کالاف موبایل ترکیبی هیجان‌انگیز از عناصر اکشن را در گیم‌پلی بخش چند نفره و بتل رویال به‌ارمغان آورده و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تیراندازی موبایلی محسوب می‌شود. اگر در این بازی تازه‌کار هستید، چیزهای زیادی هست که برای شروع و برنده شدن در مسابقات و افزایش XP خود در بازی، باید یاد بگیرید. با استفاده از چند ترفند کالاف موبایل، شما می‌توانید راحت‌تر مراحل بازی را طی کنید. با ما همراه باشید تا به آموزش کالاف موبایل از طریق نکات و ترفندهای این بازی بپردازیم و شما را راهنمایی کنیم که بتوانید بیشترین لذت را از این بازی ببرید.

کالاف موبایل با ماوس و کیبورد

آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید که می‌توانید با استفاده از کیبورد و ماوس، کالاف موبایل بازی کنید یا خیر؟ از نظر فنی بله، می‌توانید از کیبورد و ماوس برای بازی Call of Duty موبایل استفاده کنید. با این‌حال، این‌کار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. در اصل، کالاف موبایل برای ورودی لمسی در دستگاه‌های تلفن‌همراه طراحی شده‌ است. این یعنی بازی به‌طور رسمی از تنظیمات ماوس و کیبورد پشتیبانی نمی‌کند.

به‌هرحال گیمرها همیشه برای ایده‌های جدید راهی پیدا می‌کنند و ترفند کالاف موبایل با ماوس و کیبورد را هم پیدا کرده‌اند. امروزه روش‌هایی برای اتصال این تجهیزات جانبی وجود دارد، اما توسط توسعه‌دهندگان بازی تایید نشده‌اند. برای انجام این‌کار، باید از تجهیزات جانبی خاصی که برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند استفاده کنید یا از نرم‌افزاری که می‌تواند ورودی‌های صفحه لمسی را شبیه‌سازی کند. استفاده از این روش‌ها می‌تواند تجربه بازی شما را به‌طور قابل توجهی جذاب‌تر و دقت و کنترل بیشتری را، ارائه دهد. البته همه‌چیز به سلیقه گیمرها بستگی دارد و نمی‌توان گفت که کالاف با صفحه و کنترلر لمسی بهتر است یا با استفاده از ماوس و کیبورد.

مپ کالاف موبایل

کالاف موبایل دارای تعدادی نقشه است که در حالت‌های مختلف بازی قابل استفاده هستند. این بازی دارای نقشه‌های کلاسیک از بازی‌های قدیمی و چند نقشه جدید با اضافه شدن برخی تغییرات است. در این بخش از آموزش کالاف موبایل نگاهی به خلاصه‌ای از ویژگی‌های چند مپ کالاف موبایل خواهیم داشت.

کراس فایر (Crossfire)

کراس فایر بسته به این‌که در کدام سمت نقشه قرار می‌گیرید، می‌تواند بهترین یا بدترین مپ کالاف موبایل باشد. این نقشه معمولاً برای نبردهای دوربرد مناسب  و تک تیراندازی محبوب‌ترین گزینه آن است. اگر دوست دارید دشمنان را از طریق خطوط مقدم هدف قرار دهید، LMGها بهترین دوست شما خواهند بود. تعادل خاصی در فضا و مسیرها وجود دارد که به شما کمک می‌کند تک‌تیراندازهای حریف را دور بزنید. کهنه سربازان سری Call of Duty نقشه را از Call of Duty 4: Modern Warfare تشخیص خواهند داد.

