این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.


ایرانی‌های زیادی هر سال به‌دنبال امتحان‌کردن روش‌های گوناگون برای مهاجرت به آمریکا هستند؛ چون باور دارند که این کوچ بزرگ می‌تواند زندگی آن‌ها را به معنی واقعی کلمه، تغییر دهد. جالب اینجاست که دولت آمریکا هر سال یک قرعه‌کشی راه‌اندازی می‌کند و از میان افرادی که دوست دارند به آمریکا مهاجرت کنند، افرادی را انتخاب کرده و بدون هیچ تشریفات، پیش‌نیاز و حتی توانایی صحبت‌کردن به زبان انگلیسی، گرین کارت آمریکا را به آن‌ها می‌دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به سراغ پایان کار یعنی معرفی سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری برویم و چالش‌های احتمالی آن را برایتان حل کنیم.

چطور از نتایج لاتاری آمریکا اطلاع پیدا کنیم؟

قرعه‌کشی لاتاری، سالی یک‌بار انجام می‌شود و نتیجه آن در اردیبهشت‌ماه سال بعد منتشر می‌شود. برای بررسی نتیجه لاتاری باید وارد سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری یعنی «کارت سبز» شوید. سپس کد رهگیری 16 رقمی لاتاری (Confirmation Number)، نام خانوادگی ثبت‌نام‌کننده اصلی لاتاری به انگلیسی (Last Name)، سال تولد ثبت‌نام‌کننده اصلی لاتاری به میلادی و شماره موبایل ثبت‌نام‌کننده اصلی لاتاری را در فرم موجود، وارد کنید. بعد از این کار، نتیجه لاتاری به شماره موبایل شما پیامک می‌شود.

افراد دو شانسه، چگونه نتیجه لاتاری را استعلام بگیرند؟

همان‌طور که می‌دانید افراد متاهل باید هنگام ثبت‌نام لاتاری آمریکا، نام همسر و فرزندان زیر 21 سالشان را به‌عنوان همراهان خود بنویسند تا بتوانند در صورت برنده‌شدن به‌صورت خانوادگی، گرین کارت بگیرند؛ ولی هنگام استعلام نتیجه لاتاری باید درخواست را به‌صورت جداگانه برای آن‌ها هم ثبت کنند.

چه افرادی بیشترین شانس برنده‌شدن در لاتاری را دارند؟

همه افراد از شانس مساوی برای برنده‌شدن در این قرعه‌کشی برخوردار هستند؛ چون دولت آمریکا این کار را برای حفظ تنوع نژادی در کشور خود انجام می‌دهد؛ بنابراین، فرقی نمی‌کند که به زبان انگلیسی مسلط هستید یا خیر، مدرک دانشگاهی دارید یا خیر، جایگاه شغلی‌تان بالاست یا خیر و حتی میزان درآمدتان چقدر است؛ چون در این قرعه‌کشی هیچ‌کدام از مواردی که برایتان مثال زدیم، ملاک محسوب نمی‌شوند.

داشتن حداقل مدرک دیپلم برای ثبت‌نام در لاتاری و گرفتن گرین کارت بعد از برنده‌شدن، ضروری است. حتی اگر دیپلم هم ندارید، می‌توانید با ارائه دو سال سابقه کار تخصصی که قابلیت پیگیری و استناد داشته باشد، شانس خود را برای گرفتن گرین کارت آمریکا امتحان کنید.

آیا محدودیت سنی در مورد شرکت در لاتاری یا برنده‌شدن در آن وجود دارد؟

در سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری، هیچ محدودیت سنی در مورد ثبت‌نام وجود ندارد؛ ولی اگر افراد زیر 18 سال به‌صورت مستقل از پدرومادرشان در لاتاری ثبت‌نام کرده و در آن برنده شوند، به‌دلیل این‌که زیر سن قانونی هستند و مدرک دیپلم ندارند، نمی‌توانند برای دریافت گرین کارت و ویزای آمریکا کاری انجام دهند؛ بنابراین، بهترین کار این است که افراد زیر 18 سال، به همراه والدین خود در لاتاری ثبت‌نام کنند.

