حالا با تغییر ذائقه کاربران ایرانی، بازی های جدیدی از این سبک مورد پسندشان قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی کلماتیک، ساخته اردیبهشت استودیو بپردازیم که به لطف قواعد و شرایط خاص خود توانسته یکی از عناوین موفق سبک کلمات باشد.

دانلود بازی کلماتیک

ما پیش از این در بازیاتو به بررسی بازی فندق و آمیرزا پرداخته بودیم و گفته بودیم که این دو بازی یک کلون ایرانی شده از Word Cookies هستند و بد نیست بدانید که کلماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بازی فندق، کلماتیک، آمیرزا (به ترتیب تاریخ انتشار) هر سه پارامترهای خاصی را در خود جای داده اند که میتواند برگ برنده ای برای آنها در مقابل سایر رقبا باشد و همچنین تا حدودی سبک کلمات را اشباع و اِشغال کرده اند.

بازی کلماتیک در بخش داستان و محتوا به خوبی میتواند از دو رقیب موفق دیگر خود پیشی بگیرد، که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

دانلود بازی کلماتیک

در این بازی شما مخاطب روایت خاطرات سفر های داخل و خارج از ایران مادربزرگی هستید و در این مسیر شما میتوانید با حل مراحل مختلف، این سیر داستانی را تداوم ببخشید.

یکی از خلاقیت های جالب اردیبهشت استودیو، استفاده از محیط تعاملی در بازی است که شما با جا به جایی در منو شاهد تغییرات ساده اما دلنشینی در محیط بازی هستید.

در کلماتیک مثل فندق، خبری از چینش کلمات آزادانه و بی قاعده نیست و این دقیقا یکی از همان برگ برنده هایی است که راجع به آن صحبت میکردیم، یعنی

انتخاب خوب و حساب شده کلمات مجهول هر مرحله

همچنین در کلماتیک دایره فراوانی از لغات زبان فارسی جای داده شده که به لطف قابلیت “کلمات اضافه” امکان دریافت سکه به ازای کشف کلمات صحیح را به کاربران هدیه داده است.

شما در بازی کلماتیک در پایان هر مرحله لزوما سکه دریافت نمیکنید بلکه با گذشتن از تعداد مراحل مشخصی میتوانید شانس خود را برای انتخاب کیسه‌های سکه امتحان نمایید.

البته توجه داشته باشید راه های کسب سکه رایگان به همینجا ختم نمیشود و شما با انجام کارهای مختلفی مثل

  • مشاهده ویدیو
  • دعوت از دوستان
  • پیوستن به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام بازی
  • نصب بازی های دیگر سازنده
  • ثبت نظر

میتوانید به کسب سکه رایگان بپردازید.

نقد بازی کلماتیک، بازی حدس کلمه

خلاصه و مفید

در این بازی خبری از آیتم های خریدنی و راهنماهای مختلف نیست و شما با پرداخت مقدار مشخصی سکه میتوانید حروف مخفی کلمات هر مرحله را مشاهده نمایید، که در عین سادگی کار راه بیانداز هم هست.

راستی، همیشه لازم نیست برای دریافت راهنمایی سکه خرج کنید دو قابلیت مهم دیگر در همراه شماست.

  • تغییر چینش حروف :

با جا به جایی حروف هر مرحله، شما میتوانید با دید جدید تری به حدس کلمه بپردازید چرا که در این سبک بازی ها ارتباط بصری خیلی مهم است.

  • اشتراک گذاری مرحله :

یک تصویر از مرحله را تنها با زدن یک دکمه در بین دوستان خود منتشر کنید و از راهنمایی و قدرت دایره کلمات آن ها برای پیشرفت، استفاده کنید.

گرافیک بازی از وحدت خوبی در طراحی بهره مند است و همین امر باعث شده کاربر به راحتی بتواند با بازی ارتباط برقرار کند؛ که البته این مورد نشانگر اهمیت بالای طراحی تجربه کاربری در بین سازندگان بازی دارد.

لذت بازی حدس کلمات

موسیقی و صداگذاری بازی، تا حد امکان ساده ولی هیجان انگیز انتخاب شده است که نه تنها باعث خستگی کاربر نمی شود بلکه شور و هیجان ادامه بازی را در او زنده نگه میدارد.

حدس بزن، سکه بگیرو به پیش برو

خوشبختانه بازی از قابلیت اسکوربرد (جدول امتیازات) آنلاین بهره میبرد و به کمک آن شما میتوانید جایگاه کلی و تفکیکی خود را در بین سایر بازیکن ها ببینید.

در نهایت میتوان گفت که شما با یک بازی فوق العاده ایرانی در سبک حدس کلمات رو به رو هستید، اگر علاقه مند به بازی های این سبک هستید و عاشق فسفر سوزاندن، همین الان این بازی را دانلود کنید و تجربه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

خبر انتشار نسخه آی او اس بازی کلماتیک را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.