بازی Bloodstrike یک عنوان چند نفره  بتل رویال است که توسط NetEase Games ساخته شده. بازیکنان پس از شروع کار خود هر مسابقه باید در حالت بتل رویال مسابقه دهند و آخرین بازمانده برنده می‌شود. این بازی شامل ویژگی‌های جذاب و البته هیروهایی شناخته‌شده با نام Striker است. در این مطلب از بازیاتو قرار است به افرادی که با این بازی آشنا نیستند، نکات مهم و کلیدی را گوشزد کنیم و همچنین چندین ترفند در مورد بازی را نیز آموزش دهیم.

در بازی Bloodstrike شما در نقشه‌ای به نام Deserted Valley مسابقه می‌دهید. بازیکن‌ها می‌توانند به‌صورت تک‌نفره، دونفره یا تیمی بازی کنند. طی هر مسابقه صرفا هدف شما این است که دشمنان را بکشید و زنده بمانید. شما می‌توانید مناطق مختلفی از بازی را به اصطلاح Loot کنید و مواردی مثل اسلحه، نارنجک، بانداژ و… بردارید. هر Striker یا کاراکتری که انتخاب می‌کنید، شامل مهارت‌های منحصربه‌فرد هستند و می‌توانید یکی از آن‌ها را در هر مسابقه انتخاب کنید.

قسمت چپ صفحه گوشی در واقع حکم آنالوگ چپ کنترلر را دارد و با آن قادر به حرکت در بازی هستید. همچنین دکمه‌هایی مثل شلیک، ریلود، نشانه‌گیری، حالت سینه خیز و… هم در بخش سمت راست صفحه وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها در مبارزات استفاده کنید. فرمت دکمه‌های روی صفحه درست شبیه بازی‌های اکشن تیراندازی مشابه در موبایل مثل Call of Duty و Apex Legends است و اگر این بازی‌ها را تجربه کرده باشید، کنترل این بازی برای شما ساده خواهد بود.

حالت‌های بازی Blood Strike

۵ حالت مختلف در بازی Bloodstrike وجود دارند. گیم‌پلی این حالت‌ها تفاوت خاصی با هم ندارند، اما فرمت آن‌ها متفاوت است.

۱- Battle Royale

۲ نوع مختلف از این حالت در بازی وجود دارد:

Ranked: حالت Ranked مهم‌ترین و رقابتی‌ترین حالت بازی است. این بخش به بازیکنان Rank Point می‌دهد. بازیکنان به‌صورت اتفاقی در برابر بازیکنانی که امتیاز مشابه دارند، مسابقه می‌دهند. هر اندازه که بیشتر در مسابقه زنده بمانید، امتیاز بیشتری به شما داده می‌شود.

Unranked: در سویی دیگر این حالت قرار دارد که بازیکنان به‌صورت تک‌نفره، دو نفره یا تیمی در برابر دیگران قرار می‌گیرند. در این حالت و برد یا باخت چیزی از رنک آن‌ها کم نمی‌کند و امتیازی جابجا نمی‌شود. این بخش به نوعی حکم تمرین شما برای بخش اصلی یعنی Ranked محسوب می‌شود.

2- Squad Fight

Squad Fight حالت دیگری در بازی است که بازیکنان به‌صورت ۴ در برابر ۴ وارد نبرد می‌شوند. تیمی که بتواند ۴ مسابقه را ببرد، پیروز می‌شود. در هر راند به بازیکنان مبلغ مشخصی برای خرید اسلحه و دیگر لوازم داده می‌شود. این حالت شباهت زیادی به مسابقات Valorant دارد و تنها تفاوتشان این است که در این بازی بمب وجود ندارد.

3- Hot Zone

Hot Zone یک حالت دیگر است که ۲ تیم در برابر هم قرار می‌گیرند و وظیفه آن‌ها این است که باید یک نقطه مشخص از روی نقشه را تصاحب کنند و نگذارند که تیم حریف این نقطه را بگیرد. مکان این نقطه با گذر زمان تغییر پیدا می‌کند و بازیکنان باید به‌سرعت به سمت نقطه بعدی بروند. تیمی که این نقطه را در مجموع بیشتر از تیم دیگر نگه دارد، برنده خواهد شد. این بخش شباهت بسیار زیادی با ماد Hotpoint سری Call Of Duty دارد.

