این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.


تمام علاقه مندان به ورزش نام بیمه ورزشی را شنیده‌اند. احتمالا اولین باری که برای ثبت نام در یک رشته ورزشی اقدام کرده‌اید از شما خواسته‌اند که یک هزینه اضافی را به عنوان بیمه ورزشی پرداخت کنید. اگر هم تا کنون با بیمه ورزشی آشنا نشده‌اید اصلا نگران نباشید. چرا که ما در این مقاله قصد داریم شما را با به طور کامل با بیمه ورزشی و اهمیت تهیه آن آشنا کنیم.

بیمه ورزشی چیست؟

جبران هزینه‌های آسیب‌های ورزشی با بیمه ورزشی
جبران هزینه‌های آسیب‌های ورزشی با بیمه ورزشی

افراد با هر سن و سالی زمانی که تصمیم می‌گیرند به یک فعالیت ورزشی درست و استاندارد بپردازند و از خدمات ورزشی یک مجموعه استفاده کنند باید حتما به تهیه یک بیمه مناسب هم بیندیشند. چرا که در حین انجام فعالیت‌های ورزشی ممکن است به شما آسیب‌هایی وارد شود. لازم است بدانید که محدوده‌ی سنی افرادی که مجاز به خرید بیمه ورزشی هستند، افراد بین ۵ تا ۷۵ سال هستند.

بیمه ورزشی برای پرداخت هزینه‌های ورزش به کمک شما می‌آید. در پاسخ به سوال بیمه ورزشی چیست، باید بگوییم بیمه ورزشی یک قرار داد است که بین همه ورزشکاران و فدراسیون ورزشی بسته می‌شود. در این بیمه‌نامه، فدراسیون در مقابل حق بیمه‌ای که از ورزشکاران دریافت می‌کند، متعهد می‌گردد که در صورت وقوع حوادث یا صدماتی که حین ورزش به ورزشکار وارد می‌شود غرامت پرداخت کند.

کارت خدمات درمانی فدراسیون پزشکی موسوم به بیمه ورزشی زیرمجموعه بیمه حوادث محسوب می‌گردد. فدراسیون پزشکی و ورزشی تعهد می‌کند هزینه‌های درمانی و غرامت، دیه نقص عضو یا فوت را براساس تعرفه های این بیمه‌نامه، پرداخت کند. همه ورزشکاران: آماتور، حرفه‌ای، ملی پوش، قهرمانان و مدال آوران، پیشکسوتان، کوهنوردان از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند. دارا بودن این بیمه برای مدیران باشگاه‌ها، لیدرهای تیم‌های کوهنوردی، مربیان و کادر فنی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها هم الزامی است.

آیا بیمه ورزشی فقط برای ورزشکاران است؟

بیمه ورزشی یک راهکار برای جبران خسارات حین ورزش است
بیمه ورزشی یک راهکار برای جبران خسارات حین ورزش است

لازم است بدانید که مدیران و صاحبان باشگاه‌ها هم می‌توانند با تهیه بیمه مسئولیت، خسارت خود را در صورت رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در زمان حادثه طبق پوشش‌های بیمه نامه دریافت کنند. بیمه‌نامه مسئولیت ورزشی، پرداخت خسارت حوادثی را تقبل می‌کند که دلیل آن حادثه، کوتاهی یا عدم اجرای وظیفه مدیر و مسئول و مربی مجموعه باشد. بیمه باشگاه ورزشی یکی از مهم‌ترین موارد هنگام تأسیس یک مجموعه ورزشی است.

خسارات مربوط به حوادث ورزشکاران تحت پوشش بیمه است. دارا بودن کارت بیمه به منزله اطلاع و قبول شروط مندرج در آیین نامه هیئت پزشکی و ورزشی، همچنین وب سایت فدراسیون پزشکی –ورزشی است. بیمه‌نامه فقط برای کسانی صادر می‌شود که تحت نظر یکی از فدراسیون‌های ورزشی فعالیت می‌کنند. اگر ورزش به صورت شخصی و انفرادی و خارج از محیط ورزشگاه و باشگاه است؛ پوشش بیمه حوادث انفرادی توصیه می‌شود.