حالت‌ها: Frontline, Search and Destroy, Free for All, Team Deathmatch, Domination, Hardpoint

Dome

سری Modern Warfare در Call of Duty خیلی محبوب است و به‌دلیل وجود مپ‌های عالی شناخته شده‌ است. در نقشه Dome، یک منطقه کوچک از یک نقشه بزرگ‌تر در Modern Warfare 3 استفاده شده است. این منطقه برای آن دسته از بازیکنانی که به نبرد از فاصله نزدیک علاقه دارند عالی است. بنابراین، ما به شما توصیه می‌کنیم از اسلحه‌های SMG و Assault Rifles استفاده کنید تا از رقبای خود برتر باشید. با این‌حال، با توجه به خطوط و راهروهای کوچک، باید در هرجای مسیر گوش به زنگ و منتظر هجوم دشمن باشید.

حالت‌ها: Team Deathmatch، Domination، Kill Confirmed، Search و Destroy

استندآف (Standoff)

استندآف یکی دیگر از نقشه‌های کلاسیک کالاف موبایل بوده و از Call of Duty: Black Ops II الهام گرفته‌ است. این نقشه شبیه کراس‌فایر است و فرصت‌های زیادی را برای هدشات از طریق تک تیراندازی فراهم می‌کند. اگر اهل تیراندازی نیستید، لازم نیست نگران باشید. کوچه‌های پشتی فرصت‌های مناسبی را برای درگیری‌های دو طرفه و دیوانه‌وار از فاصله نزدیک هم فراهم می‌کند.

حالت‌ها: Team Deathmatch، Free for All، Hardpoint، Domination، Search و Destroy

کرش (Crash)

کرش یکی از مپ‌های مورد علاقه گیمرها است. کرش از نقشه‌ها و رویدادهای اولین بازی Call of Duty: Modern Warfare الهام گرفته شده‌. این نقشه‌ای است که به نفع کاربران تفنگ SMG بوده. با این‌حال، چند جایگاه هوشمندانه نیز برای تک تیراندازی وجود دارد. کرش یک نقشه با اندازه متوسط ​​بوده و برای بازی‌های شلوغ بسیار مناسب است.

حالت‌ها: Frontline, Search and Destroy, Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed, Hardpoint, Free for All

Nuketown

Nuketown یکی از محبوب‌ترین نقشه‌ها در کل فرنچایز کالاف است. توسعه‌دهندگان چندین بار این نقشه را تغییر داده‌اند تا تغییرات ظریفی را اضافه و مسابقات را لذت بخش‌تر کنند. علاوه بر این، نقشه تقریباً متقارن است و هیچ مزیت قابل توجهی برای هیچ‌یک از تیم‌ها ارائه نمی‌دهد. این موضوع باعث شده مپ Nuketown به یکی از بهترین نقشه‌های کالاف موبایل تبدیل شود. اگر Team Deathmatch شما در Nuketown پیدا شود، برای تعداد زیادی کشته باید آماده باشید.

حالت‌ها: Team Deathmatch، Frontline، Domination، Free for All، Hardpoint

مپ‌های دیگر

مپ‌های کالاف موبایل تنوع خیلی بالایی دارند و ما به مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مپ‌های موجود اشاره کرده و ویژگی‌های آن‌ها را با هم به اختصار بررسی کردیم. از جمله مپ‌های دیگر کالاف موبایل می‎توان به موارد زیر اشاره کرد که هرکدام ویژگی‌ها و حالت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند:

تیک آف (Takeoff)

  • سامیت (Summit)
  • ترمینال (Terminal)
  • ملت داون (Meltdown)
  • کیل هاوس (Killhouse)
  • فایرینگ رِنج (Firing Range)
  • اوئسیس (Oasis)

کالاف موبایل با دسته

تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه با استفاده از دسته، هیجان بازی کالاف موبایل را برای خود بیشتر کنید؟ در دست گرفتن یک دسته بازی، خصوصا اگر یک دسته لمسی و با کیفیت باشد، شور و هیجان بیشتری را به شما منتقل می‌کند. قطعا استفاده از دسته برای یک بازی اکشن مثل کالاف موبایل فوق‌العاده خواهد بود و به‌همین خاطر است که در آموزش کالاف موبایل حتما باید به نحوه استفاده از دسته برای این بازی اشاره کنیم.

