این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.


خرید لوازم جانبی کنسول یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که گیمرها دوست دارند. اما کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید؟ ما در این مطلب به شما می‌گوییم که کدام اکسسوری‌ها به دردتان می‌خورد و می‌تواند تجربه بهتری را برای‌تان به ارمغان آورد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

از آن جایی که بازی‌های ویدیویی به بخش مهمی از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است، هر روزه افراد زیادی به سراغ خرید کنسول‌های بازی می‌روند تا بتوانند وسیله‌ای برای سرگرمی داشته باشند. خرید لوازم جانبی نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که می‌تواند سطح تجربه ما را ارتقا دهد یا حتی به زیبایی محیط و راحتی کارمان منجر شود. اگر می‌خواهید بدانید کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

هارد اکسترنال

در هنگام خرید پلی استیشن 5، این دستگاه با حجم ۸۲۵ گیگابایتی و ایکس باکس سری ایکس با ظرفیت ۱ ترابایتی عرضه می‌شوند که شاید نتوانند فضای مورد نیاز همه گیمرها را برآورده کنند. از همین رو خرید هارد اکسترنال می‌تواند کار کاربران را راه بیندازد و فضای مورد نیازشان را در اختیارشان قرار دهد.

دسته اضافی

اگر دوست دارید گهگاه با سایر دوستان یا آشنایان‌تان بازی کنید، داشتن دسته اضافی یکی از واجبات است. این طور مجبور نیستید خود را به بازی‌های تک‌نفره محدود کنید و مدتی انتظار بکشید تا نوبت به شما برسد.

شارژر کنترلر

اکثر دسته‌ها شارژی هستند و در نتیجه باید مراقب این باشید که همیشه شارژ کافی را برای ارائه عملکرد مناسب داشته باشند. خرید پایه شارژ می‌تواند حسابی کار را برای‌تان راحت کند. چرا که صرفا کافی است دسته را روی آن‌ها قرار دهید تا شارژ شوند و نیازی به اتصال سیم اضافی به دسته نخواهد بود. اکثر پایه‌های شارژ نیز قابلیت این را دارند که پس از کامل شدن شارژ، باتری را از مدار خارج کنند تا آسیبی به آن وارد نشود. اگر از ایکس باکس استفاده می‌کنید و سوال‌تان این است که «کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید؟»، پاسخ ما قطعا همین مورد است. چرا که در نسل جدید نیز مایکروسافت همچنان به ارائه دسته‌هایی با باتری غیرقابل‌شارژ پافشاری کرده و باعث شده برخی از کاربران به این شرکت انتقاد کنند.

هدفون یا هدست

بدون شک برای تجربه بهتر بازی‌ها باید از هدفون یا هدست استفاده کرد. مخصوصا اگر بازی‌های رقابتی و آنلاین را تجربه می‌کنید، هدفون می‌تواند به بهتر بازی کردن‌تان کمک کند و اجازه دهد که حتی صدای پای رقیب را بشنوید و واکنش بهتری داشته باشید. همچنین لذت بردن از صدای سه‌بعدی در بازی‌ها با هدست جذابیت بازی‌ها را چند سطح ارتقا می‌دهد. برای مثال بازی‌های ترسناک حس وحشت را در این حالت بیش از پیش به مخاطب القا می‌کنند.

خنک‌کننده کنسول

اکثر کنسول‌ها سیستم کولینگ خوبی دارند و دمای‌شان خیلی بالا نمی‌رود. اما برای اطمینان بد نیست به سراغ تهیه فن خنک‌کننده مجزا بروید تا از پایین ماندن دمای دستگاه مطمئن شوید.

برخی از استندهای خنک‌کننده برای کنسول‌ها طراحی شده‌اند که در کنار خود محلی برای قرار دادن دسته‌ها نیز دارند. این موارد احتمالا انتخاب بهتری برای‌تان خواهند بود.

فرمان بازی

کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید؟ اگر شیفته بازی‌های رانندگی‌محور هستید، خرید فرمان می‌تواند سطح تجربه‌تان را به شکل چشم‌گیری ارتقا دهد. علاقمندان به سبک شوتر اول شخص دسته‌هایی با تریگرهای مناسب می‌خواهند و طرفداران سبک ریسینگ (Racing) نیز خواسته اصلی‌شان داشتن یک فرمان بسیار خوب است.

پوشش آنالوگ

اگر با آنالوگ دسته‌تان مشکل تعریق دارید، می‌توانید به سراغ خرید پوشش آنالوگ بروید. این موارد به سادگی روی کنترلر قرار می‌گیرند و بازی کردن را برای‌تان راحت‌تر می‌کنند.

کیف کنسول

کیف و محافظ کنسول یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی برای گیمرها به حساب می‌آید. اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید و مجبورید کنسول خود را با خود به این طرف و آن طرف ببرید، داشتن محافظ و کیف می‌تواند حسابی به دردتان بخورد. چون موجب کاهش احتمال وارد شدن آسیب شده و حمل دستگاه را برای‌تان ساده‌تر می‌کند.

هدست واقعیت مجازی

با این که VR هنوز جای پیشرفت دارد و به جای نرسیده که اکثر افراد از آن استفاده کنند، اما پیشرفت خوبی را از خود نشان داده و می‌توان در پاسخ به سوال «کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید؟» از آن یاد کرد. در صورتی که می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از بازی ها داشته باشید و بودجه‌تان نیز محدود نیست، PSVR حسابی به دردتان می‌خورد.

این بود پاسخ به پرسش «کدام لوازم جانبی کنسول بازی را باید خرید؟». در مجموع باید گفت که این موارد کاملا برای دارندگان کنسول‌های بازی مناسب هستند. حتی در لیست می‌توانستیم به مواردی نظیر خرید لوازم تزئینی مثل پوستر و استند هدفون و کنترلر نیز اشاره کرد. اما به طور کلی همین موارد معرفی شده از سایر لوازم اولویت بالاتری دارند.


این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.