شاید تا چند سال پیش بازی های معمایی را تنها در PC ها شاهد بودیم. بازی هایی که برای آن ساعت ها بلکه روزها وقت می گذاشتیم تا بتوانیم مرحله ای را پشت سر بگذاریم. اما با گسترس تلفن های هوشمند، شاهد عرضه این بازی ها در این قاب کوچک نیز بودیم.استقبال خوب کاربران جهانی از این دسته باعث شد تا روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده و هم چنین ساخت عناوین مختلف را شاهد باشیم. در این بین بازی سازان ایرانی نیز دست به کار شدند وعناوین بسیار خوبی را در مارکت ها عرضه کردند. این بار در بازیاتو ، سراغ بازی DevilKin  رفته ایم که آمده تا هوش معمایی شما را به کار گیرد.

اگر بخواهیم این بازی را در دو کلمه توصیف کنیم باید بگوییم “حقیقت پنهان”.

در این بازی شما باید به دنبال حقایق گمشده ای هستید که داستان بازی شما را به سمت آن می برد. در این تلاش شما، به رازهای پشت پرده ای پی خواهید برد که درواقع همان روند اصلی بازی است.

حقیقت پنهان Devilkin

خواب ترسناک

کروزو نام پسری است که در این بازی شما کنترل او را در اختیار دارید. داستان بازی از جایی شروع می شود که کروزو خوابی ترسناک دیده است. در این خواب، او به خانه ی پدری بازگشته اما خبری از او نیست. کار شما در این بازی کمک به کروزو برای پیدا کردن پدرش است.همه چیز به پدر کروزو بر می گردد. او دانشمندی است که در حال کار بر روی موضوعات ممنوعه تغییر ژنتیک بوده اما به یک باره ناپدید شده و گویی کسانی در پشت پرده قرار دارند. حال شما باید به کروزو کمک کنید تا حقایق برایش روشن شود.

همانند بسیاری از بازی های هم سبک، شما با کنار هم قرار دادن مدارک به دست آمده درجریان بازی، مراحل را پیش خواهید برد. برای این کار کافی است خوب به محیط اطراف دقت کنید. کلید، سنجاق، مدارک و اسلحه از اصلی ترین عناصر برای پی بردن به حقیقت ماجرا است.

معماهای آسان یا سخت؟

همه چیز به هوش و دقت شما بستگی دارد. معماهای DevilKin در سطح خوبی از نظر سختی و آسانی قرار دارند. درواقع نه آن قدر سخت اند که نتوان آن هارا حل کرد و نه آنقدر آسان اند که روند بازی را خسته کننده و بدون هیچ تب و تابی نشان دهند.حتی اگر هم جایی به مشکل برخوردید کافی است از گزینه پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید و راهنمای بازی را مطالعه کنید.

Devilkin

گیم پلی

ابتدا از فضاها شروع می کنیم. درواقع کل بازی قرار است در این فضاها شکل گیرد. در این بازی خبری از طراحی های پیچیده نیست و فضاها عموما طراحی ساده ای دارند. اما نکته ی اصلی، دقت کردن به همین فضاهای ساده است. به لطف همین سادگی تنها کاری که باید انجام دهید حرکت دادن کروزو به سمت چپ یا راست (در صورت فشار بیشتر سرعت نیز بیشتر می شود) و لمس اشیا نزدیک او است.این کار به شما این امکان را می دهد که در صورت وجود بتوانید از راهنمایی ها استفاده کنید.هم چنین با استفاده از وسایلی همچون سنجاق قفل ها را باز کرده و یا همانطور که قبلا اشاره کردیم با استفاده از اسلحه از شر افراد مزاحم خلاص شوید. به طور کلی، بازی بر روی محور معما می چرخد و گیم پلی ساده ی بازی این کار را برای شما راحت تر کرده است.

گیم پلی معمایی Devilkin

تجربه کاربری

در بین بازی های هم سبک، شاید این بازی کمی ضعیف تر عمل کرده است. منوها طراحی ساده ای دارند به طوری که متن ها جای دکمه ها را گرفته اند و با لمس آن اعمالی را انجام می دهید. هم چنین امکان ذخیره بازی و شروع از همان قسمت نیز در منو گنجانده شده که ویژگی خوبی به شمار می رود.شاید بهتر بود از افکت ها و دکمه هایی با طراحی مدرن تر برای این بازی درنظر گرفته می شد. در هنگام انجام خود بازی نیز متوجه کاستی هایی در استفاده از رنگ ها شدیم. به طور مثال شخصیت بازی نباید محو فضاها شده باشد و انتظار طراحی با جزییات بیشتری را داشتیم و هم چنین رنگ های مورد استفاده با داستان و تم بازی و فضاها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

اما با این وجود نکات مثبتی همچون سادگی در طراحی و سرعت لود مناسب از ویژگی های این بازی است که منجر به تجربه کاربری نسبتا مناسبی شده است.

معمایی Devilkin save

صداها و افکت ها

یکی از چالش برانگیز ترین قسمت های مورد بررسی بازی های معمایی ، بخش صداگذاری آن است که خوشبختانه در این بازی هم شاهد آن هستیم. اما ای کاش صداها و موسیقی متن به طور خاص، از هیجان بیشتری برخوردار بود و جاهایی که نیاز است هیجان بیشتری به مخاطب انتقال پیدا کند، از موسیقی های بهتری استفاده شود و یکسان نباشد.

از دیگر ضعف های این بازی عدم وجود دکمه ای برای تنظیمات ( گرافیک، صدا و …) می باشد که امیدواریم در به روزرسانی های آینده شاهد آن باشیم.

سخن پایانی

اگر اهل ماجراجویی و کاوش هستید، DevilKin گزینه سرگرم کننده ای به شمار می آید. معماهایی که در جای جای فضاها پنهان شده اند و باید آن ها را با کمی دقت پیدا کنید و به اسرار و حقایق بیشتری دست پیدا کنید.پیشنهاد می کنیم این بازی را دانلود و نصب کنید.به یک بار تجربه کردنش می ارزد.