راهنمای سریع استفاده از دسته برای کالاف موبایل

اول از همه باید بگوییم که اگر هنوز برایتان سوال است که آیا می‌توان از دسته برای بازی کالاف موبایل استفاده کرد یا نه،  باید بدانید که می‌توان از دسته یا گیم‌پد برای کالاف موبایل استفاده کنید. این یک خبر عالی برای گیمرهایی است که راحتی و دقت یک دسته بازی را به کنترل‌های صفحه لمسی ترجیح می‌دهند.

برای اتصال یک دسته بازی به موبایل خود باید ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما (iOS یا Android) دارای بلوتوث است. سپس دسته بازی خود را در حالت اتصال یا همان جفت شدن قرار دهید، به تنظیمات بلوتوث گوشی خود بروید و به دسته بازی یا گیم‌پد خود متصل شوید. پس از اتصال، کالاف موبایل را روی تلفن همراه خود باز کنید و بازی باید به‌طور خودکار دسته بازی شما را تشخیص می‌دهد. به تنظیمات بازی بروید و در صورت نیاز کنترل‌های خود را تنظیم کنید تا در میدان نبرد راحت‌تر تسلط داشته‌ باشید.

ترفند کالاف موبایل

بازی جذاب کالاف موبایل، بازی چندان ساده‌ای نیست و برای این‌که بتوانید در این بازی موفق عمل کنید نیاز به آموزش کالاف موبایل دارید. آموزش چند ترفند کالاف موبایل به شما کمک می‌کند که در نبردها راحت‌تر پیروز شوید و بتوانید سریع‌تر در بازی پیشرفت کرده و امتیاز بگیرید. برخی از مهم‌ترین نکته‌ها و ترفندهایی را که در این بازی به شما کمک می‌کنند در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

نکات اساسی کالاف موبایل

نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم چند نکته اساسی هستند که به شما کمک می‌کند هم در حالت چند نفره و هم در حالت بتل رویال عملکرد خوب و قابل قبولی در بازی کالاف موبایل داشته باشید:

