پازل ها همیشه هیجان انگیز بوده اند. در سال های بسیار دور نیز پازل ها تنها به عنوان یک سرگرمی شناخته نمی شدند. بلکه از آن ها برای طرح معما و یا حتی مخفی کاری ها استفاده می شد. بازی رد سنگ از آن دسته بازی هایی است که پازل، به عنوان مبنای اصلی داستان بازی قرار گرفته و قرار است ما را وارد دنیای جادویی و شگفت انگیز خود بکند.با ما در بازیاتو همراه باشید.

جسم جادویی

داستان بازی اینگونه روایت می شود که در افسانه ها از جسمی جادویی نام برده شده که می توان با آن هر نقاشی را کشید. کار شما در این بازی، پیدا کردن همین جسم جادویی است. اما آیا این بار باید برای پیدا کردن این جسم ، بجنگیم ؟ بدویم و امتیاز جمع کنیم ؟

خیر.کلید این بازی حل پازل ها است. به همین سادگی. اما آن چنان هم آسان نیست.

آشنایی با پازل

پازل حل کنید، امتیاز بگیرید، جسم جادویی را پیدا کنید

باید گفت که سازندگان این بازی با اضافه کردن چاشنی داستان و کمی تخیل و جادو توانسته اند شکل جدیدی از بازی با پازل ها را پیاده سازی کنند. بازی خوش ساختی که در رو به روی ما قرار دارد، بر روی قدرت تخیل ، تمرکز، اشتباهات و سرعت عمل ما برنامه ریزی شده است. اگر در هریک از این زمینه ها قدرت یا ضعف داشته باشید ، شما برنده یا بازنده خواهید بود. پازل هایی که در این بازی قرار دارند عموما از شاهکار های دنیای نقاشی هستند. از نقاشی های داوینچی گرفته تا باب راس و بسیاری دیگر.همه ی این ها بازی را برای شما لذت بخش تر می کند.

چگونه به جسم جادویی برسیم؟

بازی از تعداد نسبتا زیادی مرحله تشکیل شده است. شما با گذراندن هر یک از این مراحل، یک قدم به جسم جادویی نزدیک می شوید. پازل ها درون اتاق هایی قرار دارند و کار شما حل کردن این پازل ها است. در هر مرحله شما وارد یکی از اتاق ها می شویدکه به گرافیک سه بعدی مجهز شده است. این اتاق ها به شکل خوبی طراحی شده اند و کاملا با داستان بازی هماهنگ شده است.

در هر اتاق تعدادی تابلوی پازل وجود دارد که باید همه ی آن ها را حل کنید تا اجازه رفتن به اتاق بعدی را داشته باشید. از ویژگی های بسیار مثبت این بازی می توان به منحصر به فرد بودن حل پازل های آن اشاره کرد. به طور مثال اتاق اول ، شکل معمایی ساده دارد و برای حل پازل ها باید به شکل سنتی عمل کنید وبرای این کار وقت کافی را نیز دارید.

اتاق پازل

پازل ها

وقتی در اتاق ها تابلویی را انتخاب می کنید، آن تابلو بزرگ شده و تمام صفحه ی تلفن شما را می گیرد. حال با جا به جا کردن قطعه ها باید پازل را تمام کنید. این کار وقتی هیجان بیشتری دارد که زمان بندی، اشتباهات، شکل برعکس  و دیگر ویژگی ها به آن اضافه شود. پس باید قدرت تخیل خوب و سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشید. در بالای هریک از پازل ها، دکمه های ثابتی نیز به نمایش در می آیند که بسیار کاربردی می باشند. برای مثال اگر در حل پازلی به مشکل برخوردید با لمس دکمه راهنمای بازی یک تکه از پازل حل می شود. توجه داشته باشید در صورت استفاده از این گزینه 5 امتیاز از دست خواهید داد.از جمله ی دیگر دکمه ها می توان به دکمه بازگشت و خرید فوری نیز اشاره کرد.

دکمه خرید فوری برای خرید آنی سکه قرارداده شده است. هم چنین میزان امتیازات در گوشه راست پازل به نمایش در می آید.

