برای انتخاب عنوان مناسب برای معرفی بازی ها ، از ویژگی های شاخص آنها و یا احساسات تداعی شده در ذهن و … استفاده می کنیم.این بار برای معرفی بازی ایرانی دریفت، چیزی جز خاطرات خوبی که از بازی نیدفور اسپید در سالهای گذشته داشتیم به ذهنمان نیامد.

همان بازی که در آن ابتدا با یک ماشین خیلی خوب بازی را شروع می کنیم و بعد از آن با انتخاب یک ماشین ارزان تر بازی را ادامه می دهیم.

خوشبختانه بازی سازان ایرانی ، پیشرفت قابل ملاحضه ای نسبت به سالهای پیش داشته اند .خلاقیت های بسیار که با استعدادهای فردی و تیمی عجین می شوند و حاصل آن یک بازی با کیفیت و خوب در سطح بازی های جهانی است.بازی دریف نیز از این قائده مستثنی نیست و قصد داریم آن را معرفی کنیم.با ما در بازیاتو همراه باشید.

گیم پلی دریفت

اینجا خبری از پیکان نیست!

برخلاف بسیاری از بازی های ماشین سواری ایرانی که پیکان جزو لاینفک آنهاست ، اینجا خبری از پیکان و پراید نیست. و شاید همین نکته وجه تمایزش با دیگر بازی ها در انتخاب ماشین ها باشد.

اما چیزی که آن را زیاد دوست نداشتیم تعداد کم ماشین های این بازی بود. از لحاظ تنوع ماشین آن قدر ها خوب نیست.در قسمت های بعد به طور مفصل راجع به گیم پلی و گرافیک بازی صحبت خواهیم کرد.

 

مرور خاطرات گذشته

اصلا جای تعجب نیست اگر این بازی را انجام دهید و یاد نیدفور اسپید آندر گراند نیفتید.هنگامی که بازی را اجرا می کنید ( این بازی نیاز به اتصال به اینترنت دارد) شما صاحب یک ماشین نسبتا خوبی هستید که با آن بازی شروع می شود.اما این مالکیت دائمی نیست و همانند بازی های نیدفور اسپید جهت آشنایی شما با بازی است.اما اینجا همه چیز کپی نشده است! و خبری از روند داستانی خاصی نیست.

در هنگام لود شدن قسمت ها نیز ، توصیه ها همان Tips به نمایش در می آیند.

هم چنین با شخصیت مازیار در ابتدای بازی آشنا می شوید و پس از آن با مدیر برنامه های خود ، سارا آشنا خواهید شد که در طول بازی به شما کمک خواهد کرد و با قسمت های مختلف بازی آشنا می شوید.

هم چنین اگر اولین بار است که بازی را اجرا می کنید باید طبق دستورالعمل ها پیش بروید تا بازی روند عادی پیدا کند.هم چنین این بازی قابلیت این را دارد که یک نام برای پروفایل خود انتخاب کنید ( به طور پیش فرض میهمان )  و اگر وارد سطح 3 شوید می توانید تصویر خود را قرار دهید.

هم چنین در پروفایل هر بازیکن اطلاعاتی از قبیل ماشین انتخاب شده و تعداد بردها و باخت ها و هم چنین مسافت و زمان های طی شده قرار داده شده است.

محیط بازی دریفت

روند بازی دریفت چگونه است؟

همانطور که پیش تر گفتیم، پس از مرحله ابتدایی بازی که برای آشنایی با نحوه بازی و نمای کلی آن است وارد قسمت خرید ماشین می شویم.در  کل بازی خریدها و ارتقا ها  با سکه و الماس انجام می شود.پس از انتخاب ماشین ، باید به طور اجبار ، روند داستانی را انتخاب کنید.این بازی در 3 حالت داستانی ، مسابقات آنلاین و دوئل مرگ طراحی شده است. در قسمت داستانی ، با نقشه ای روبه رو خواهید شد که پس از گذراندن هر مرحله و کسب امتیازات لازم و رساندن آن به عدد تعیین شده حق عبور از این قسمت را دارید.

البته حالت های دیگر بازی در سطوح 3 و 7 باز خواهند شد.

در هر مرحله امتیازاتی کسب می کنید که در پایان هر مرحله محاسبه شده و عواملی چون مسافت دریفت ، تخریب محیط و … در آن تاثیر گذار هستند. اما این امتیازات هم برای خرید به کار می آیند و هم سطح شمارا افزایش می دهند.هم چنین مکان شما را در جدول رده بندی که شامل همه ی کربران است را جا به جا می کند.پس سعی کنید هم مسافت دریفت بیشتری داشته باشید و هم از نیترو بیشتر استفاده کنید!

امتیازات بازی دریفت

گیم پلی و گرافیک

تا جایی که ایده های ناب صرف نداشتن محتوای گرافیکی خوب مورد استقبال قرار نگرفتند.

بازی دریفت هم دارای گرافیک متوسطی است و گیم پلی نسبتا خوبی دارد.ماشین ها خوب طراحی شده اند اما نه آنقدر با جزییات و نه آنقدر بد.یکی از مشکلات یا بهتر بگوییم ضعف های این بازی، تنوع کم در محیط ها و ماشین ها است.صداها نیز در سطح متوسطی قرار می گیرند.و هنوز واکنش گرا طراحی نشده اند.

اما نکته خوب این بازی ، امکان تیونینگ کردن ماشین ها است.

مانند دیگر بازی های رده بالای این سبک مانند Aspahlt این بازی هم از چنین امکانی برخوردار است.هم چنین یک گزینه ی دیگری به نام اسپورت اضافه شده که در آن می توانید به طور مثال  ارتفاع خودرو را هم به صورت دستی تنظیم کنید که این خود مورد علاقه ی بسیاری از ماشین بازان است.

اینجا هم می توان آن را انجام داد.منوی بازی و به طور کلی رابط کاربری بازی بسیار خوب طراحی شده اما نقاط ضعف کوچکی نیز دارند.

بازی ایرانی دریفت

کنترل

عموما در معرفی و بررسی بازی های ماشین سواری به این نکته اشاره می شود که تا چه حد تسلط و کنترل بر روی ماشین دارید.آیا همه چیز به خوبی رقبای قدر خود است؟در این بازی می توانید از دو حالت برای کنترل بازی استفاده کنید که از بخش تنظیمات قابل تغییر هستند.هم چنین وجود تنظیماتی برای صدا  و گرافیک خود نکته مثبتی است.

اما نحوه تغییر دادن آن و اعمال آن به خوبی دیگر قسمت ها نیست و کاربر را دچار مشکل می کند. اما به طور کلی قابلیت های حرکتی و کنترل بازی به نحو مطلوبی است.

بازی جدید فن افزار

اگر از علاقه مندان به این سبک هستید ، پیشنهاد ما به شما این است که حتما این بازی را دانلود ونصب کنید.هر چیزی به امتحانش می ارزد!

زیرا در دریفت، شما با ساخته ای باکیفیت رو به رو هستید و فراموش نکنید این بازی توسط استودیوی فن افزار منتشر شده است.