یکی از بازی‌هایی که اکثر گیمرهای طرفدار ژانر اکشن به آن علاقه دارند، کالاف دیوتی است که در نسخه‌های مختلف برای کنسول، کامپیوتر و موبایل منتشر شده‌ است. اکثرا آن دسته از بازی‌های آنلاین که حجم بالایی دارند، اینترنت زیادی هم مصرف می‎کنند. گیمرهایی که زمان زیادی از روز را صرف بازی کردن می‌کنند باید به میزان اینترنت مصرفی بازی‌ها دقت کنند. اگر شما هم از گیمرهایی هستید که کالاف موبایل بازی می‌کنید و می‌خواهید بدانید که کالاف موبایل چقدر اینترنت مصرف می کند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد میزان مصرف اینترنت کالاف موبایل، کامپیوتر و کنسول صحبت کنیم.

کالاف موبایل چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

بازی کالاف موبایل از جمله بازی‌های اینترنتی بسیار پرمصرف محسوب می‌شود اما محبوبیت این بازی در میان گیمرها به‌حدی زیاد است که اکثرا بدون توجه به این مصرف زیاد، ساعت‌ها غرق آن می‌شوند. با این‌وجود، خیلی از گیمرها هنوز دوست دارند میزان دقیق مصرف اینترنت این بازی را دانسته تا بتوانند مصرف روزانه خود را محاسبه و براساس آن حجم اینترنت تهیه کنند.

براساس نتایجی که توسعه‌دهندگان از آخرین برآوردهای خود اعلام کرده‌اند، مصرف اینترنت کالاف موبایل چیزی بین ۳۵ تا ۱۲۰ مگابایت بر ساعت است. شاید این مقدار خیلی زیاد به نظر نرسد اما با توجه به این که اکثر گیمرها ساعات زیادی از روز را صرف بازی می‎کنند، ممکن است روزی حتی یک گیگابایت یا بیشتر از حجم اینترنت خود را صرف بازی کالاف موبایل کنند. این مقدار قابل توجهی محسوب می‎شود و نمی‎توان آن را نادیده گرفت.

اطلاع از مصرف اینترنت کالاف موبایل چه اهمیتی دارد؟

شاید اطلاع از این‌که کالاف موبایل چقدر اینترنت مصرف می‎کند در نگاه اول به نظر کم اهمیت باشد. اما در حقیقت خیلی مهم است که به‌دقت میزان مصرف اینترنت روزانه خود را اندازه‌گیری کنید. اول از همه، به این خاطر که مصرف بی‌رویه اینترنت می‎تواند برای شما هزینه گزافی به‌دنبال داشته‌ باشد.

تصور کنید در میان یک نبرد یا یک ماجراجویی مهم و جدی هستید که حجم اینترنت شما تمام می‎شود. چه احساسی پیدا می‎کنید؟ احتمالا در چنین شرایطی یک باخت ناخواسته در نبرد به شما تحمیل شده و اوقاتتان را تلخ می‎کند. این مثال ساده نشان می‎دهد که دقت به میزان مصرف اینترنت کالاف دیوتی موبایل تا چه اندازه می‌تواند مورد توجه باشد.

کالاف موبایل چقدر اینترنت مصرف می کند

چه عواملی روزی میزان مصرف اینترنت کالاف موبایل تاثیر می‌گذارند؟

تفاوت زیادی بین حداقل و حداکثر میزان اینترنتی که کالاف موبایل در هر ساعت مصرف می‎کند وجود دارد. اما این تفاوت زیاد در بازه مصرف اینترنت این بازی چه دلیلی دارد؟ در حقیقت، فاکتورها و عوامل زیادی در تعیین میزان مصرف اینترنت کالاف موبایل تاثیرگذار و تعیین‌کننده هستند که می‌توانند این میزان را کاهش یا افزایش دهند.

این‌که وضعیت بازی هر گیمر به‌چه صورت است و چه نسخه‌ای از بازی کالاف موبایل را روی سیستم خود دارد، دو مورد از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده هستند. به‌علاوه، استفاده کردن از امکانات جانبی کالاف موبایل مثل امکان چت صوتی یا متنی نیز می‎تواند تاثیر زیادی در میزان مصرف اینترنت این بازی داشته باشد.