پازل

امتیازات

در این بازی هر واکنشی امتیازی دارد و یا امتیاز از شما کم می شود. هنگام باز کردن هر تابلو 50 سکه از مجموع سکه ها کسر و درصورت حل کردن آن 70 سکه پاداش داده می شود. هم چنین اگر هنگام حل پازل به قسمت قبلی برگردید، 2 سکه و درصورت شکست 4 سکه کسر می شود.اگر هم نیاز به سکه ی بیشتری دارید می توانید از دکمه خرید سکه استفاده کنید و بازی را پیش ببرید.

گیم پلی

هنگام ورود به بازی، درون اتاقی قرار داریم که یک صندلی و یک بوم نقاشی به همراه تعدادی دکمه به چشم می خورد. تمامی این اجزا ثابت اند و اگر می شد در این اتاق حرکت کرد و اجزا حرکتی داشتند، حس بهتری به این منوی خشک پیدا می کردیم. اما قبل از همه چیز، باید شخصیت داستان بازی را نیز معرفی کنیم. سام نام شخصی است که به عنوان راهنما به شما کمک می کند تا با قسمت های مختلف بازی و داستان آن آشنایی پیدا کنید. وجود یک شخصیت راهنما تاثیر به سزایی در بهتر بازی کردن خواهد داشت و این در کلاس بازی های جهانی است و ای کاش این راهنما بیشتر ظاهر می شد.

منوی بازی نیز از 5 دکمه تشکیل شده که هرکدام به شکل یک تابلوی نقاشی در آمده اند.دکمه شروع برای ورود به مراحل، دکمه ی راهنما برای آشنایی با داستان، نحوه بازی کردن هم چنین نحوه خرید سکه و آشنایی با بازی ساز است. دکمه ی فروشگاه نیز برای خرید سکه تعبیه شده و هم چنین با لمس دکمه تنظیمات ، می توانید به تنظیمات صدا دسترسی پیدا کنید. در اینجا خبری از تنظیمات گرافیکی نیست و فقط دکمه ای برای بازگشت به حالت پیش فرض قرار داده شده است.

مراحل پازل

درهر اتاق نیز 3 دکمه اصلی به چشم می خورد. دکمه ای برای نمایش مراحل به همراه توضیحاتی از جمله درجه سختی و ویژگی اصلی آن اتاق، دکمه ای برای نمایش سکه و هم چنین دکمه ای برای بازگشت به صفحه ی اصلی.هم چنین ورود به هرقسمت با افکت های حرکتی همراه شده که آن را خوب ارزیابی می کنیم.

تجربه کاربری

تجربه کاربری خوب شاید مهم ترین چیزی است که از یک بازی انتظار داریم. تمامی طراحی ها، منو ها، صدا ها و … همه و همه به یک تجربه کاربری ختم می شوند. از آنجایی که در این بازی شاهد داستانی هستیم که گویی نوعی ماجراجویی نیز است، انتظار داشتیم منو ها کمی هیجان انگیز تر و هماهنگ با تم بازی باشند. برای مثال استفاده از متریال هایی با کیفیت بهتر و یا افکت گذاری بر روی اجزا و امکان حرکت سه بعدی در قسمت های مختلف بازی احساس می شد. هم چنین خوب بود اگر اتاق ها و تابلو ها به شکل بهتری طراحی می شدند.

منو پازل

به طور کلی این بازی حس خوبی به کاربر خواهد داد هرچند ضعف هایی در بطن آن دیده می شود که از جمله ی آنها کندی در اجرای بازی و باز کردن هر قسمت، صفحه ی لود نچندان دلچسب و حرکت های خشک و بدون افکت تعویض قطعات پازل است.

صداها و موسیقی متن

یکی از نقاط قوت این بازی استفاده از موسیقی متن در حین بازی است. استفاده از موسیقی های کلاسیک و آرامش بخش، نکته مثبتی در خصوص طراحی این بازی است. البته اگر از موسیقی های هیجانی در حین بازی استفاده می شد، تجربه لذت بخشی از یک بازی به دست می آمد.

تنظیمات پازل

سخن پایانی

پازل ها همیشه جزء سرگرمی های محبوب به شمار می آیند. حل آنها نیز به این شکلی در این بازی شاهد هستیم بسیار جذاب تر شده و پیشنهاد می کنیم حتما این بازی را دانلود و نصب کنید.