فروردین ماه سال 98، سیل شهرها و روستاهای زیادی را در خود حل کرد و خسارات سنگینی را به هموطنانمان در جای جای این سرزمین وارد کرد. سیلی کابوسوار که زندگی را برای خیلیها پایان رویاهایشان بود.
اما خوش بختانه پس از ارام شدن اوضاع، سیلی از پویشهای مردمی به راه افتاد تا بخشی از خسارات جبران شود. در این بین نام “کمیسیون سرگرمی و بازی های رایانهای” و “نظام صنفی رایانهای” نیز دیده میشد که با هدف متحد کردن جامعه بازیسازان و ایجاد یک جریان خیرخواهانه در حال آغاز فعالیت خود بود.
این کمپین که با هشتگ #باهم_نمیبازیم در رسانههای مختلف دست به دست شد در تاریخ 12 و 13 اردیبهشت ماه با همکاری گسترده بازی سازان، کافه بازار و آواگیمز به اجرا در آمد.
هدف اصلی این کمپین جذب 200 میلیون تومان کمک نقدی بود که امیدواریم محقق شده باشد.
یک بازی برد برد برای محاسبهگران
قرار کمپین #باهم_نمیبازیم این بود که فروش دو روز بازیهایی که به این کمپین میپیوندند به همراه سهم کافه بازار و تبلیغات تپسل صرف سیل زدگان شود و برای تحقق و گسترش هرچه بیشتر این رویداد، بازیها این هدف خیر را به بازیکنانشان اطلاع دادند.
علاوه بر این کافه بازار با اعطای یک بج (Badge) به این بازیها، آنهارا متفاوت جلوه داد و طی این دو روز به صورت اختصاصی پروموتشان کرد.
این کار نیز باعث شد برخی از تیمهای بازیسازی برای جذب کاربر و دیده شدن هم که شده به این پویش بپیوندند.
ریزبینی مجری طرح باعث شده بود که در بخشی از اطلاعیه اینگونه بیان شود که:
ثبت نام در این کمپین الزاماً به معنای نمایش بازی در لیست مربوطه در کافهبازار نخواهد بود.
اما نمیدانیم تا چه حد این حرکت عملی بوده و چه فیلترهایی برای آن در نظر گرفته شده بوده.
ما نیز در بازیاتو این کار خیر و زیبا را ستایش میکنیم و برای تمامی دست اندرکاران این کمپین آرزوی موفقیت داریم.
نکته جالب توجه، حضور ده ها اپلیکیشن در این کمپین بود.
برخی از شرکتکنندگان این کمپین:
- پاییزان (بازی پسرخوانده)
- پاپاتا (کات، هشتمین حمله و…)
- هنر نور و حرکت (گشت پلیس 1و2)
- نوین گیمز (ماشین آنلاین)
- پارسیس گیمز (تیزبال، موتوریس و…)
- کاسپین (کلمچین)
- کینگ کد (جیتی کلوب سرعت)
- اردیبهشت (کلماتیک)