هر روز بازی‌های زیادی در بازار عرضه می‌شوند اما تعداد کمی از این بازی‌ها می‌توانند در مدت کوتاهی همه گیر شوند و الهام دهنده‌ای خوب برای دیگر توسعه دهندگان باشند.

از جمله این بازی‌های موفق و الهام بخش می‌توان به بازی‌هایی مثل Helix Jump و Swipe Brick Breaker که توانسته‌اند میلیون‌ها نفر تا سرتاسر جهان را به خود مشغول کنند.

موفقیت‌های بازی‌های این چنینی سبب شده تا بازی‌هایی نظیر بشکن بره و نُهِ غیرممکن ساخته و منتشر شوند. در این مطلب از بازیاتو قصد بررسی یکی دیگر از این عناوین که با نگاه به بازی موفق 2048 ساخته شده است را داریم. در ادامه این مطلب با 2048 ساخت ایران همراه من باشید.

2048 ایرانی

جمع کلاسیک‌ها جمعه

2048 تفاوت بسیار زیادی با بازی اصلی دارد. گرچه کلیت بازی یعنی در کنار هم قرار دادن اعداد مشابه و ساخت اعداد بزرگتر در هر دو بازی وجود دارد اما در این بازی روند کلی بازی متفاوت است. در این نمونه داخلی به جای اینکه مربع‌های موجود را مثل یک پازل حرکت دهید اعداد جدید را به سبک بازی کلاسیک TETRIS باید در صفحه قرار دهید و با انتخاب ستون مناسب سعی کنید اعداد بزرگتری بسازید.

می‌توان این بازی را تلفیقی از بازی 2048 کلاسیک و TETRIS دانست.

همین گیم پلی ساده می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر کند. برای انجام بازی نیاز به تمرکز و سرعت بالایی دارید زیرا هر لحظه اعداد موجود در صفحه به سمت پایین حرکت می‌کنند و با گذاشتن اعداد در جای درست می‌توانید آن‌ها را به بالا برگردانید و این سرعت عمل بازیکن را می‌طلبد.

2048 را می‌توان یک بازی خلاقانه دانست. وجود چند حالت گیم پلی متفاوت در بازی اثبات کننده این حرف هستند و سازنده سعی کرده با قرار دادن چند حالت مختلف بازی را جذاب‌تر از آنچه هست کند.

دانلود بازی 2048

رکورد بزن؛ جایزه بگیر

شما می‌توانید در 2048 بازی مرحله‌ای را انجام دهید، به صورت آزاد و رکوردی بازی کنید و یا در لیگ شرکت کنید و با دیگر بازیکنان در ثبت رکورد رقابت کنید. نفرات اول تا سوم هر لیگ جایزه نقدی دریافت می‌کنند و از این روش می‌توانید کسب درآمد هم داشته باشید.

تعداد مراحل هم به اندازه کافی است و در کنار لیگ و بازی رکوردی می‌توانید روزهای زیادی از 2048 لذت ببرید. در هر مرحله شما باید میزان امتیاز هدف را در زمانی مشخص به دست آورید.

سطح مراحل خوب نیست و بیش از اندازه سخت هستند و حتی رد کردن چند مرحله ابتدایی بازی هم بسیار دشوار است و ساعت‌های زیادی شما را درگیر می‌کند. این سطح برای مراحل ابتدایی بازی می‌تواند باعث عدم رضایت کاربر شود و بهتر بود سازنده سطح مراحل را به صورت پله‌ای به سمت سختی ببرد.

در 2048 آیتم‌های ویژه‌ای هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند امتیاز بیشتری دریافت کنید. برای استفاده از این امکان شما باید بمب یا آهن ربا داشته باشید و هر کدام به گونه‌ای متفاوت به شما کمک می‌کند.

بررسی بازی 2048

همانطور که گفته شد 2048 امکان کسب درآمد هم دارد و این نقطه مثبت بزرگی به حساب می‌آید و شما می‌توانید تنها با بازی کردن کسب درآمد داشته باشید. البته جایزه‌ها چندان بالا نیست اما وجود چنین جایزه‌هایی می‌تواند کاربران را بیشتر جذب کند.

برای شرکت در لیگ شما باید تعداد 1000 الماس بپردازید که رقمی بسیار بالاست و شرکت در لیگ برای کاربران بسیار سخت است. بهتر بود میزان الماس لازم برای شرکت در لیگ اندکی پایین‌تر باشد یا حداقل شرکت برای اولین بار در لیگ رایگان می‌بود. با هزینه تعیین شده بسیاری از کاربران امکان شرکت در لیگ را نخواهند داشت و ممکن است به خاطر عدم توانایی شرکت در لیگ کاربران زیادی از دست بروند.

رابط کاربری بازی راضی کننده است اما جای پیشرفت زیادی دارد و انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی شاهد بهبود رابط کاربری باشیم. برخی مشکلات فنی هم در بازی وجود دارند که قابل چشم پوشی هستند.

بررسی بازی 2048 ایرانی

در مجموع 2048 را می‌توان بازی سرگرم کننده و خوبی دانست و اگر علاقه مند به بازی‌های فکری و امتیازی هستید می‌تواند گزینه بسیار عالی‌ای باشد و جدای از سرگرم شدن می‌توانید از جوایز نقدی این بازی هم استفاده کنید.

در حال حاضر بازی بیشتر از 10 هزار نصب در کافه بازار که عدد بسیار مناسبی است و 2048 توانسته در جذب کاربر موفق باشد. شما هم می‌توانید از همین صفحه بازی را دانلود کنید و به جمع کاربران 2048 بپیوندید و برای کسب جایزه رقابت کنید.