جدول حل کردن یکی از سرگرمی‌های قدیمیه جهان است. این بازی همانند بسیاری از سرگرمی‌های دیگر تقریبا فراموش شده است. دلیل این امر هم پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شدن سرگرمی‌های دیجیتال است. اما خوشبختانه بازی‌های مختلفی با تم‌ها و گیمپلی‌های نسبتا متفاوتی از روی جدول ساخته شده است. بازی هایی همانند آمیرزا و‌ دیگر عناوین که با اضافه کردن ایده های جدید به سبک پازل کلمات باعث پر طرفدارتر شدن این سبک هم شده‌اند. تعداد این بازی ها بسیار است. اما همه‌ی این بازی‌ها در جذب مخاطب به طور کامل پیروز نشده‌اند و نتوانسته‌اند راه موفقیت را همانند آمیرزا طی کنند. از این طرف هم استدیو ناطور، شانس خود را در ساخت بازی در این سبک تست کرده است.

تا انتها با معرفی بازی کلمارپیچ همراه بازیاتو باشید.

استدیوی ناطور بعد از ساخت بازی بسیار خوب انتقام کرگدن در سبک رانر تصمیم به ساخت بازی کلمارپیچ گرفت. حالا می‌توانیم نتیجه این تصمیم را مشاهده کنیم.

شما در هر مرحله از این بازی با جدولی پر از حرف رو به رو خواهید شد. باید برای گذشتن از هر مرحله با کشیدن انگشتتان بر روی حروف، آن‌ ها را به شکل یک کلمه دربیاورید. این کار را آنقدر ادامه می‌دهید تا جدول خالی از کلمه پر شود. نکته‌ای که باعث چالشی تر شدن این مراحل می‌شود این است که در هر مرحله موضوعی انتخاب می‌شود و شما موظف هستید کلمات مربوط به آن موضوع را پیدا کنید.

دایره لغات خود را قوی کنید.

 مثلا وقتی موضوع زمستان به شما داده می‌شود شما باید کلمه های مربوط به زمستان را پیدا کنید. کلمات مربوط به زمستان شامل ماه های فصل زمستان، ویژگی های آن و… است.

بازی های پازل کلمات وابستگی به میزان گستردگی دایره لغات شما دارند. شما بعضی اوقات در پیدا کردن کلمات در این بازی ناتوان می‌شوید. آن موقع است که می‌توانید از آیتم راهنما استفاده کنید. بعد از تمام شدن این آیتم شما باید آن را با سکه درون بازی بخرید.

بعد از تمام کردن هر مرحله و پر کردن صندوق کلمات اضافه، مقداری سکه بدست می‌آورید. دریافت جوایز روزانه را هم فراموش نکنید. البته که از گزینه‌ی خرید‌های درون برنامه‌ای هم می‌توانید استفاده کنید. 

جدول حل کردن از ابتلا شما به آلزایمر جلوگیری می‌کند.

کلمارپیچ در مجموع ۶۰۰ مرحله را در اختیار شما می‌گذارد. البته به ادعای استدیو ناطور مراحل بیشتری هم به بازی اضافه خواهد شد. موضوعات انتخاب شده برای مراحل هر چه جلو‌تر بروید سخت‌تر می‌شود.

گرافیک بازی در سطح نسبتا قابل قبولی برای این سبک قرار دارد. پس زمینه های متنوع و جالب مراحل را هم می توان جز نکات مثبت بازی دانست.

افکت‌های صوتی در بازی قابل قبول است ولی موسیقی بازی چنگی به دل نمی‌زند.

بازی کلمارپیچ با کمی نوآوری توانسته از بقیه بازی های سبک پازل کلمات کمی فاصله بگیرد. البته بازی بی نقص و عیب هم نیست اما واقعا ارزش تجربه کردن را دارد. کلمارپیچ به طور رایگان روی اندروید منتشر شده است. به راحتی هم روی گوشی‌های ضعیف قابل اجرا است.