کالاف دیوتی یک بازی اکشن جذاب است که طرفداران زیادی دارد و گیمرها از سراسر دنیا هر روزه زمان خود را به این بازی محبوب اختصاص می‌دهند. اگر شما هم از علاقه‌مندان بازی‌های اکشن هستید و دوست دارید این بازی را امتحان کنید، باید پیش از هر چیز بدانید که چقدر حافظه برای کالاف دیوتی موبایل پی‌سی یا کنسول مورد نیاز است. در این عصر مدرن از گیمینگ لازم است بدانیم سیستمی که در اختیار داریم قابلیت نصب و راه‌اندازی این بازی را دارد یا خیر. اگر شما هم قصد دارید بازی کالاف دیوتی را دانلود کنید، باید حجم کالاف دیوتی موبایل، کنسول و پی سی را بدانید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد میزان حافظه لازم برای نصب این بازی در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف را به شما بگوییم.

آیا کالاف دیوتی حجم بالایی دارد؟

بازی کالاف دیوتی گرافیک خوب و دقت بالایی به جزئیات دارد. به‌همین دلیل، طبیعی است که حجم خیلی کمی هم نداشته باشد. این بازی در بین گیمرها به‌خاطر حجم بالای خود شناخته شده‌ که با بروزرسانی‌ها و بیشتر شدن جزئیات همواره حجم آن هم بیشتر می‌شود.

البته بازی‌های این سری همیشه یک سنگین و پر حجم نبودند. نسخه‌های اولیه و قدیمی کالاف دیوتی حجم معمولی داشتند و شما برای نصب آن‌ها به ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه نیاز داشتید. با گذشتن زمان و اضافه شدن موارد و آیتم‌های بیشتر به بازی، حجم کالاف دیوتی در موبایل، پی سی و کنسول افزایش پیدا کرد و امروزه حافظه مورد نیاز برای این بازی خیلی بیشتر از قبل است.

حجم کالاف دیوتی موبایل ۲۰۲۴ چقدر است؟

شما به حدود ۱۲.۶۸ گیگابایت حافظه برای کالاف دیوتی موبایل نیاز دارید تا بتوانید آن را روی سیستم عامل اندروید یا ios نصب و اجرا نمایید. البته این در صورتی است که فقط خود بازی را دانلود کنید. اگر بخواهید منابع و چیزهای دیگری را که به همراه بازی ارائه می‌شوند نیز نصب کنید، شما به ۱۹.۲۷ گیگابایت حافظه نیاز خواهید داشت. این موارد شامل نقشه‌های مختلف بازی، بسته‌های گرافیک اچ دی و دیگر موارد وابسته است.

اگر بخواهیم به تفکیک نگاهی بر حجم کالاف دیوتی موبایل داشته باشیم، باید گفت که حجم APK/APP نصب کننده برابر ۱.۹ گیگابایت است که پس از نصب بازی ۱.۲۳ گیگ بر آن افزوده می‌شود. به‌علاوه، حجم نقشه و سایر دانلودهای اضافی که باید برای استفاده در بازی انجام دهید معادل حدود ۱۴.۴۱ گیگابایت بوده و بسته گرافیک اچ دی نیز ۱.۷۳ گیگابایت حجم دارد. هربار که این بازی آپدیت و آیتم‌های جدید به آن افزوده می‌شود، حجم بازی نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر حافظه خالی کافی روی سیستم خود نداشته‌ باشید، قادر به بهره بردن از بروزرسانی‌های جدید نخواهید بود.

چقدر حافظه برای کالاف دیوتی موبایل لازم است؟

اشاره کردیم که حجم کالاف دیوتی موبایل همواره در حال افزایش است. هر چند این افزایش حجم جزئی بوده اما باید به آن توجه کنید و هنگام دانلود بازی حافظه خالی کافی برای آن در نظر بگیرید تا در آینده بتوانید از بروزرسانی‌های احتمالی و آیتم‌های جدیدی که به بازی اضافه می‌شود، استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این موارد، اگر قصد دانلود بازی کالاف دیوتی را روی سیستم اندروید یا ios خود دارید، شما باید حداقل ۲۴ گیگابایت و در بهترین حالت ۳۰ گیگابایت حافظه خالی در سیستم خود داشته باشید تا بتوانید کالاف دیوتی موبایل را نصب و با بروزرسانی آن به مشکل نخورید.

