اغلب بازی های پازل در دو مورد شباهت های زیادی به همدیگر دارند؛ اول آنکه هدف آن ها به چالش کشیدن ذهن و منطق مخاطب است. ما در گذشته در سبک پازل شاهد آثار فوق العاده ای همچون Unbalance, Brain it On!, Linelight و… بودیم که در نوع خود بسیار عالی عمل کرده اند و مخاطبان زیادی را به خود جذب کردند. ما امروز در وبسایت بازیاتو میخواهیم نمونه ی دیگری از این دسته بازی ها به نام VOI را به شما معرفی کنیم که در عین سادگی بخش های مختلف آن دارای مکانیک های خاص خود است که نظیر آن در بین بازی های دیگر بسیار انگشت شمار است.

VOI

بازی VOI یک بازی مستقل در سبک پازل است که گروه سازنده ی آن یعنی Gamebra.in آن را در تاریخ 7 نوامبر 2016 برای پلتفرم های پی سی و گوشی های هوشمند (اندروید و IOS) منتشر کرد و مورد توجه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفت.جالب است بدانید این بازی در سال 2017 نامزد بهترین بازی مستقل موبایل شده بود.

بازی VOI

حالا بگذارید کمی از مکانیک ها و گیم پلی بازی برایتان توضیح دهم. برای شروع بهتر است نگاهی به توضیحات سازندگان در صفحه ی بازی بیندازیم:

?Do you think 1 + 1 = 0 is correct? So what do you think about “black + black = white” statement

آیا فکر میکنید که 0 = 1 + 1درسته؟ خب نظرتون در مورد «سفید = سیاه + سیاه» چیه؟

 

این بازی دارای 88 مرحله ی خلاقانه که در هر مرحله به شما تعدادی شکل هندسی سیاه داده میشود و شما باید به وسیله ی کشیدن و رها کردن این اشکال (Drag & Drop) شکل هدف را بسازید و به مراحل بعد صعود کنید. البته همانطور که گفته شد این ظاهر بازی است که ساده به نظر میرسد و شما بیش از آن که تصورش را بکنید در این بازی به چالش خواهید افتاد.

بررسی بازی VOI

اکنون بهتر است کمی از گرافیک و صداگذاری بازی صحبت کنیم. شاید تنها چیزی که در این بازی واقعا ساده باشد ( و در واقع باید ساده باشد ) گرافیک هنری بازی است. زیرا جزئیات خاصی در آن دیده نمیشود و همین یک نکته ی مثبت برای بازی محسوب میشود.

بازی VOI

همین جزئیات کم در بازی نیز باعث میشود تا در بازی تقریبا شاهد هیچ لگ یا افت فریمی نباشیم. همچنین بازی دارای صداگذاری و موسیقی های زیبایی است که باعث میشود از حل کردن پازل ها لذت بیشتری ببرید.

VOI game

بازی VOI را از دست ندهید!!

بازی VOI سرشار است از چالش های ذهنی که میتواند شما را تا مدت ها سرگرم کند. اگر احساس میکنید از هوش بالایی برخوردار هستید پیشنهاد میکنم حتما هوش خود را با بازی VOI بسنجید و این بازی جذاب را از دست ندهید.