بازی های کلماتی سال هاست که در انواع مختلف و با سبک ها و رنگ و لعاب های متفاوت توسعه داده میشوند و تعدادی از آنها توانسته به محبوبیت قابل توجهی میان کاربران ایرانی.دست یابند. قطعا شما هم حداقل یکی از این بازی ها را تجربه کرده اید.

بازی هایی که از ابتدای ورود اندروید تا به امروز با شکل های متنوع و توسط توسعه دهنده های زیادی ساخته شده اند. در این مطلب از بازیاتو قصد داریم یکی از موفق ترین بازی های این سبک یعنی باقلوا بررسی کنیم.

بازی باقلوا

بازی ای به وسعت ایران زمین

بازی باقلوا توسط استودیو خوش نام نردبان اندیشه توسعه و انتشار داده شده است. استودیویی که پیش از این بازی آمیرزا را منتشر کرده بود. بازی ای که توانسته بود به شدت محبوب شود و به بیش از 4 میلیون نصب در کافه بازار برسد.

این بار هم نردبان اندیشه توانسته بازی قابل قبولی را توسعه دهد. بازی ای که در مدت نه چندان زیاد توانسته بیش از یک میلیون نصب فعال داشته باشد. گویا نردبان اندیشه به خوبی توانسته فرمول همه گیر شدن و ساخت بازی پر طرفدار را پیدا کند.

در باقلوا شما باید از بین حروفی که در اختیار شما قرار داده شده است؛ با وصل کردن آنها به هم کلماتی پیدا کنید و به مراحل بعد بروید. نکته جالب بازی حضور کاراکترهای بومی و اجرای بازی در محیط های مختلف است که جذابیت بازی را دو چندان میکنند.

محیط های بازی نیز مثل کاراکترهای بازی کاملا بومی و هر کدام مرتبط با یکی از مکان های تاریخی ایرانی است. در واقع با پشت سر گذاشتن مراحل بازی از شهری به شهر دیگر رفته و همراه با ایران گردی به بازی میپردازید.

حدس کلمات باقلوا

زیبای ساده

گرافیک بازی مناسب و قابل قبول است. گرچه سازنده میتوانست با ارائه گرافیک بهتری بازی را دلنشین تر کند اما با اینحال اجزای گرافیکی راضی کننده هستند. اگر از صفحه ابتدایی بازی که نام تسوعه دهنده بازی را نشان میدهد و همچنین دکمه های منو اصلی و بخش فروشگاه بگذریم بقیه المان های گرافیکی مناسب هستند.

در واقع بخش هایی که کاربر بیشتر با آن ها سرو کار دارد و بخش های اصلی گیم خوب کار شده اند. همچنین رنگ بندی بخش های مختلف بازی با یکدیگر در تناسب هستند و همخوانی خوبی با هم دارند. گرافیک ساده بازی میتواند با تمام نقاط ضعف ذکر شده به اندازه کافی راضی کننده باشد.

هنگام ورود تمرکز کنید

سطح سوالات بسیار مناسب هستند. سوالات به موقع سخت میشوند و به موقع راحت. اما همین سادگی و آسانی بازی گاهی میتواند شما را برای ساعت ها گرفتار کنید. اگر نتوانید خوب تمرکز کنید و در سریع ترین زمان کلمه مناسب را پیدا کنید کار سخت خواهد شد و باید تلاش بیشتری برای یافتن پاسخ بکنید.

این سختی در مراحل بالاتر که تعداد حروف و تعداد کلماتی که باید حدس بزنید بیشتر میشوند شدت خواهد یافت. اگر گرفتار این سختی شدید میتوانید با هزینه مقداری از منابع بازی کمک بگیرید یا مرحله را رد کنید.

شاید بزرگترین مشکل موجود در گیم دیزاین بازی منابع کمی باشد که در پایان هر مرحله به شما داده میشود. البته بعد از هر چند مرحله یک صندوق جایزه به شما داده میشود و سطح هوش شما نیز افزایش پیدا میکند. با اینحال هنوز منابعی که به بازیکن ها اختصاص داده میشود کم و هزینه کمک گرفتن در بازی نیز زیاد است.

باقلوا برای ios

بازی علاوه بر بخش آفلاین بخش آنلاین نیز دارد که البته بعد از رد کردن صد مرحله میتوانید به بخش آنلاین دسترسی داشته باشید. بخش آنلاین سوالات بیشتری برای پاسخ در اختیار شما خواهد گذاشت و بیشتر مناسب افرادی است که بازی را به اتمام رسانده اند.

موسیقی بازی هم آرام و منطبق با سطح گرافیکی و نوع بازی است. صداها، گرافیکها، کاراکترها و دیالگوها در بازی میتوانند شما را برای بازی کردن تشویق کنند.

در پایان میتوان بازی باقلوا را بازی ای خوش ساخت و خوب نام گذاری کرد. قطعا باقلوا را میتوان یکی از بهترین بازی های سبک خود در ایران نام برد. بازی ای که علاوه بر شلوغی این سبک بازی و بازی های مشابه بسیار توانسته به خوبی جایگاه خود را پیدا کرده و به تعداد نصب قابل توجهی برسد.