گیفت کارت های استیم کد های دیجیتالی هستند که به استفاده از این کد ها می توانید اکانت استیم خود را به مبلغ دلخواه شارژ نمایید. شارژ اکانت استیم با استفاده از این استیم والت ها مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم

چرا از گیفت کارت های استیم برای شارژ اکانت استفاده کنیم؟

در ایران با توجه به محدودیت هایی که به واسطه تحریم ها برای ما ایجاد شده است امکان شارژ مستقیم بانکی اکانت های استیم وجود ندارد. از طرفی بیشتر عناوین بازی موجود در استیم هم پولی هستند و حتی برخی عناوین پرطرفدار مثل دوتا ۲ که رایگان هستند دارای پرداخت های درون برنامه ای مانند دوتا پلاس هستند که تجربه بازی کردن شما را بسیار لذت بخش تر خواهند کرد و مزایای بی شماری برای شما دارند.

برای استفاده از این مزایا دو راه وجود دارد. اولی درخواست از دوستانتان است که بازی های شما را با اکانت خود برای شما به صورت گیفت خریداری کنند و برای شما ارسال کنند. که این روش مستلزم این است که هم دوستان شما این موضوع را قبول کنند و اکانتی که شارژ داشته باشد داشته باشند.

روش دوم این است که خودتان اکانتتان را شارژ کنید. درست است که در اول کار گفتیم امکان شارژ مستقیم اکانت وجود ندارد ولی این امکان وجود دارد که شما اکانت خود را به راحتی با خرید گیفت کارت استیم شارژ نمایید.

عملا تنها راه شارژ اکانت استیم برای ایرانیان برای اولین بار استفاده از گیفت کارت های استیم است. همچنین شارژ اکانت با استفاده از گیفت کارت مزایای بسیار دیگری هم دارد.

زمانی که برای اولین بار اکانت استیم می سازید. اکانت شما محدودیت های زیادی دارد لیست این محدودیت ها را در زیر مشاهذه می کنید.

  • بسته بودن قابلیت ادد فرندز یا اضافه کردن دوستان
  • بسته بودن مارکت استیم که از آن پس از باز شدن می توان برای شارژ اکانت استفاده کرد.
  • بسته بودن بخش ترید استیم
  • بسته بودن سیستم امتیاز دهی اکانت استیم
  • عدم دسترسی به به چت موبایل و مرورگر استیم
  • نظر دهی در مورد آیتم های ورک شاپ و نظرات بازی های

لیست بالا تنها تعدادی از محدودیت هایی است که اکانت های جدید استیم دارند. برای برداشتن این محدودیت نیاز دارید تا اکانت خود را معادل ۵ دلار آمریکا در مجموع شارژ کنید. برای شارژ اکانت تنها را موجود برای ایرانی ها شارژ اکانت با استفاده از گیفت کارت می باشد.

از چه گیفت کارتی برای شارژ اکانت استفاده کنیم؟

اگر در گذشته اکانت خود را با استفاده از گیفت کارت معادل ۵ دلار شارژ کردید اکانت شما ریجن دارد و فقط کافی است گیفت کارت ریجن خود را خریداری کنید و با تغییر آیپی خود به کشور ریجن استیم اقدام به شارژ اکانت نمایید.

برای دیدن ریجن اکانت وارد کلاینت استیم شوید و در بالای صفحه سمت راست روی نام خود کلیک کنید و گزینه ی Account details را انتخاب کنید. در بخش Store & Purchase History و روبروی بخش country ریجن اکانت شما نوشته شده است.

دیدن ریجن اکانت

زمانی که برای اولین بار بار اکانت خود را با استفاده از گیفت کارت شارژ می کنید با توجه به دو عامل ریجن اکانت شما مشخص خواهد شد.

گیفت کارت وارد شده برای چه کشوری است؟

اولین عامل مشخص کننده ریجن اکانت این موضوع است که از گیفت کارت چه کشوری برای شارژ اکانت استفاده می کنید به طور مثال اگر از گیفت کارت با واحد پول روپیه هند به ارزش معادل ۵ دلار در مجموع برای شارژ اکانت استفاده کنید ریجن شما هند خواهد شد.

البته باید به این نکته توجه کنید که فقط برای اولین بار و قبل از ریجن خوردن اکانت می توانید با استفاده از گیفت کارت اکانت خود را شارژ کنید و در صورتی که ریجن شما مشخص شده است و قصد تغییر ریجن را دارید باید سرویس های تغییر ریجن را خریداری کنید یا با استفاده از ویزا یا مستر کارت ریجن مقصد اقدام به شارژ و خرید بازی کنید تا ریجن شما تغییر کند.

آیپی شما چیست

زمانی که می خواهید گیفت کارت استیم را فعال کنید نیاز به تغییر آیپی دارید. اکر می خواهید ریجن شما به فرض مثال به هند تغییر کند نیاز دارید تا علاوه بر خرید گیفت کارت مخصوص ریجن هند، در زمان وارد کردن کد گیفت کارت آیپی خود را به هند تغییر دهید تا ریجن اکانت شما هند شود.

آموزش فعال سازی گیفت کارت استیم

  1. آیپی خود را به کشور ریجن اکان تغییر دهید.
  2. وارد کلاینت استیم شوید.
  3. در سمت راست و بالای صفحه روی نام اکانت کلیک کنید و گزینه ی Account details را انتخاب کنید.
  4. در بخش Store & Purchase History گزینه ی + Add funds to your Steam Wallet را انتخاب کنید.دیدن ریجن اکانت
  5. گزینه ی Redeem a Steam Gift Card or Wallet Code را در سمت راست صفحه انتخاب کنید.مراحل ورود کد استیم والت
  6. در بخش Steam Wallet Code کد گیفت کارت خود را کپی کنید و گزینه ی continue را بزنید.ورود کد گیفت کارت استیم برای شارژ اکانت
  7. اکانت شما با موفقیت شارژ شد.

بهترین ریجن های استیم

همان طور که گفتیم علت خرید گیفت کارت با ریجن خاص، ارزان تر بودن بازی ها در آن ریجن ها است. در زیر لیست بهترین ریجن های استیم را می آوریم که می توانید با توجه به بازی هایی که می خواهید در مورد ریجن اکانت خود تصمیم گیری کنید.

  • اوکراین
  • هند
  • قزاقستان
  • آرژانتین
  • ترکیه
  • برزیل
  • روسیه (محدودیت های زیادی دارد توصیه نمی شود.)

نکات مهم در مورد گیفت کارت های استیم

حتما کد های گیفت کارتی را که اکانت خود را با آن شارژ کردید در جایی ایمن داشته باشید زیرا اگر روزی اکانت شما هک شد یا به هر علتی دسترسی به اکانت را از دست دادید ارائه این کدها به استیم می تواند در بازگشت اکانت بسیار کمک کننده باشد.

تفاوتی ندارد که ریجن اکانت شما چی باشد زبان اکانت و بازی های شما تغییر نخواهد کرد و فقط واحد پولی و قیمت بازی ها تغییر خواهد داشت. البته این امکان وجود دارد که به علت عوامل سیاسی و فرهنگی بعضی از بازی ها در بعضی از ریجن ها وجود نداشته باشد پس دقت کنید که گیم یا بازیهایی که می خواهید خریداری کنید در ریجن شما وجود داشته باشد.