بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی علاقه‌ دارند که نسخه‌ای از سری بازی های معروف خود را بر روی پلتفرم موبایل عرضه کنند و این کار در اکثر مواقع با استقبال مردم رو به رو می‌شود و به سود استودیو تمام می‌شود. البته گاهی اوقات هم مردم از بازی به دلیل کیفیت ساخت پایین آن بر روی موبایل، استقبال نمی‌کنند.

حال استودیو Square enix، با استفاده از نام پر آوازه‌ی هیتمن، اثری به نام Hitman GO را روانه‌ی پلتفرم موبایل کرده است. 

با معرفی بازی Hitman GO تا انتها همراه ما باشید.

هر سری بازی مشخصه و هویت مختص به خود را داراست. سری بازی هیتمن را همه با مراحل بسیار جذاب مخفی کاریش و سبک و نوع پوشش شخصیت اصلیش می‌شناسند.

نگران بد شدن بازی نباشید، استدیو Square Enix فرمان را به دست گرفته است.

وقتی خبر آمدن یک نسخه از سری بازی هیتمن روی پلتفرم موبایل به گوش طرفداران این سری بازی رسید، همه توقع داشتند که بازی بسیار شبیه نسخه کنسولی آن باشد و یا حداقل شبیه هیتمن اسنایپر باشد. در نهایت زمانی که از گیم پلی بازی رو نمایی شد همه متوجه شدند که این بازی چیزی که فکر می‌کنند نیست. البته که این بازی اصلا اثری بد و نا امید کننده نیست و فقط طرفداران از دیدن گیم پلی بازی هیتمن شوکه شدند. 

گیم پلی بازی در سبک تاکتیکال نوبتی است. گیم پلی Hitman Go شاید برای کسی که از سبک تاکتیکال و استراتژی خوشش نمی‌آید جالب به نظر نرسد، اما کافی است چند مرحله از بازی را تجربه کند تا به لذت بخش بودن گیم پلی بازی پی ببرد.

هیتمن در قالب جدید می‌درخشد.

در هر مرحله شما یک هدف برای کشتن یا یک نقطه برای خارج شدن از آن محیط دارید. هدف شما رسیدن به یکی از این دو( هر کدام که در آن مرحله وجود داشت) است. شما باید برای رسیدن به هدف روی نقاط و خطوط رسم شده حرکت کنید. همه چیز به این ختم نمی‌شود چرا که شما در هر محیط تعدادی دشمن دارید که مزاحم انجام ماموریت شما می‌شوند. می‌توانید به روش خفه کردن از پشت یا پهلو این دشمنان را به راحتی از بین ببرید، اما بدون کشتن دشمنان هم در مرحله های خاصی امکان تمام کردن آن مرحله وجود دارد. اگر شما رو به روی دشمن ایستاده باشید و مانعی یا نقطه‌ای از نقاط روی خطوط حرکت شما بین او و شما نباشد، دشمن شما را در نوبت خودش می‌کشد.

یکی از نقاط قوت بازی تنوع بالای دشمنان است. این تنوع فقط به عوض شدن رنگ لباس آن ها خلاصه نمی‌شود بلکه در ویژگی آن ها نیز تاثیر می‌گذارد. مثلا چند نوع از دشمنان تحت هر شرایطی فقط در یک خط حرکت می‌کنند و بعضی از دشمنان ثابت در جای خود هستند، دشمنانی که حرکت می‌کنند با هر حرکت شما فقط یک نقطه جابه‌جا می‌شوند. 

تنوع دشمنان بسیار است.

 هر چه قدر که در بازی پیشرفت می‌کنید اِلمان های بسیاری به گیم پلی بازی اضافه می‌شود که باعث افزایش جذابیت و البته سخت تر شدن بازی می‌شود. مثلا عوض کردن لباس در بعضی از مراحل که به عنوان یک ماموریت کوچک در طول مرحله گنجانده شده است یا قفل بودن بعضی از دَرها در طول مراحل که برای باز کردنشان باید کلیدشان را در آن مرحله پیدا کنید تا قفل آن را بگشایید.

برای تنوع بیشتر در کشتن دشمنان، اسلحه‌ی کُلت با صدا خفه‌کن و اسنایپر، با ویژگی‌های متفاوت در مراحل فصل سوم به بعد قرار داده شده است.

در بازی ۷ فصل با محیط ها و دشمنان متفاوت با یکدیگر طراحی شده است که هر کدام از این فصل ها دارای ۱۵ مرحله‌ی جذاب هستند. برای باز کردن قفل هر کدام از این فصل ها باید شما یک مقدار مشخص از امتیاز به دست بیاورید. برای جمع کردن امتیاز شما باید به جز به اتمام رساندن یک مرحله، ماموریت های جانبی آن مرحله را هم انجام بدهید تا امتیاز بیشتر بگیرید. ماموریت های جانبی انجامشان اختیاری است. این ماموریت ها هم تنوع نسبتا خوبی دارند.

لذت چند ساعت تجربه‌ی Hitman Go را روی موبایل از دست ندهید.

از گیم پلی بازی که بگذریم به داستان بازی می‌رسیم. Hitman Go فاقد داستان است اما این چیزی از ارزش بازی کم نمی‌کند. در سری اصلی هیتمن هم اکثر مواقع داستان فاقد اهمیت بوده و صرفا گیم پلی و لِول دیزاین مراحل در اوج توجه مخاطب قرار داشته است.

تم کُلیه گرافیک و محیط بازی از ایده‌ای نسبتا نو پیروی کرده است که جز نقاط قوت بازی به حساب می‌آید. محیط ها و دشمنان و اشیاء با تم بازی های رومیزی یا به اصطلاح بازی های فکری مقوایی طراحی شده است. در طراحی محیط مراحل از جزئیات خوبی استفاده شده و حس و حال یک بازی رومیزی مدرن و جذاب را به شما می‌دهد.

مهره‌ی هیتمن در اختیار شماست.

کیفیت و گرافیک بازی به لطف وجود تنظیمات مربوط به آن در بازی قابل تغییر است. 

خوشبختانه موسیقی هم در بازی گنجانده شده است. موسیقیه به کار رفته در بازی نسبتا خوب و قابل قبول است؛ اما روی صدا گذاری بازی کمی بهتر و بیشتر کار شده است.

در نهایت باید گفت Hitman Go اثری اعتیاد آور و البته جذاب است که دوست داران سبک بازی های فکری و پازل و البته تاکتیکال را بعد از تجربه کردنش شیفته‌ی خود می‌کند. هیتمن روی موبایل واقعا ارزش تجربه کردن را دارد.

Square Enix Montreal بعد از مواجه شدن با استقبال پر شور مخاطبان از این بازی تصمیم گرفت تا دو بازی دیگر را هم با همین سبک منتشر کند. نتیجه این امر هم انتشار دو بازی بسیار جذاب Deus Ex Go و Lara Croft Go است.

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات برای ما و کاربران سایت بنویسید.