صنعت بازی موبایل در دو دهه‌ی گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته و ما دیگر شاهد بازی‌های پیکسلی با گرافیک بصری و فنی پایین نیستیم. حتی برخی از بزرگ‌ترین فرانچایز‌های تاریخ پی سی و کنسول‌های بازی نیز برای موبایل منتشر می‌شوند که اغلب به‌دلیل گرافیک سنگین آن‌ها، حجم‌های زیادی را می‌طلبند. ما در این مقاله برخی از بهترین بازی های دیتا دار موبایل که نیاز دارید تا فضای گوشی خود را برای آن‌ها خلوت کنید را معرفی کرده‌ایم.

با ارتقای سخت افزاری گوشی‌‌های امروزی که اغلب آن‌ها معمولا به 8 گیگابایت رم و پردازنده‌های چند هسته‌ای قدرتمند مجهز شده‌اند، شاهد عرضه شدن برخی از بزرگ‌ترین فرانچایز‌های تاریخ پی سی و کنسول‌های بازی روی پلتفرم‌های موبایل هستیم. اما برخی از این عناوین نظیر Call of Duty Mobile، به‌دلیل داشتن گرافیک بصری و فنی بالا و همچنین فایل‌های گسترده، نیاز به دانلود دیتای جداگانه دارند و حجم زیادی را برای برای دانلود آن‌ها صرف کنید. ما در این مقاله برخی از ارزشمند‌ترین انتخاب‌هایی که می‌توانید از بین بازی‌های دیتادار داشته باشید را جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

The Room: Old Sins

سال انتشار: 2018

استودیو سازنده: Fireproof Studios

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.1 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.9/5

سبک‌: معمایی، پازل

سری بازی The Room یکی از ارزشمند‌ترین فرانچایز‌های موبایل است که سلول‌های خاکستری مغز شما را به چالش می‌کشد. در این سری بازی می‌توانید یکی از زیبا‌ترین گرافیک‌های تاریخ موبایل گیمینگ و همچنین سرگرم‌کننده‌ترین پازل‌ها و معما‌ها را پیدا کنید که باعث می‌شود تا هیچوقت از تجربه کردن این سری بازی خسته نشوید.

The Room: Old Sins عنوانی نیست که بتوان آن را به تمام بازی‌باز‌ها پیشنهاد کرد؛ اما اگر از آن دسته بازی‌باز‌ها هستید که از حل کردن معما‌های پیچیده و ساعت‌ها فکر کردن روی یک پازل خاص لذت می‌برید، در حال حاضر بهترین تجربه‌ی ممکن روی پلتفرم موبایل همین بازی است. البته باید در نظر داشته باشید که سخت افزار گوشی شما توان اجرای این بازی را داشته باشد.

Life Is Strange

سال انتشار: 2015

استودیو سازنده: Don’t Nod

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.2/5

سبک: داستانی، معمایی

بسیاری از بازی‌باز‌ها از سال 2015 تاکنون بازی Life is Strange را تجربه‌ کرده‌اند و از آن به عنوان یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین تجربه‌های اپیزودیک و سینمایی صنعت بازی یاد می‌کنند. داستان بازی در مورد دختری به نام مکس است که علاقه‌ی زیادی به هنر عکاسی دارد و به‌صورت کاملا اتفاقی متوجه می شود که می‌تواند زمان را به گذشته برگرداند.

بازی داستانی سرتاسر دراماتیک و احساسی را روایت می‌کند که شامل شخصیت‌های پرداخته‌شده و استایل هنری بی نظیر است. اگر تاکنون روی پلتفرم پی سی یا کنسول به تجربه‌ی این بازی نپرداخته‌اید، حال وقت آن است که به دانلود آن پرداخته و در دل داستان آن غرق شوید.

XCOM 2 Collection

سال انتشار: 2016

استودیو سازنده: Firaxis Games

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 8.5 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.4/5

سبک: استراتژی، نوبتی

دنیا بدست موجودات فضایی افتاده و سال‌هاست که از شروع حکومت آن‌ها بر سیاره‌ی زمین می‌گذرد. شما باید به عنوان تنها بازمانده‌های زمین، علیه‌ آن‌ها قیام کرده و سیاره‌‌ی زمین را از حضور آن‌ها پاک کنید.

