اگر شما هم همانند ما وقت زیادی را پای بازی های ویدیویی می گذرانید، Game Dev Tycoon از آن دسته بازی هایی است که به راحتی نباید از دست بدهید. در این عنوان که نسخه اندرویدش دیروز و بعد از انتظارات فراوان منتشر شد یک وظیفه مهم به عهده دارید: شرکت بازیسازی خود را احداث کنید.

در ابتدای بازی همانند استیو جابز کارتان را در گاراژ خانه تان آغاز کرده و رفته رفته با ساخت بازی های بیشتر و البته بهتر، شرکت خودتان را به راه می اندازید و کارکنانی هم به استخدام در می آورید. البته همه چیز به آن آسانی که فکر می کنید نیست. دانلود بازی game dev tycoon

همانند دنیای واقعی، ساخت یک بازی خود در Game Dev Tycoon هم چالش های خودش را دارد. برای تولید هر بازی باید بسته به سبک و پلتفرمی که انتخاب می کنید تمرکزتان را روی بخش های بخصوصی بگذارید، مثلا برای بازی های ورزشی داستان اهمیت کمتری دارد و از آن طرف گرافیک و گیم پلی مهم تر است.

با وجود اینکه بازی توضیح خیلی زیادی در این رابطه نمی دهد و فقط در همان ابتدا یک راهنمای کلی می کند ولی بعد از مدتی قلق کار دست تان می آید. جدا از اینکه بعد از ساخت و عرضه هر بازی می توانید عملکرد آن را ارزیابی کرده و علت موفقیت یا شکست آن را جویا شوید.

دانلود Game Dev Tycoon

نکته جالب تر اینجاست که Game Dev Tycoon نیم نگاهی هم به تاریخ واقعی صنعت گیم دارد. اوایل بازی که در گاراژ خانه کارتان را آغاز می کنید، هنوز کنسول ها عرضه نشده اند و رایانه های شخصی و Commodore 64 روی بورس هستند.

در ادامه کنسول ها وارد میدان می شوند و اگر ورشکست نشدید، می توانید فراز و نشیب هایی که صنعت گیم در این سال ها تجربه کرده را در بازی میبینید. اتفافاتی مثل کاهش محبوبیت پی سی در زمانی خاص، موفقیت های سونی، استقبال بازیکن ها از یک سری سبک های خاص و نمونه های مشابه که حضورشان در بازی نشان از دقت بالای سازنده دارد.

بازی Game Dev Tycoon

البته به خاطر قانون کپی رایت، سازنده از اسم های تقلبی استفاده کرده (مثلا جای Sony شاهد Vony) هستیم ولی به خاطر تشابه نام ها به نمونه های واقعی گیج نخواهید شد. Game Dev Tycoon همان چیزی است که علاقه مندان به بازی های ویدیویی یا بازیسازی به دنبالش هستند.

بازی تمام فاکتورهایی که برای ساخت بازی نیاز است را رو به رو تان قرار می دهد و باید با تصمیمات درست، بهترین شرکت بازیسازی جهان را بسازید. فقط پیش از دانلود بازی این نکته را به یاد بسپارید: Game Dev Tycoon از اعتیادآورترین بازی های موبایل است.