4- Weapon Master

شما در حالت Weapon Master باید یکی از سلاح‌های مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. با شروع مبارزه، ۲ طرف سلاح‌های خودشان را انتخاب می‌کنند و هر سلاح ۲ راند دوام خواهد داشت. هدف اصلی این است که تمامی دشمنان را با اسلحه انتخابی شکست دهید. اولین فردی که ۵ راند را ببرد، پیروز می‌شود.

5- Range

حالت The Range در واقع یک زمین تمرین است که مهارت‌های شما در تیراندازی به چالش کشیده می‌شود. بازیکنان باید ۲۰ ربات را طی ۳۰ ثانیه نابود کنند. شما همچنین می‌توانید سلاح‌های مختلف را انتخاب و تیراندازی با آن‌ها را امتحان کنید.

 Strikers در بازی Bloodstrike

شما در این بخش می‌توانید استرایکرها و Airdrop Supportهای بازی را مشاهده کنید. در این بازی ۳ ایردراپ UAV, Vehicle و LOADOUT وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها در هر مسابقه استفاده کنید. استرایکرها در واقع کاراکتر انتخابی شما در هر بازی هستند. در این بازی ۱۳ استرایکر با نام‌های زیر وجود دارند:

  • Kraken
  • Volt
  • Zero
  • Nacho
  • Ran
  • E.M.T
  • Hank
  • Val
  • Jet
  • Ethan
  • Blast
  • Spike
  • Nova

Loadout

در این بخش شما قادر به مدیریت Loadoutهای خود در بازی هستید. سلاح اصلی شما می‌تواند یکی از ۴ دسته Assault Rifle, SMG, ShotGun و Sniper Rifle باشد. همچنین سلاح ثانویه را هم می‌توانید از بین دسته‌های Handgun یا Launcher انتخاب کنید. هر کلاس در بازی Bloodstrike شامل مزایا یا معایبی است، اما یادگیری شلیک با اسلحه مهم‌ترین فاکتور در این بازی به‌شمار می‌رود. بهترین ترکیب‌های اسلحه به شکل زیر هستند:

1. AK47 و M4A1

2. M4A1 وVector

3. AK47 وKala

4. M4A1 وKala

5. Origin-12 وM4A1

Strike Pass

یکی از بخش‌های دیگر بازی Strike Pass و جوایز آن است. ۲ نوع Strike Pass در این بازی وجود دارد که یکی از آن‌ها مجانی است و دیگری Elite Strike Pass نام دارد. Elite Strike Pass با پول قابل خرید است. لول‌ Strike Pass با پیشروی در بازی افزایش می‌یابد و با افزایش لول (Level) می‌توانید جوایز خوبی دریافت کنید.

Event

بازی Bloodstrike شامل ایونت‌های مختلفی است. ایونت‌‌ها به‌صورت هفتگی تمدید شده و بازیکنان قادر به انجام ماموریت‌های جدید می‌شوند. از ایونت‌‌های بازی می‌توان به Gun Level Turbo, Journey Guide, Loadout System Overhaul و… اشاره کرد. با شرکت در ایونت‌ها می‌توانید Reputation, Bonus EXP و Chest دریافت کنید.

Ranked در بازی Bloodstrike

بازیکنان می‌توانند رده و جوایز خود را در بخش Ranked مشاهده کنند. این بازی به‌صورت فصلی برگزار شده و هر فصل حدود ۲ ماه ادامه دارد. در این بازی در کل ۷ رده وجود دارد:

  • Bronze
  • Silver
  • Gold
  • Platinum
  • Diamond
  • Master
  • Legend

هر رده یاد‌شده شامل ۴ رده کوچکتر یعنی زیررده‌های ۱ تا ۴ است. حضور در بخش Ranked مقداری از Tier Point شما را طلب می‌کند و هر اندازه که رده شما بالاتر برود، امتیاز لازم هم بالاتر می‌رود. بازیکنانی که بتوانند ۱۳۰۰۰ امتیاز جمع کنند، به رده Legend صعود می‌کنند.