  • کنترل پیشرفته را انتخاب کنید: دو گزینه در زیر تب Controls در تنظیمات بازی کالاف موبایل وجود دارد که شامل حالت ساده و حالت پیشرفته می‌شود. حالت Advanced یا همان پیشرفته گزینه بهتری برای انتخاب است. شما با انتخاب این گزینه کنترل بیشتری روی هدف‌گیری و شلیک تفنگ خود دارید. حالت ساده فقط به‌صورت خودکار روی دشمنان در تیررس شما شلیک و مهمات بیشتری را هدر می‌دهد.
  • از یک کنترلر استفاده کنید: در کالاف موبایل شما فقط با استفاده از انگشت شست خود بر روی صفحه می‌توانید حرکات را کنترل کنید. اما استفاده از یک کنترلر می‌تواند امکان هدف‌گیری و حرکت دقیق‌تری را به‌شما بدهد. می‌توانید از PS4 DualShock، PS5 DualSense، کنترلر Xbox یا تقریبا هر کنترلر بازی دیگری که بلوتوث دارد، استفاده کنید. فقط کنترلر خود را از طریق بلوتوث با دستگاه تلفن همراه خود جفت کنید و سپس پشتیبانی از کنترلر را در تنظیمات بازی، فعال کنید.
  • با تیم خود تعامل داشته باشید: می‌توانید از طریق چت صوتی با تیم خود ارتباط برقرار کنید. ارتباطات معمولا برای برنده شدن در حالت‌های مختلف خیلی مهم است زیرا به‌شما کمک می‌کند که با هماهنگی و با برنامه‌ریزی درست عمل کنید. اگر به دنبال موفقیت و برنده‌ شدن هستید، با تیم خود چت کرده و تعامل داشته باشید.
  • از مینی مپ خود استفاده کنید: این خیلی مهم است که مینی مپ خود را برای آگاهی کافی در مسابقات بررسی کنید. این می‌تواند به شما اطلاع دهد که هم‌تیمی‌های شما در کجا قرار گرفته‌اند یا دشمنان در نزدیکی شما حضور دارند یا خیر.
  • تعویض سلاح را فراموش نکنید: مبارزات کالاف موبایل سرعت بالایی دارند و ممکن است شما مهمات خود را در میانه جنگ تمام کنید. وقتی این اتفاق افتاد، به سراغ تفنگ یا هر سلاح ثانویه‌ای که حمل می‌کنید بروید، زیرا تعویض سلاح سریع‌تر از بارگیری مجدد مهمات است.
  • مناظر را هدف بگیرید: هدف‌گیری مناظر تفنگ شما دقیق‌تر از چیزی است که فکر می‎کنید. به هدف قرار دادن مناظر به سمت پایین عادت کنید، به‌خصوص زمانی که در حال اوج گرفتن یا حرکت در گوشه و کنار هستید.
  • از پوشش استفاده کنید: در هر دو بازی چند نفره و بتل رویال، شما می‌توانید از پوشش (Cover) اطراف خود استفاده کنید. از چیزهایی مانند ساختمان‌ها و صخره‌ها به‌عنوان پوشش استفاده کنید تا سلامتی خود را به‌دست آورده یا کمتر خود را در جریان درگیری‌های مسلحانه، در معرض دید قرار دهید.
  • ثابت در یک نقطه نمانید: کالاف موبایل یک بازی با محوریت تیراندازی سریع است. ثابت ماندن شما را به یک هدف آسان تبدیل می‌کند. بنابراین دقت کنید که در حین مبارزات خود یک جا ثابت نمانید و به حرکت ادامه دهید.
  • هرروز بازی را چک کنید: شما فقط برای ورود به بازی هر روز پاداش دریافت می‌کنید. حتما هر روز وارد بازی شوید و جوایز را بگیرید. این جوایز ممکن است کارت‌های Weapon XP،امتیاز، تیر و… باشد.
  • به یک تیم بپیوندید و در جنگ‌های تیمی شرکت کنید: پیوستن به یک تیم یا همان کلن و شرکت در جنگ‌های تیمی به شما امکان می‌دهد با سایر بازیکنان برای کسب جوایز اضافی در کالاف موبایل رقابت کنید.
  • ماموریت‌های روزانه را کامل کنید: ماموریت‌های روزانه معمولاً چالش‌های ساده‌ای مانند بازی چندنفره یا بتل رویال هستند. انجام این وظایف آسان به شما پاداش‌هایی مانند افزایش XP، کارت‌های Weapon XP و موارد دیگر می‌دهد.
  • ترفندهای کالاف موبایل حالت چند نفره
  • علاوه بر نکات اساسی در مورد پوشش و استفاده از مینی مپ خود، اگر قصد دارید در حالت چند نفره بازی کنید باید از چند ترفند کالاف موبایل در حالت گروهی را نیز بلد باشید که می‌تواند به شما در بهبود گیم‌پلی و ارتقاء سطح در حالت چند نفره‌ی بازی کمک کند.
  • در صورت لزوم از حالت تمرینی استفاده کنید: اگر به‌تازگی با کالاف موبایل آشنا شده‌اید یا با کنترل‌ها مشکل دارید، این بازی دو روش مختلف برای تمرین ارائه می‌دهد. در قسمت انتخاب حالت بازی چندنفره، می‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که روی آن «تمرین» نوشته شده‌ است. در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که به‌هدف خود در یک محدوده مشخص شلیک تمرینی کنید یا می‌توانید مسابقات چند نفره را در برابر هوش مصنوعی انجام دهید. این آموزش کالاف موبایل به شما کمک می‌کند تا بهتر بازی کنید.
  • بازی کنید تا سطح خود را بالا ببرید: هر مرحله جدید و هر فصل از محتوا، سلاح‌ها، پوسته‌ها و امتیازهای بیشتری را برای کسب کردن وجود دارد. با دریافت گزینه‌های بهتر، باید به باز کردن بروزرسانی‌ها خود ادامه دهید.
  • نقشه‌ها را یاد بگیرید: آشنایی با مسیرهای هر نقشه، درگاه‌ها و سایر مناطقی که می‌توانید از آن‌ها مورد حمله قرار بگیرید، برای آمادگی بیشتر شما مفید است. این به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه نقشه‌ها را به بهترین شکل طی کنید و در کجا ممکن است تک‌تیرانداز یا دشمنی در کمین شما باشد.
  • امتیازات و مهارت‌های اپراتور خود را فراموش نکنید: مسابقات چند‌نفره به قدری سریع هستند که ممکن است درگیر اکشن روی نقشه شوید، اما فراموش نکنید که از امتیازهای کسب شده یا مهارت‌های اپراتور خود استفاده کنید. مراقب HUD خود باشید تا بتوانید ببینید چه امتیازات یا مهارت‌هایی برای استفاده دارید.
آموزش کالاف موبایل حالت بتل رویال