چگونه می‌توان مصرف اینترنت کالاف موبایل را کم‌تر کرد؟

خوشبختانه شما همیشه لازم نیست که اینترنت خیلی زیادی برای بازی کردن کالاف موبایل مصرف کنید. راه‌کارهایی وجود دارند که به‌شما کمک خواهند کرد تا میزان اینترنت مصرفی کالاف موبایل را کم‌تر کنید و بتوانید بدون صرف هزینه‌های گزاف از این بازی جذاب و هیجانی لذت ببرید. در ادامه این بخش به تعدادی از کاربردی‌ترین روش‌هایی که می‎تواند به‌شما برای کاهش مصرف اینترنت کالاف موبایل کمک کند، اشاره می‎کنیم.

روش اول: از وای‌فای به جای اینترنت موبایل استفاده کنید.

اگر به خط تلفن ثابت و وای‌فای دسترسی دارید، استفاده از وای‎فای به جای اینترنت همراه می‎تواند یکی از بهترین روش‌های کاهش مصرف اینترنت کالاف موبایل باشد. با استفاده از وای‌فای، فرقی نمی‎کند که چه نوع تلفن همراه هوشمندی داشته باشید زیرا در هرصورت می‌توانید سرعت اجرای بازی را به مراتب افزایش داده و حجم اینترنت مصرفی را نیز به‌همان نسبت کاهش دهید.

با این‌کار، شما علاوه بر کم کردن مصرف اینترنت کالاف موبایل، سرعت بازی خود را نیز افزایش داده و کیفیت بازی شما نیز بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید از امکانات جانبی مثل چت صوتی استفاده کنید، می‌توانید از طریق استفاده از وای‌فای راحت‌تر به این بخش دسترسی داشته و بدون مشکل پیام صوتی را ارسال یا دریافت نمایید.

روش دوم: همه برنامه‌های اضافی را ببندید.

این که چندین برنامه مختلف هنگام بازی کردن کالاف دیوتی موبایل در تلفن همراه شما باز باشند می‌تواند سرعت بازی شما را خیلی کم‌تر کرده و مصرف اینترنت را نیز به مراتب بالاتر ببرد. برای این‌که بتوانید با سرعت بیشتری بازی کنید و میزان اینترنت مصرفی کالاف موبایل را نیز تا حد امکان کاهش دهید، حتما پیش از شروع بازی مطمئن شوید که هیچ برنامه اضافه‌ای در پس‌زمینه تلفن همراه هوشمند شما باز نباشد.

جالب است بدانید که باز بودن چندین پنجره یا چندین برنامه مختلف، علاوه بر کند کردن سرعت و افزایش مصرف اینترنت، ممکن است باعث هنگ کردن بازی هم بشود و روند بازی شما را مختل کند. در نتیجه، حتما به این نکته ظریف که ممکن است به‌نظر بی‌اهمیت بیاید دقت کنید تا بهتر، سریع‌تر و با مصرف اینترنت کم‌تر بازی کنید.

روش سوم: از فیلترشکن‌ خوب و باکیفیت استفاده کنید.

بازی کالاف دیوتی موبایل در ایران فیلتر نیست. با این‌وجود گیمرها برای این که بتوانند به سرورهای بازی دسترسی داشته باشند و سرعت بازی خود را افزایش دهند، به استفاده از فیلترشکن نیاز دارند. اگر برای بازی کالاف موبایل از فیلترشکن استفاده می‌کنید باید دقت داشته باشید که یک فیلترشکن کاربردی و باکیفیت در اختیار دارید.

در نظر داشته‌ باشید که بیشتر فیلترشکن‌های رایگان کیفیت چندان بالایی ندارند و بهتر است از فیلترشکن‌هایی که رایگان نیستند اما کیفیت مناسبی دارند استفاده کنید. استفاده از یک فیلترشکن خوب سرعت بازی شما را بالا می‌برد و از قطع شدن دسترسی شما به اینترنت در میانه بازی جلوگیری می‎کند. این فیلترشکن‌ها با افزایش سرعت بازی، مصرف اینترنت کالاف موبایل را به مراتب کاهش می‌دهند.