ایرانی‌ها چطور با وجود تحریم‌ها می‌توانند در لاتاری برنده شوند؟

سیستم مهاجرت به آمریکا ارتباطی با تحریم‌های دولت آمریکا ندارد و ایرانی‌ها می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند. جالب این‌که، مردم همه کشورهای دنیا، حق شرکت در این لاتاری را ندارند؛ به‌عنوان‌ مثال، کشورهایی مانند چین و انگلستان به‌دلیل این‌که هر سال افراد بسیار زیادی از راه‌هایی به جز لاتاری، موفق به دریافت گرین کارت آمریکا می‌شوند، نمی‌توانند در این لاتاری شرکت کنند.

 در عوض، کشورهایی مانند ایران که به دلایل گوناگون، افراد کمی از آن می‌توانند به‌‌طور مستقیم برای دریافت گرین کارت اقدام کرده و موفق به مهاجرت شوند، همیشه در لیست کشورهای مجاز به ثبت‌نام در لاتاری قرار می‌گیرند. حتی اگر شما در کشوری مانند انگلستان که حق شرکت در لاتاری را ندارد متولد شده باشید، اما یکی از والدین شما ایرانی باشند، باز هم می‌توانید در این لاتاری شرکت کنید.

چه روش‌هایی برای افزایش شانس برنده‌شدن در لاتاری وجود دارند؟

کمی قبل با هم گفتیم مواردی مانند شغل، وضعیت مالی یا تحصیلات، تاثیری روی برنده‌شدن در لاتاری ندارند؛ اما یک راه ساده برای بالابردن شانس برنده‌شدن در این قرعه‌کشی وجود دارد و آن ثبت‌نام به‌صورت خانوادگی و انجام اصولی ثبت‌نام است. اجازه دهید بیشتر برایتان توضیح دهیم؛ در هر سال، هر فرد فقط یک‌بار حق دارد که در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کند و با این کار یک شانس برای برد را در اختیار می‌گیرد. حالا اگر این فرد متاهل باشد، می‌تواند با مراجعه به سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری و ثبت‌نام همسر و فرزندانش، شانس برنده‌شدن در قرعه‌کشی را به تعداد اعضای خانواده، افزایش دهد. البته، فرزندان بالای 21 سال باید به‌صورت مستقل ثبت‌نام کنند.

از سوی دیگر، باید مراحل ثبت‌نام را به‌درستی انجام داده و اطلاعات را بادقت وارد کنید تا بتوانید در قرعه‌کشی شرکت داده شوید. در این زمینه، بهتر است از خدمات شرکت‌هایی مانند کارت سبز استفاده کرده و خیال خودتان را در مورد درست بودن فرایند ثبت‌نام و شرکت در قرعه‌کشی راحت کنید.

اگر در لاتاری برنده شویم اما برای دریافت گرین کارت اقدام نکنیم چه می‌شود؟

برخی از افراد، حتی با وجود دیدن نامشان در لیست برندگان سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری، شرایط لازم برای مهاجرت را ندارند. در این صورت، هیچ مشکلی برای ثبت‌نام در دوره بعدی لاتاری نیست و می‌توانند سال بعد دوباره در قرعه‌کشی شرکت کنند؛ اما در صورت اقدام‌نکردن برای دریافت گرین کارت، این شانس از آن‌ها گرفته می‌شود و امکان حفظ این جایزه برای سال بعدی، وجود ندارد.

فرصت لاتاری را جدی بگیرید

باوجود این‌که براساس قوانین احتمالات، شرکت‌کردن در لاتاری حتما به معنی برنده‌شدن در آن نیست؛ ولی در این مورد، ایرانی‌ها یک برگ برنده دارند و آن سهمیه‌ای است که به کشور ما تعلق می‌گیرد. طبق آخرین اطلاعات، ایرانی‌ها حدود هفت درصد از برندگان لاتاری آمریکا را تشکیل می‌دهند که این رقم قابل‌توجهی است؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که با ثبت‌نام اصولی در این قرعه‌کشی جهانی، فرصت برنده‌شدن و مهاجرت بی‌دردسر را برای خودتان باز نگه دارید. مجموعه کارت سبز به‌ عنوان سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری از اولین قدم یعنی ثبت‌نام لاتاری تا آخرین گام‌ها یعنی گرفتن ویزای آمریکا در کنار شماست. رضایت مشتریان و برندگان قبلی لاتاری آمریکا، ستاره‌های درخشانی در کارنامه فعالیت این مجموعه هستند. شما هم می‌توانید یکی از همین برندگان باشید.


این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.