بازی Alto’s Adventure  یک بازی دو بعدی به سبک Endless runner ( بازی بی انتها و رکوردی ) می‌باشد که توسط Snowman  ساخته و منتشر شده است. از دیگر ناشرین این بازی Noodle Cake Games است که خود تجربه ساخت بازی های موفقی همچون Mmm fingers1,2  را دارد. این بازی بر روی سیستم عامل های Android و IOS و Windows و همچنین پلتفرم Kindle fire ارائه شده است.

Alto’s Adventure از بهترین اپلیکیشن های سال 2015 در Play store و App store شناخته شد وجوایز زیادی برنده شد که نشان دهنده نقاط قوت این بازی است.

لازم به ذکر است در خلق گرافیک فوق العاده این بازی از موتور گرافیکی Unity استفاده شده است.

ادونچر

داستان بازی…

داستان بازی از این قرار است که شخصیت اصلی بازی ( Alto ) به دنبال گرفتن لاما ( Llama ) های فراری خود راهی کوهستان می‌شود ولی با Snowboard ! شخصیت بازی خود به خود به سمت جلو پیش می‌رود و شما فقط باید او را در طول مسیر هدایت کنید و از سنگ ها و موانع با زدن بر روی صفحه بپرید و جان سالم به در ببرید.

همچنین پرتگاه ها و سکو های پرتاب سر راهتان است که به شما فرصت انجام حرکات نمایشی می‌دهد. با هر چرخش در هوا به سرعت حرکت Alto اضافه می‌شود که در این حالت موانع پیش رو را در مدت زمانی که سرعتش زیاد شده نابود میکند.

شال گردنی که به دور گردن Alto پیچیده شده در طول مسیر بلند و بلندتر می‌شود و با دیدنش٬ هر لحظه یادتان می‌اندازد که این دور بازی را چقدر خوب پیش رفته اید یا نه و با زمین خوردن او شال گردن به طول اولیه خود بازمی‌گردد.

مشابه این بازی را شاید زیاد دیده باشید ( مثل Ski safari ) ولی تنها با بازی کردن Alto’s Adventure می‌توانید به نکات مثبت آن نسبت به بازی های هم سبک پی ببرید.

این بازی را با هدست تجربه کنید.

آلتو

بازی دارای گرافیک مطلوبیست و مناظر و جلوه های پس زمینه بسیار جذاب طراحی شده‌اند بطوریکه عمق منظره را به خوبی حس می‌کنید. همچنین دارای صداگذاری استریو و فوق العاده‌ می‌باشد که با استفاده از هندزفری می‌توانید تجربه لذت بخشی از بازی را داشته باشید.

 

LEVEL UP شو !

شما یک سری ماموریت سه مرحله ایی دارید که با انجام هر سری سه تایی٬ Level up می‌شوید. بازی دارای چندین شخصیت است که هر کدام در Level خاصی آزاد می‌شوند و دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که می‌توانند در طول بازی به شما کمک بیشتری کنند.

نودل کیک

سکه جمع کن و ارتقا بده !

در مسیری که طی می‌کنید علاوه بر لاما هایی که در حال فرار هستند٬ سکه هم برای جمع کردن وجود دارد که در آخر هر دست ( Run ) مشخص می‌شود که چقدر سکه در آن دستی که بازی کردید جمع کرده اید. با سکه هایتان می‌توانید توانایی های شخصیت خود را ارتقا دهید و راحت تر به جمع آوری سکه و امتیاز بپردازید.

وقتی قابلیت جمع آوری سکه٬ و راهی برای خرج آن باشد٬ اشتیاق برای ادامه دادن بازی خیلی بیشتر می‌شود و لذت بازی کردن را دوچندان می‌کند که Alto’s Adventure از این دسته بازی هاست.

اسنومن

همچنین بازی دارای آب و هوای پویاست و در حین بازی و یا حتی روی صفحه اول بازی ( که هنوز اسکی را آغاز نکرده اید ) با گذر زمان، روز و شب تغییر می‌کند ٬ هوا بارانی می‌شود ٬ خورشید بالا می‌آید ٬ آفتابی می‌شود و…

همه ی ویژگی هایی که گفته شد در کنار حجم کم این بازی (حدود 50MB)٬ نشان دهنده خلاقیت و کیفیت کار شرکت سازنده است که توانسته چنین گرافیک بالایی را در کنار صداگذاری حرفه ای و گیم پلی روان خود به تولید برساند.

امیدواریم از تجربه Alto’s Adventure و Alto’s Odyssey که دو شاهکار هنری دنیای بازی به حساب می آیند لذت ببرید!