Unbalance یکی از جذاب ترین های سبک پازلی است که در کمال سادگی گرافیکی خود، یک سرگرمی جالب و تقریبا اعتیاد آور است.

در این بازی شما کافی است با ضربه زدن توپ های خاکستری رنگی را تولید کنید که می تواند تعادل حاکم بین شکل و توپ رنگ را بر هم بزند.

مکان و تعداد ضربه زدن شما در عین سادگی آنقدر مهم است که می تواند تعیین کند که شما اجازه رفتن به مرحله بعد را دارید یا خیر و تنها شرطش این است که بعد از برهم زدن تعادل توپ قرمز رنگ شما از مربع سیاه رنگ عبور می کند و یا مجبور هستید یک بار دیگر دقت و قدرت محاسباتی خود را به چالش بکشید.

Unbalance همانگونه که از نامش قابل حدس زدن است، همانند بازی Brain It On و بر خلاف بازی Kami2، یک بازی مبتنی بر قواعد فیزیکی است که این مورد دقیقا عامل به وجود آورنده اهمیت مکان ضربه زدن و تولید توپ های خاکستری رنگ است.

بازی آنبالانس

این بازی از طراحی مراحل نسبتا قدرتمندی بهره برده است که باعث می شود نه تنها کاربر احساس خستگی در هنگام انجام بازی نکند بلکه کمک می کند هر بار که نیاز به یک بازی ترجیحا آفلاین برای سرگرم شدن داشت، Unbalance یک گزینه وسوسه کننده و مفید برای او باشد.

اما این قدرت دقیقا جایی زیر سوال می رود که کاربر کم کم به مراحل بالا تر می رود جایی که دیگر از حس درونی خوب کاربر خبری نیست و رد کردن مراحل بیش از پیش برایش سخت خواهد شد.

کاربران معمولا بعد از تلاش های مکرر برای رد کردن مرحله و پیروزی دو رویه متفاوت را پیش می گیرند، یا از بازی خارج می شوند و به سراغ بازی های دیگر می روند و یا با تکیه بر شانس شروع به ضربه زدن های بی قاعده می کنند که ممکن است گاهی از اوقات راه حل خوبی باشد و به یافتن مکان درست ضربه زدن برای گذراندن مرحله و یا حتی پیروزی تصادفی بیانجامد، گاهی هم ممکن است کاربر را با باگ های عجیب ولی جالبی رو به رو کند.

Unbalance، واقعا ارزش امتحان کردن دارد!

شاید این بازی در کنار نکات مثبت خود همانند گرافیک ساده و موسیقی دوست داشتنیش از این ضعف بالانس نبودن درجه سختی مراحل رنج ببرد اما قطعا دلیل قانع کننده ای برای تجربه نکردن این بازی نمی تواند باشد.