حجم کالاف دیوتی PC چقدر است؟

با توجه به این که حجم کالاف دیوتی موبایل خیلی بالاست و بخش زیادی از حافظه موبایل شما را اشغال می‌‌کند، ممکن است ترجیح بدهید که در لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود بازی کنید. بعضی از گیمرها نیز کلا بازی با لپ تاپ را به‌خاطر صفحه بزرگتر و استفاده از ماوس و کیبورد، ترجیح می‌دهند. سوال اینجاست که حجم کالاف دیوتی پی سی (رایانه‌های شخصی) چقدر است؟

کالاف دیوتی به‌عنوان یک بازی کامپیوتری نیز یک عنوان پرحجم محسوب می‌شود. برای دانلود و نصب این بازی شما به ۱۲۵ گیگابایت حافظه خالی نیاز دارید که فضای قابل توجهی است. بخش چند نفره این بازی ۳۵، بازی کامل ۸۲ و بازی کامل با کیفیت اولترا چیزی معادل ۱۲۵ گیگابایت حجم دارد. به‌علاوه، شما به حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم برای نصب و راه‌اندازی این بازی نیاز خواهید داشت.

 دقت کنید که نسخه کامپیوتری کالاف دیوتی نیز مثل نسخه موبایلی آن در هر آپدیت مشمول افزایش حجم خواهد شد و باید حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم خالی و ۱۷۵ گیگابایت فضای خالی در سیستم خود داشته باشید تا بتوانید این بازی را نصب و از آپدیت‌های آن استفاده کنید. برای این‌که بتوانید این بازی را نصب کنید، سیستم شما حتما باید با دایرکت‌ایکس ۱۲ (DirectX) همخوانی داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

حجم نسخه‌های مختلف کالاف دیوتی برای کنسول‌های بازی

تا این‌جا درباره این که چه مقدار حافظه برای کالاف دیوتی موبایل و کامپیوتر لازم است صحبت کردیم. در این بخش به حجم این بازی برای کنسول می‌پردازیم .نسخه‌های مختلف کالاف دیوتی برای کنسول‌های بازی مثل پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و سری ایکس نیز منتشر شده‌ است. اگر شما هم از علاقه‌مندان به بازی کردن با کنسول‌ هستید، باید بدانید که حجم بازی Call of Duty: Modern Warfare برای پلی استیشن ۴، حدود ۶۰ گیگابایت بوده و حداقل به ۶۰ الی ۸۶ گیگابایت فضای خالی برای نصب این بازی اکشن جذاب، نیاز دارید.

حجم Call of Duty: Black Ops Cold War

البته حجم نسخه‌های مختلف این بازی با هم یکسان نیست. به‌عنوان مثال، حجم Call of Duty: Black Ops Cold War برای پلی استیشن ۴ معادل ۹۵ و برای پلی استیشن ۵ معادل ۱۳۳ گیگابایت بوده. همین‌طور حجم این بازی برای ایکس باکس وان ۹۳ و برای ایکس باکس سری اس و سری ایکس هم معادل ۱۳۶ گیگابایت است.

حجم Call of Duty: Vanguard

در مقابل، حجم نسخه دیگری از این سری تحت عنوان Call of Duty: Vanguard برای ایکس باکس سری ایکس و اس معادل ۹۵ گیگابایت برای فایل اصلی بدون پکیج‌های اضافی و بیش از ۲۷۰ گیگابایت برای نسخه کامل این بازی است. حجم این بازی برای ایکس باکس وان حدود ۷۰ و حافظه لازم برای نصب نسخه بتای آن ۵۰ گیگابایت است.  دقت کنید که شما باید کمی بیشتر از این میزان فضای خالی روی کنسول خود داشته باشید تا بتوانید بروزرسانی‌های این بازی را که طبیعتا با افزایش حجم (هرچند جزئی) آن همراه هستند، انجام دهید.