بازی XCOM 2 Collection یک تجربه‌ی کامل از این بازی کنسولی برای پلتفرم‌های موبایل است که به خوبی پورت شده و ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از کنترلر و گرافیک بصری ارتقا داده شده را دارا است. این بازی برای طرفداران سبک اکشن شوتر نوبتی (Turn-Based) حکم الماس را دارد.

Apex Legends Mobile

سال انتشار: 2022

استودیو سازنده: Respawn Entertainment

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 4 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.4/5

سبک: شوتر اول شخص، بتل رویال

بازی پرطرفدار و محبوب Apex Legends پس از مدت‌ها انتظار برای پلتفرم موبایل منتشر شد و حالا می‌توانید در هر جایی که دوست داشتید، به تجربه‌ی این شوتر اول شخص بتل رویال بپردازید. البته لازم به ذکر است که بازی گرافیک بسیار بالایی داشته و امکان دارد روی همه‌ی دستگاه‌های موبایل کیفیت خوبی را به نمایش نگذارد، اما اگر گوشی با سخت افزار قوی دارید، جایی برای نگرانی نیست.

بازی Apex Legends Mobile در حال حاضر یکی از بهترین بازی های دیتا دار موبایل شناخته می‌شود که البته دارای حالت‌ها، نقشه‌ها و شخصیت‌های اختصاصی روی این پلتفرم است و از نظر بصری، تفاوت‌های خاصی را با نسخه‌های کنسولی و پی سی این بازی ندارد.

Asphalt 9: Legends

سال انتشار: 2018

استودیو سازنده: Gameloft

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.8 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.5/5

سبک: مسابقه‌ای، اتومبیل‌رانی

بازی Asphalt 9: Legends یکی از بهترین‌های سبک خود و یکی از بهترین بازی های دیتا دار موبایل محسوب می‌شود که در دسترس دارندگان گوشی‌های اندروید و IOS قرار گرفته است. بازی در زمینه‌ی گرافیک بصری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یک سر و گردن از سایر بازی‌های هم سبک خود بالاتر قرار می‌گیرد.

بازی در مقایسه با نسخه‌ی قبلی خود، در بسیاری از زمینه‌ها نظیر مکانیک‌های گیم‌پلی و رنگبندی و ظاهر ماشین‌ها پیشرفت داشته و به سادگی می‌تواند بازی‌باز‌های عاشق این سبک را دیوانه‌ی خود کند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد دانلود بازی در گوگل پلی به رقم 10 میلیون عدد رسیده و شما نیز اگر به دنبال یک تجربه‌ی کامل در زمینه‌ی بازی‌های اتومبیل‌رانی مسابقه‌ای می‌گردید، Asphalt 9: Legends بهترین انتخاب موجود است.

Mortal Kombat X

تاریخ انتشار: 2015

استودیو سازنده: NetherRealm Studios

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.1 گیگابایت

امتیاز گوگل‌پلی: 4.3/5

سبک: مبارزه‌ای

بسیاری از بازی‌باز‌ها، با سری Mortal Kombat آشنا هستند و این سری را به عنوان یکی از بهترین فرانچایز‌های تاریخ صنعت گیم می‌شناسند. اما در حالی که بیشتر بازی‌باز‌های این عنوان را کنسول‌ پلیر‌ها تشکیل می‌دهند، طرفداران این بازی روی پلتفرم‌های موبایل نیز کم نیستند و حال شاهد یکی از زیبا‌ترین نسخه‌های این سری با تمام محتویات روی پلتفرم موبایل هستیم.

