حتما تا به حال مسابقات تلویزیونی مختلفی را دیده اید. مسابقاتی که در اکثر آن‌ ها اطلاعات عمومی مخاطب به چالش کشیده می شود و مجری نیز سعی دارد تا لحظات سرگرم کننده تری برای مخاطبین بسازد. این بار اما این مسابقات به گوشی هوشمند شما آماده اند.

تجارت الکترونیک آبا با ایده ای نو و جذاب بازی ای با نام آباکیو توسعه داده است که اطلاعات عمومی شما را به سبکی مانند مسابقات تلویزیونی به چالش خواهد کشید.

این ایده در بین بازی های ایرانی برای اولین بار توسط آباکیو عرضه شده شباهت های زیادی با نمونه خارجی به نام HQ trivia دارد. امروز در بازیاتو قصد داریم این بازی و ایده  هوشمندانه اش را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

بازی آباکیو

ساعت پخش را به خاطر بسپارید

قطعا تا به حال جدول پخش برنامه های شبکه های مختلف را بارها دیده اید. بارها برای پخش یک برنامه منتظر مانده اید و یا پخش آن را از دست داده اید. آباکیو نیز مانند این برنامه ها ساعت پخش مخصوص به خود را دارد. شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما این بازی هر روز فقط یکبار و راس ساعت 21:00 قابل بازی خواهد بود. اگر شروع بازی را هم از دست بدهید باید به عنوان تماشاگر فقط نظاره گر باشید.

این مورد میتواند به عنوان یکی از نقاط منفی بازی هم در نظر گرفته شود و بهتر بود زمان بازی تغییراتی هم داشته باشد و یا چند بار در روز بازی انجام شود تا کاربرانی که امکان حضور در این ساعت را ندارند نیز بتوانند بازی کنند.

این پایان ماجرا نیست

هنوز تمام نشده است؛ بازی سورپرایزهای بیشتری برای شما خواهد داشت. در بازی شما هرشب شاهد اجرای یک مجری نیز خواهید بود. مجری دقیقا مثل مسابقات تلویزیونی سوال و جواب ها را میخواند و سعی میکند با صحبت جذابیت مسابقه را افزایش دهد.

همچنین با اعلام آمار بازیکنان شما را از تعداد بازیکنانی که حذف شده اند و کسانی که هنوز در بازی هستند با خبر میکند.

حضور مجری در بازی همانقدر که جالب و منحصر به فرد است میتواند کسل کننده و حوصله سر بر نیز باشد. گاهی مجری با حضورش در بازی باعث کم صبر شدن و بی حوصلگی کاربر می شود. در ابتدای بازی نیز حرف های مجری جذابیت چندانی ندارند.

به علاوه این مورد باعث کشش بی مورد زمان بازی نیز می شود. در هر صورت شما مجبور به تحمل مجری خواهید بود.

دانلود بازی آباکیو

ندانستن عیب نیست

گیم پلی بازی از یک سوال و سه گزینه به عنوان پاسخ تشکیل شده است و شما باید جواب درست را انتخاب کنید. هر شب و در هر مسابقه تنها ده سوال وجود دارد. اگر به همه آن‌ها پاسخ دهید برنده و اگر پاسخ اشتباه بدهید هم مشکلی نیست؛ میتوانید با دادن صد سکه به بازی ادامه دهید.

البته در دو سوال آخر اشتباه برابر با حذف از بازی خواهد بود. اما توجه کنید که هیچ راهی برای به دست آوردن سکه به جز دعوت دوستانتان به بازی وجود نخواهد داشت. پس با دقت سکه هایتان را خرج کنید.


مطلب پیشنهادی : از سبک جدید مسابقات دانستنی با جوایز میلیونی چه می‌دانید؟


این نکته که توانایی به دست آوردن سکه بازی از طریق خرید کردن وجود ندارد میتواند هم خوب و هم بد باشد. از این جهت که مسابقه عادلانه تر برگزار خواهد شد امکان جالبی است و باعث می شود شاهد یک بازی Pay To Win (پرداخت پول در ازای برنده شدن) نباشیم. با این حال انتظار میرود در آینده سازنده بازی راه های دیگری نیز برای دستیابی به سکه ارائه دهد.

توجه داشته باشید که در پایان هر مسابقه، یک سوال ویژه از همه کاربران آنلاین پرسیده می شود که با دادن پاسخ صحیح به آن می‌توانید 50 سکه رایگان دریافت کنید.

جواب سوالات بازی آباکیو

برنده شوید، جایزه نقدی بگیرید

نکات جالب و مثبت در بازی آباکیو هنوز ادامه دارد. با جایزه صد هزار تومنی چطورید؟ آباکیو هر شب و در هر بازی مبلغ صد هزار تومن جایزه خواهد داد. این جایزه بین تمامی برندگان همان شب تقسیم می شود.

برای گرفتن رقم کامل این مبلغ امیدوار باشید که بازیکنان دیگر جواب اشتباه بدهند تا مبلغ بیشتری به شما برسد. برای گرفتن جایزه هرگاه مبلغ حساب شما به حداقل بیست هزار تومان رسید میتوانید آن را برداشت کنید.

در مورد شب هایی هم که برنده ای وجود ندارد نگران نباشید. مبلغ شبی که برنده وجود نداشته باشد به شب بعدی اضافه خواهد شد.

علاوه بر نکات بالا بازی آباکیو از رابط کاربری خوبی نیز برخوردار است. سوالات و پاسخ ها به بهترین شکل ممکن در کنار تصویری کوچک از مجری نشان داده میشوند.

همچنین آیکون بازی و دیگر المان های گرفایکی نیز بسیار خوب طراحی شده اند.

دانستنی ها با جوایز نقدی

سوالات بازی اما تناسب خوبی ندارند. سوالات یا بسیار ساده هستند یا بسیار سخت. این تفاوت سطح سوالات هم به صورت مرحله به مرحله نیست و در یک سوال بازی به شدت سخت می شود و تعداد زیادی از کاربران حذف میشوند.

به بیان ساده تر می‌توان گفت: سوالات یا کاملا بدیهی هستند و یا بسیار سخت و جنجالی

آباکیو، یک بازی کوتاه هیجان انگیز

در کل آباکیو با ایده ای کاملا نو، جذاب و تک در بازی های ایرانی، امروز میتواند برای شما بسیار لذت بخش و جالب باشد و قطعا تجربه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

با این حال نقاط ضعفی نیز وجود دارند. گرچه این نقاط ضعف قابل چشم پوشی هستند و چندان از جذابیت بازی نمی کاهند اما  امیدواریم سازنده بازی آن ها را نیز برطرف کند تا بازی در بهترین شکل ممکن خود در دست کاربر قرار گیرد.

اگر علاقه مند به بازی‌های چالش برانگیز و اطلاعات عمومی هستید آباکیو قطعا جزو بهترین انتخاب های ممکن برای شما خواهد بود.

اطلاعات عمومی خود را به چالش بکشید و برنده جوایز نقدی این بازی شوید.