آموزش بازی Bloodstrike | ترفندهای Bloodstrike
آموزش بازی Bloodstrike | ترفندهای Bloodstrike

آموزش بازی Bloodstrike: نکات و ترفندها

۱- زنده‌ماندن مهم‌ترین چیز است

زنده‌ماندن تا انتها، مهم‌ترین رکن هر بازی بتل رویال محسوب می‌شود. بازیکنان باید دائما مناطق مختلف را بگردند و لوت مناسب را پیش از هر درگیری پیدا کنند. لوت بازی شامل مواردی مثل مهمات، بانداژ و نارنجک است. شما باید به وسیله لوت‌ خود در مرحله اول مسابقه زنده بمانید و دشمنان را کشته تا برنده هر مسابقه شوید.

۲- نشانه‌گیری خودتان را تقویت کنید

بازیکنان در هر مسابقه از عنوان Bloodstrike  باید خیلی سریع بوده و در کنار آن هم نشانه‌گیری خوبی داشته باشند. شما با نشانه‌گیری خوب قادر به حذف بازیکنان زیادی هستید و با هر بار کشتن، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید. این باعث می‌شود که پیروزی برای شما آسان‌تر شود. بازیکنان می‌توانند به وسیله Range Challenge مهارت‌های تیراندازی خودشان را افزایش دهند.

۳- تمام بخش‌های بازی Bloodstrike را تجربه کنید

بازی Bloodstrike شامل بخش‌های زیادی برای بازیکنان است. این بازی شامل چندین ماد مختلف مثل Battle Royale – Ranked وUnranked, Squad Fight – Matchmaking, Hot Zone و Range Challenge است. بازیکنان باید تمام این مادها را تجربه کرده تا مهارت بیشتری در بازی کسب کنند.

۴- لول سلاح‌های خود را افزایش دهید

ارتقا دادن سلاح‌ها در بازی‌های بتل رویال هم جزو مهم‌ترین فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود. هر اندازه که از یک سلاح استفاده کنید، سطح آن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه می‌توانید به سلاحی قدرتمندتری دست پیدا کنید. بازیکنان در این بازی باید تعداد قابل توجهی از دشمنان را حذف کنند تا سطح اسلحه آن‌ها بالاتر رود.

۵- ماموریت‌ها و وظایف را انجام دهید

بازی Bloodstrike از بازیکنان انجام ماموریت‌ها و فعالیت‌ها را درخواست می‌کند. در این بازی ۲ نوع وظیفه وجود دارد که شامل وظایف روزانه و هفتگی می‌شوند. شما برای انجام ماموریت‌‌های روزانه، یک روز و برای انجام ماموریت‌های هفتگی، یک هفته مهلت دارید. انجام این ماموریت‌ها و وظایف به بازیکنان منابع ارزشمندی می‌دهد و شما می‌توانید از این منابع در بازی استفاده کنید.

رده‌بندی سلاح‌های بازی

سلاح‌های بازی Bloodstrike به چند رده مختلف دسته‌بندی می‌شوند. این عنوان شامل اسلحه‌های زیادی است که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و به‌مصاف دشمنان بروید. سلاح‌های بازی انواع مختلفی دارند و می‌توانید طبق رویکرد خود به شکل نزدیک‌ یا دور اهداف خود در بازی را بکشید. لیست بهترین سلاح از هر نوع اسلحه به شکل زیر است:

Assault Rifle – AK47

SMG – Vector

Shotgun – Origin-12

Sniper Rifle – Kala

Handgun – Deagle

Launcher – RPG-7

بازی Bloodstrike یک عنوان بتل رویال فوق‌العاده است که شامل کاتالوگ بزرگی از اسلحه و استرایکرها می‌شود. دست بازیکنان کاملا در این عنوان باز است و می‌توانند تجهیزات موردعلاقه خودشان را وارد میدان نبرد کنند. همچنین ویژگی‌های مختلف این بازی به‌راحتی قابل یاد گرفتن است و سختی چندانی ندارد.

نظر شما در مورد بازی Bloodstrike چیست؟ فکر می‌کنید این بازی بین دیگر بازی‌های بتل رویال در سبک اکشن تیراندازی چه جایگاهی دارد؟