روش چهارم: خریدهای درون‌برنامه‌ای را در زمان حضور خود در بازی انجام دهید.

اشاره کردیم که کالاف موبایل به مدت زمان حضور شما در بازی اینترنت مصرف می‌کند. در این بازی، انجام خریدهای درون برنامه‌ای برای این‌که به امتیازات و امکانات بیشتری در روند بازی دسترسی داشته باشید، لازم است.

اگر قصد انجام خریدهای درون برنامه‌ای را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که این‌کار را در زمان حضور خود در بازی و وقتی که آنلاین هستید انجام دهید. در این‌صورت، دیگر نیاز نخواهد بود که در زمانی غیر از اوقات بازی کردن خود برای انجام خریدهای درون برنامه‌ای آنلاین شوید و اینترنت اضافی مصرف کنید. با استفاده از این روش می‌توانید مصرف اینترنت کالاف موبایل را تا حدودی کم‌تر کنید.

روش پنجم: با گرافیک پایین‌تر بازی کنید.

هرچقدر که گرافیک بازی کالاف دیوتی موبایل بالاتر باشد، میزان مصرف اینترنت آن نیز بیشتر خواهد بود. این ویژگی در همه بازی‌های اینترنتی که امکان تنظیم کیفیت گرافیک را دارند صادق است. اگر با تنظیمات گرافیکی حداکثری بازی می‌کنید بیشترین حجم اینترنت را مصرف خواهید کرد. در نتیجه، برای این‌که بتوانید مصرف اینترنت کالاف موبایل را کاهش دهید، می‌توان با گرافیک پایین‌تر بازی کنید.

برای این‌که بتوانید با گرافیک پایین‌تر بازی کنید، کافی‌ است به بخش تنظیمات مراجعه کرده و تنظیمات مربوط به گرافیک را روی درجه پایین‌تر تنظیم کنید. این‌کار ممکن است از زیبایی‌های بصری بازی شما کم کند اما در عوض مصرف اینترنت شما را کاهش داده. این‌کار به‌خصوص برای شرایطی که حجم اینترنتی محدودی دارید یا به وای‌فای دسترسی نداشته، یک راه‌حل خیلی کاربردی و مناسب است.

روش ششم: از امکانات جانبی بازی استفاده نکنید.

یکی از مواردی که مصرف اینترنت شما را در هنگام بازی کالاف موبایل افزایش می‌دهد، استفاده از امکانات جانبی این بازی مانند چت صوتی است. به‌همین دلیل اگر قصد دارید حجم اینترنت مصرفی کالاف موبایل را کم‌تر کنید، می‌توانید از امکانات جانبی بازی استفاده نکنید یا استفاده خود از این موارد را محدود کنید. این‌کار کمک می‌کند تا بازی شما در هر ساعت حجم اینترنت کمتری مصرف کند. این‌کار یک راه‌حل مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت شماست به‌خصوص اگر زمان زیادی را در روز بازی می‌کنید.

کالاف کنسول و کامپیوتر چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

تا این‌جا در مورد پاسخ سوال کالاف موبایل چقدر اینترنت مصرف می کند صحبت کردیم اما مصرف اینترنت کالاف پی‌سی و کنسول چقدر است؟ این مورد هم مثل اینترنت مصرفی کالاف موبایل، به عوامل مختلفی مثل وضعیت بازی، کیفیت گرافیک بازی، استفاده یا عدم استفاده از امکانات جانبی و… بستگی دارد.

میانگین میزان مصرف اینترنت کالاف کنسول و کامپیوتر معادل ۱۷۵ مگابایت در هر ساعت برآورد شده‌ است. به‌عبارتی، این بازی در هر پنج ساعت چیزی حدود یک گیگابایت اینترنت مصرف می‌کند که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود. با روش‌هایی که برای کاهش مصرف اینترنت کالاف موبایل ذکر کردیم، شما می‌توانید مصرف اینترنت کالاف کنسول و پی سی را نیز کاهش دهید.