آموزش کالاف موبایل حالت بتل رویال

آموزش کالاف موبایل برای حالت بتل رویال به‌شما کمک می‌کند که در این حالت بتوانید موفق عمل کنید و حداکثر امتیازات ممکن را کسب نمایید. حتی اگر تجربه خوبی در زمینه این‌حالت از کالاف موبایل دارید، باز هم خواندن این چند ترفند کالاف موبایل ممکن است به شما برای بهبود عملکردتان کمک کند.

یک دسته‌‌بندی خوب انتخاب کنید: حالت بتل رویال دارای چندین دسته‌بندی مختلف مبتنی بر توانایی برای انتخاب است، اما برخی از آن‌ها به اندازه سایرین مفید نیستند. سعی کنید بهترین و مناسب‌ترین دسته‌بندی را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید.

سراغ Hot Drops بروید: هر مسابقه دارای چند مکان نامگذاری شده روی نقشه است که به جای سفید با نوشته نارنجی مشخص شده‌اند. این مکان‌ها به عنوان هات دراپز شناخته می‌شوند. این بخش‌ها ممکن است کمی شلوغ‌تر باشند، اما شما در آن‌جا سریع‌تر با لوت بهتر آماده خواهید شد. این مناطق معمولاً اسلحه‌ها و زره‌های بهتری نسبت به فرود در جایی تصادفی دارند.

در ارتفاعات بمانید: در نظر داشتن زمین‌های مرتفع روی نقشه و ماندن در منطقه امن، دید بهتر و مزیتی را در درگیری‌های وابسته به اسلحه می‌دهد. فقط در فضای باز ظاهر نشوید زیرا شما باید بتوانید از هر پوششی در اطراف خود به‌خوبی استفاده کنید.

با هم‌تیمی‌های خود بمانید: وقتی مسابقات انفرادی بتل رویال را انجام نمی‌دهید، بهتر است سعی کنید همراه هم‌تیمی‌های خود بمانید. دوری از هم‌تیمی‌های شما به این معنی است که آن‌ها به شما نزدیک نخواهند بود که در یک مبارزه از شما حمایت کرده یا شما را احیا کنند.

هم‌تیمی‌های خود را احیا کنید:  در صورت لزوم، هم‌تیمی‌های خود را احیا (Revive) کنید. شما در مبارزات به‌کمک همه اعضای تیم نیاز خواهید داشت. پس اگر می‌توانید باید هم‌تیمی خود را احیا کنید. به سادگی تگ‌های هم‌تیمی‌های سقوط کرده را بردارید، روی گزینه احیا کلیک کنید و بازیکن در هواپیمای احیا به مسابقه بازخواهد گشت.

از وسایل نقلیه استفاده کنید: در صورت لزوم برای فرار از دست دشمنان یا حرکت سریع‌تر به جلو می‌توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید. این کار به‌شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری در روند بازی جلو بروید. البته باید در صورت لزوم برای وسایل نقلیه خود به‌دنبال سوخت هم باشید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.