در نسخه‌ی موبایل بازی MORTAL KOMBAT X، شاهد تمام شخصیت‌های محبوب این سری و حتی چند شخصیت اضافی هستیم و همچنین المان‌هایی نظیر فیتالیتی‌ها و حرکت‌های X-ray نیز به خوبی در این نسخه قرار گرفته‌اند. در آخر باید به این مسئله اشاره کنیم که گرافیک بصری بازی نسبت به نسخه‌های کنسولی و پی سی بسیار ضعیف‌تر بوده و نباید توقع زیادی را از آن داشته باشید.

Into the Dead 2

سال انتشار: 2017

استودیو سازنده: Prodigy Design Limited

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.86 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.5/5

سبک: شوتر اول شخص، ترس و بقا

نسخه‌ی اول بازی Into The Dead یکی از لذت‌ بخش‌ترین تجربه‌های زامبی کشی اول شخص آتورانر (دونده اتوماتیک) بود. اما Into The Dead 2 در بسیاری از زمینه‌ها نظیر گرافیک بصری و گیم‌پلی پیشرفت داشته و نسخه‌ی کامل‌تری محسوب می‌شود. همچنین این بازی توانست برنده‌‌ی جایزه‌ی editors’ choice گوگل پلی شده و هم اکنون بیشتر از 10 میلیون بازی‌باز فعال را دارا است.

در نسخه‌ی دوم، شاهد سلاح‌های بیشتر و نقشه‌های متنوع‌تری و البته پیشرفت‌های ریز و درشت در بحث گیم‌پلی هستیم که لذت تجربه‌‌ی بازی را دوچندان کرده است. تعداد بازی‌های auto-runner اندروید بسیار بالا است، اما Into The Dead 2 بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌کند که البته برای تجربه‌ی آن نیازی به پرداخت پول نیز ندارید.

Brothers in Arms 3

سال انتشار: 2014

استودیو سازنده: Gearbox Software

سیستم عامل: اندروید، IOS، ویندوزفون

حجم: 850 مگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.5/5

سبک: شوتر سوم شخص

بازی Brothers in Arms 3، برخلاف سری Battlefield و Call of Duty، جنگ جهانی دوم را در صفحه‌های کوچک موبایل و به صورت سوم شخص به تصویر کشیده است. البته داستان به همان اندازه بزرگ و حماسی نیست اما شاهد یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های شوتر سوم شخص هستیم که البته مکانیک‌های گیم‌پلی بسیار جذابی را نیز دارد.

تعامل با کنترل‌ها و منوی بازی بسیار ساده کار شده و همچنین گرافیک و اتمسفر بازی بسیار مناسب دوران جنگ جهانی دوم است و آن حس و حال وحشت آمیز را به خوبی القا می‌کند. شما همچنین می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا داده و ارتشی از سرباز‌ها را نیز برای شرکت در جنگ‌ها آماده کنید. در نهایت لازم به ذکر است که Brothers in Arms 3 به صورت رایگان عرضه شده، اما شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز می‌شود.

PUBG Mobile

سال انتشار: 2018

استودیو سازنده: Lightspeed & Quantum

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 2.5 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4/5

سبک: شوتر، بتل رویال

در سال 2022، کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با بازی PlayerUnknown’s Unknown Battlegrounds یا به اختصار PUBG آشنا نباشد. این بازی در سال 2018 توانست جایزه‌ی بهترین بازی چند نفره‌ی سال را از آن خود کند و در سریع‌ترین زمان ممکن توانست در قلب میلیون‌ها بازی‌باز جای بگیرد.

در نسخه‌ی اندروید، به ندرت شاهد پسرفت گرافیکی هستیم و بازی همان جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ی نسخه‌های کنسولی را در خود دارد. همچنین شرکت سازنده برخلاف نسخه‌ی پی سی که در ابتدا به صورت پولی عرضه شده بود، این بازی را از ابتدا برای پلتفرم موبایل به صورت رایگان عرضه کرد که البته می‌توانید سلاح‌ها، لباس‌ها و آیتم‌های دیگر را از فروشگاه داخل بازی خریداری نمایید. اگر تاکنون به سراغ تجربه‌ی یک بازی بتل رویال نرفته‌اید، حال وقت آن است که به سراغ بهترین نمونه‌ی آن یعنی PUBG Mobile بروید.

