بازی دنیای ژوراسیک زنده حاصل همکاری NBC Universal با شرکت Ludia است، که قصد دارند آن را در تابستان پیش رو، قبل از پخش فیلم «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده»، منتشر کنند.

این بازی شبیه پوکمون گو است. همان طور که در محیط اطراف قدم می‌زنید دایناسورها را می‌بینید و می‌توانید آن‌ها را که در دنیای واقعی ظاهر می‌شوند، جمع کنید. می‌توانید دایناسورها را تمرین دهید، قدرت آن‌ها را ارتقاء ببخشید و با دایناسورهای بازیکنان دیگر مبارزه کنید. به احتمال زیاد دایناسورهایی که در این بازی می‌بینیم، بعضی از دایناسورهای دنیای واقعی، به همراه یک سری دایناسورهای هیبریدی که در فیلم‌های دنیای ژوراسیک به مخاطب معرفی شدند، هستند.

اگر در سایت دنیای ژوراسیک زنده پیش ثبت نام کنید، زمانی که بازی شروع به کار کند، می‌توانید یک هدیه رایگان دریافت کنید.

آیا بازی دنیای ژوراسیک زنده موفق می‌شود؟

بازی‌های مکان‌مبنا راه سختی در پیش دارند.

این بازی‌ها باید بتوانند مردم را از خانه برای بازی بیرون بکشند. افراد زیادی هستند که با این نوع بازی‌های موبایلی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

بازی پوکمون گو یک استثناست. اولین بازی پوکمون برای موبایل توانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

جمله معروف «همه‌شان را بگیرید» تأثیر زیادی در محبوبیت این بازی داشت. آیا گرفتن دایناسورها هم می‌تواند همان هیجان را به دنبال داشته باشد؟

مطمئن نیستم. مخصوصاً وقتی که مجموعه فیلم‌های دنیای ژوراسیک، به وضوح نشان داد، که وجود دایناسورها روی زمین, ایده بسیار بدی است.

محیط بازی دنیای ژوراسیک

البته شرکت Ludia، توانسته در بازی‌های قبلی دنیای ژوراسیک، موفق عمل کند. اگر آن‌ها بتوانند چیزی شبیه پوکمون گو ارائه کنند و بخش‌های معامله و مبارزه‌ی بازیکنان را بهتر از پوکمون گو عرضه کنند. در این صورت، زمانی که بازی در تابستان منتشر می‌شود، جذاب‌تر از صدها عکس جف گلدبلوم، بازیگر فیلم‌های پارک ژوراسیک خواهد بود.