چندی پیش بود که در بازیاتو به معرفی رویدادی با نام ایکاب پرداختیم، رویدادی که قرار بود چهارمین دوره‌اش با موضوع بازی‌سازی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شود.

این رویداد که با حمایت شتابدهنده هاب و مرکز کارآفرینی دانشگاه در حال برگزاری است و تاکنون توانسته مزایای زیادی را به شرکت کنندگان خود هدیه کند.

با بازیاتو در گپ و گفتی با کادر اجرایی و تیم آموزشی رویداد همراه باشید.

گپاتو، گفتگو با تیم آموزشی: TA‌های برنامه نویسی

  •  کارگاه های آنلاین و حضوری تیم سازی
  • کلاس های تعاملی و تمرین محور
  • محیط و جو دوستانه

از نکات شاخص رویداد بازی‌سازی ایکاب به شمار می‌رود.

مهرداد رضایی

مصاحبه دوستانه با استاد مهرداد رضایی

این رویداد فرصت خوبی بود تا با مهرداد رضایی، سازنده بازی محبوب “آناهیتا، دختر خوب” که تا کنون موفق به کسب عناوین مختلفی در رویدادها و جشنواره‌های متعددی شده، صحبتی داشته باشیم.

مهرداد رضایی عزیز، استاد درس طراحی هنری و انیمیشن رویداد بازی سازی ایکاب، یکی از محبوب ترین و کار بلد ترین‌های تیم آموزشی رویداد به حساب می آیند و در ادامه قصد داریم بیشتر با نظراتشان آشنا شویم.

+ اگر میشه خودتون را معرفی کنید:

  • مهرداد رضایی هستم، 20 ساله کار انیمیت انجام میدم و 5 ساله کار گیم را دنبال می‌کنم. دو مورد گیم ساختم، یکی آناهیتا و دیگری DATSVER

+ رویداد دانشگاه صنعتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

  • من تا الان در دو کمپ به عنوان مربی بوده ام، رویداد دانشگاه اصفهان و الان هم دانشگاه صنعتی اصفهان؛ رویداد دانشگاه اصفهان منظم تر بود اما خب هزینه بالایی داشت.
  • امتیاز مثبت این رویداد استقبال خوب بچه ها بود.

+ سطح بچه ها را در زمینه آرت چطور می‌دونید؟

  • والا بچه ها پیشرفت خوبی داشتند و خیلی ها گفته اند که اصلا می‌خواهند بازی سازی را کنار بگذارند و به سمت انیمیشن سازی، به نظرم واسشون انیمیشن و گرافیک واسشون مهم تر بوده تا کدنویسی

+ به نظر شما چند درصد از این بچه ها می‌توانند به شگفتی ساز های این صنعت تبدیل شوند؟

  • والا من یک حرفی را تا الان چندین بار زدم، “پیش‌نیاز گیم سازی اول یک علاقه شدیده، دوم یه علاقه شدیده و سوم پشتکار بالاست”.
  • چنین چیزی نیست که کسی گیم اولش موفق بشه، چنین چیزی کاملا غیر ممکنه؛ باید گیم پشت گیم ساخته بشه تا بتونید موفق بشید. گیم سازی مثل گنج نیست که یک شبه به دست بیاد.
  • بازی مدام شکست بخوری، چون شکست خوردن در گیم یک چیز طبیعیه، چیزی که مهمه علاقه هستش، علاقه باشه همه چیز حله

+ اگر بخواهید رویداد را در یک جمله توصیف کنید:

  • صمیمیت زیادی بین خودم و بهزاد عزیز و کل گروه میبینم.

 

گپاتو، گپ و گفت دوستانه با کادر اجرایی بعد از یک روز پر ماجرا و هیجان انگیز

رفتار دلسوزانه کادر اجرایی با شرکت کنندگان شاید مهم ترین اصلی بود که نظر ما را به خود جذب کرد؛ افرادی خستگی ناپذیر که برای موفقیت شرکت کنندگان فعالیت می‌کردند و با بهبود برنامه ریزی ها قصد داشتند که خروجی های این رویداد، واقعا موفق و علاقه مند به بازی سازی باشند.

 

تیم سازی و شبکه سازی مداوم، نقطه قوت دیگری از این رویداد

شاید یکی از کارهای مهمی که در ایران هیچ وقت به آن پرداخته نشده، تیم سازی و کار تیمی بوده است.

از ابتدا یاد گرفته ایم که یک کار را تنهایی و با بهترین کیفیت انجام دهیم، روشی که قطعا در بازی سازی جایی ندارد و نتیجه‌اش شکست و یا سختی بیش از حد در مراحل تولید یک محصول به شمار می آید.

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان، شتابدهنده هاب و کادر اجرایی رویداد با تاکیدی مضاعف قصد دارند این باور غلط را در طول این رویداد اصلاح کنند و برای این کار از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ارتباط بین افراد را افزایش دهند و به صورت اصولی آن‌ها را با قواعد کار تیمی آشنا کنند.

رویداد بازی سازی

به طور کلی، این رویداد برای شرکت کنندگان توانسته به عنوان یک اتفاق مفید و کاربردی محسوب شود که توانسته تا حدودی درکشان را به کلیات دنیای بازی سازی بهبود دهد.

کلاس‌های آنلاین و حضوری متعددی که به لطف شتابدهنده هاب در این رویداد وجود داشته توانسته دید بازتر و حرفه ای تری را به شرکت کنندگان القا کند؛ اصول تیم سازی و کارتیمی، نحوه ارائه، برنامه نویسی یونیتی، حل تمرین، کلاس آرت و…

در پایان از طرف تیم بازیاتو برای تمامی افرادی که به هر نحو به برگزاری رویدادی با این سطح از کیفیت در اصفهان کمک کردند سپاس گذاریم و آرزوی بهترین‌ها را برای علاقه مندان به این صنعت داریم.