زمانی که کلمه «استراتژی» به گوش‌تان می خورد، یاد چه چیزهایی می افتید؟ مدیریت یک منطقه، ساخت سرباز، حمله به بقیه بازیکن ها یا حتی احتمالا کلش آو کلنز. اگر از عناوین مدیریتی فاکتور بگیریم، خیلی از بازی های استراتژی از ترکیب ساخت منطقه + حمله ساخته شده اند و چیزی که «اکسیر» را نسبت به دیگر بازی های هم سبکش متمایز می کند، فاصله گرفتن از همین فرمول کلی است.

اشتباه نکنید، در اکسیر همچنان خیلی از ویژگی های سبک استراتژی را می توانیم ببینیم. با این حال سازنده برای بخش حمله تصمیم گرفته تا از یک ایده متفاوت استفاده نماید. پیش از آنکه به این قسمت بپردازیم، بیایید ابتدا نگاهی کلی به بازی بیاندازیم.

اکسیر داستان گردهمایی کیمیاگرانی را روایت می کند و حالا آن ها فرصتی یافته اند تا دانش کیمیاگری خود را پرورش دهند، قلمرو خود را بزرگ تر کنند و با دستیابی به معجون های جدید، بشریت را به سمت جلو حرکت دهند.

دهکده در بازی اکسیر

همانند تمام بازی های استراتژی، در اکسیر هم به بازیکن یک منطقه داده می شود و باید با ساختن ساختمان های مختلف آن را گسترش دهید.

اما یک سوال: در بازی که خبری از ساخت سرباز و حمله مستقیم به بقیه کاربران نیست، چرا چنین کاری انجام می دهیم؟ اکسیر در حالت کلی سه نوع اکسیر با نام های معدنی، گیاهی و حیوانی وجود دارد که هر کدام توسط یک نوع ساختمان به وجود می آیند.

نکته اینجاست با ترکیب آن ها می توانید معجون هایی بسازید و این معجون ها، در بخش دوم بازی مورد استفاده قرار می گیرند: مسابقه با بقیه بازیکن ها. استودیو پویان در اینجا از ایده مینی گیم ها کمک گرفته است.

در واقع جای بخش حمله، با بازیکن ها در بازی های تیروکمان، گردو بازی، تک تیراندازی، ماشین سواری، بسکتبال و سرعت عمل مسابقه می دهید و هر کس که برنده شد، سکه و تجربه به دست می آورید.

این سکه ها نیز در دو بخش به کار می ببرند. هم با آن ها می توانید ساختمان های جدید بسازید یا قدیمی ترها را ارتقا دهید و یا با جمع آوری مقداری معین، جایزه ببرید.

نسخه هک شده بازی اکسیر

در اکسیر کارت های هدیه وجود دارند که در ازای سکه، به شما پول می دهند. البته با توجه به اعلامیه توسعه دهنده در فضای مجازی به نظر می رسد که جای پول نقدی به بازیکن ها کارت تخفیف دیجیکالا داده می شود و امیدواریم سازنده هر چه زودتر توضیحات مربوط به این تغییر را در داخل خود بازی بنویسند.

چه چیزی اکسیر را از کلش آو کلنز متمایز کرده؟

اکسیر ایده خوبی دارد، استفاده از مینی گیم های کوییز آو کیگنز گونه رنگ و بوی متفاوت به بازی بخشیده و استفاده از جایزه بازیکن را مجاب به انجام آن می کند.

رقابت آنلاین در اکسیر

  • گردو بازی

تمرکز کنید و پس از انتخاب ضرب دست(قدرت پرتاب) مناسب گردو را به سمت سبد پرتاب کنید و شانس خود را برای پیروزی افزایش دهیدماشین سواری

  • بسکتبال

تحت شرایط مختلف و با کمک روابط فیزیکی توپ را پرتاب کنید و شانس خود را برای ثبت یک امتیاز جانانه محک بزنید.

بازی بسکتبال در بازی اکسیر آنلاین

  • تیر و کمان

Archery King را به خاطر دارید؟

این مینی گیم بازی اکسیر، شباهت زیادی به آن سبک بازی دارد با این تفاوت که از رقیب آنلاین خبری نیست و هر کاربر به نوبت شانس خود را برای کسب امتیاز بیشتر می آزماید.

بازی تیراندازی آنلاین

  • تیر اندازی با تفنگ

یکی از حساس ترین مینی گیم های بازی، تیراندازی با تفنگ است، در زمان محدود، اجسامی به کوچکی یک بطری نوشابه را پیدا کنید، هدف بگیرید و با شلیک خود امتیاز کسب کنید.

  • ماشین سواری

یک مینی گیم مهیج و البته ساده

از چاله ها و زباله های بین مسیر سبقت بگیرید، علاوه بر بدست آوردن جوایز موجود در مسیر مسابقه، خود را به خط پایان برسانید.

ماشین سواری در بازی اکسیر

 

با این حال انگار استودیو سازنده برای عرضه بازی عجله داشته است. ورژنی چیزی که هم اکنون در کافه بازار حضور دارد، شبیه به نسخه بتا بوده و بخش های زیادی هنوز بهینه نشده اند. سرور گاهی اوقات جواب نمی دهد، گرافیک لگ می زند و روی مینی گیم ها هم وقت کافی گذاشته نشده است.

بازی آنلاین استراژی اکسیر

تجربه اکسیر به خودتان بستگی دارد. اگر می خواهید در کنار سرگرم شدن، جایزه ببرید بازی می تواند به خوبی شما را به خودش مشغول کند. در واقع اکسیر عنوان جالبی است که در مرحله اجرا لنگ می زند. اما با این حال نقاط ضعف کنونی با بروزرسانی قابل حل هستند و امیدواریم در آپدیت های آتی اثری از آنها را در بازی مشاهده نکنیم.