هزینه حق بیمه ورزشی در سال ۱۴۰۱

لازم است بدانید که قیمت بیمه ورزشی ۱۴۰۱ برابر با ۴۰ هزار تومان در سال است که ورزشکاران و کلیه فعالان حوزه ورزشی باید آن را به عنوان حق بیمه ورزش خود پرداخت نمایند. قیمت کارت بیمه ورزشی هم با همین حساب می‌شود. البته این را باید در هنگام ثبت نام جویا شوید. هر سال تغییرات اندکی در حق بیمه صورت می گیرد که علیرغم آن تغییرات، باز هم پرداخت بیمه ورزشی باشگاه بسیار اقتصادی محسوب می‌شود.

مدارک مورد نیاز دریافت خسارت بیمه حوادث ویژه ورزشکاران

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه‌های درمان از بیمه ورزشی چیست؟ همیشه ارایه کپی کارت بیمه و برگه گزارش حادثه از مدارک الزامی است؛ ولی سایر مدارک ضروری به خسارت بیمه گزار بستگی دارد. به عنوان مثال، مدارک مربوط به پرداخت هزینه‌های درمان با مدارک پرداخت خسارت نقص عضو یا غرامت فوت فرق دارد.

مدارک موردنیاز برای دریافت خسارت هزینه‌های پزشکی شامل موارد زیر هستند:

الف) کپی کارت بیمه نامه مخصوص ورزشکار

ب) صورت حساب بیمارستان شامل ریز هزینه‌های درمانی  که با مهر امورمالی یا واحد ترخیص بیمارستان تایید شده باشد.

ج) اصل برگه گزارش حادثه که به تایید پزشک، هیئت پزشکی و ورزشی رسیده باشد.

د) کپی برابر اصل برگه شرح عمل جراحی

ه) گزارش کتبی پزشک در صورت عدم نیاز به  بستری شدن. در این گزارش، علت آسیب و اقدامات درمانی و فرم گزارش درمان ذکر گردد.

و) ارائه نسخه پزشک در صورت نیاز به دریافت هزینه‌های اقدامات تشخیصی همانند ام آرآی ،سی تی اسکن، آرتروگرافی، فیزیوتراپی

ز) کپی برابر اصل برگه شرح معاینات پزشکی

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت نقص عضو از بیمه خدمات ورزشی

در این قسمت از راهنمای بیمه ورزشی، به معرفی مدارک لازم برای خسارت نقص عضو اشاره می‌کنیم:

الف ) کپی کارت بیمه‌نامه

ب) اصل گواهی پزشکی با گزارش دقیق نوع آسیب وارده

ج) اصل برگه گزارش حادثه که به تایید پزشک، هیئت پزشکی و هیئت ورزشی رسیده باشد.

د) اصل گواهی پزشک که در آن رسما نقص دائمی عضو و درصد نقصان مندرج شده باشد.

ه) رونوشت مدارک درمانی

مدارک مورد نیاز برای دریافت غرامت فوت ورزشکار

الف) اصل کارت بیمه‌نامه

ب) اصل برگه گزارش حادثه تاییده شده پزشک، هیئت پزشکی و هیئت ورزشی

ج) گواهی انحصار وراثت

د) گواهی پزشکی قانونی یا کالبدشکافی

ه) گزارش پلیس که فوت بیمه گزار در محل زمین یا مکان ورزشی را تایید کند.

و) حکم ماموریت برای سفر ورزشکار بیمه گزار

 

بیمه ورزشی یک بیمه مهم برای ورزشکاران

احتمالا می‌دانید که خرید بیمه ورزشی برای هر ورزشکاری مهم است. در این مقاله به تعریف بیمه ورزشی، حق بیمه ورزشی و مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه ورزشی پرداختیم. اهمیت تهیه بیمه ورزشی با توجه به خطرات زیادی که ورزشکاران را تهدید می‌کند بر هیچ کس پوشیده نیست.


این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.