Alien: Isolation

سال انتشار: 2014

استودیو سازنده: Creative Assembly

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 11 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.1/5

سبک: اکشن اول شخص، ترس و بقا

بازی Alien: Isolation عرضه شد تا خاطره‌ی بد بازی افتضاح Alien: Colonial Marines را از ذهن طرفداران پاک کرده و یکی از وحشتناک‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های سری Aliens را به طرفداران ارائه دهد. اتمسفر و فضای استرس‌آور بازی به راحتی می‌تواند قلب شما را به تپش انداخته و هر لحظه باید انتظار حمله‌ی یک هیولای غول پیکر را داشته باشید. بازی داستان آماندا ریپلی را روایت می‌کند که به دنبال مادر گمشده‌ای خود، وارد سفری پرخطر شده و خیلی زود در دام یک Xenomorph بی رحم می‌افتد.

اصلی‌ترین نکته در مورد Alien: Isolation این است که برچسب یک بازی AAA روی آن خورده است و قبل از نصب کردن آن، باید میزان قدرت سخت افزار گوشی خود را بررسی کنید. بدون شک، این بازی یکی از سنگین‌ترین و بهترین بازی های دیتا دار موبایل است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Infinity Blade 3

سال انتشار: 2013

استودیو سازنده: Chair Entertainment

سیستم عامل: IOS

حجم: 3 گیگابایت

سبک: اکشن نقش آفرینی

مدت زمان زیادی است که سری Infinity Blade به عنوان یکی از پرچمدارهای صنعت بازی موبایل شناخته می‌شود. این سری بازی، بسیار چالش برانگیز بوده و در هر نسخه، پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های گرافیکی، گیم‌پلی و داستان داشته است.

بدون هیچ شکی می‌توان گفت که بازی Infinity Blade 3 در این سگانه بهترین بوده و یک گیم‌پلی سریع و خشن و همچنین جلوه‌های بصری بی نظیری را ارائه می‌دهد. متاسفانه این بازی هم اکنون تنها برای سیستم عامل‌های IOS موجود است و دارندگان گوشی‌های اندروید قادر به تجربه‌ی آن نخواهند بود.

Dead Cells

سال انتشار: 2018

استودیو سازنده: Motion Twin

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.4 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.4/5

سبک: اکشن داستانی، روگ لایک

سبک روگ لایک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های صنعت بازی است و اگر بخواهیم یکی از بهترین بازی‌های چند دهه‌ی اخیر این سبک را معرفی کنیم، انتخاب ما Dead Cells است. این بازی یک گیم‌ پلی به شدت متنوع و اعتیادآور را همراه با جلوه‌های هنری بی نظیر ارائه می‌کند. همچنین داستان و روایت بازی بسیار جذاب است و شما باید با صحبت کردن با شخصیت‌ها و پیدا کردن lore‌های مخفی شده درون بازی، به داستان تاریک آن پی ببرید.

با عرضه شدن این بازی برای پلتفرم‌های موبایل، حال بازی‌باز‌های بیشتری می‌توانند از این شاهکار لذت ببرند و باید به یاد داشته باشید که اگر روزانه حداقل 2 الی 3 وقت آزاد را ندارید، به هیچ عنوان طرف این بازی اعتیاد آور نروید. همچنین باید این نکته را به شما بگوییم که بازی دارای کنترل‌های گیج‌کننده است و داشتن یک گیم‌پد مخصوص موبایل می‌تواند لذت تجربه‌ی Dead Cells را بیشتر کند.

Sky: Children Of The Light

سال انتشار: 2019

استودیو سازنده: Thatgamecompany

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.6 گیگابایت

امتیاز گوگل‌پلی: 4.7/5

سبک: داستانی، هنری

سازندگان بازی فوق‌العاده‌ زیبای Journey باری دیگر هنر بازی‌سازی خود را با عرضه‌ی بازی Sky: Children Of The Light برای پلتفرم‌های موبایل ثابت کردند. این بازی همان سبک و سیاق هنری بازی‌های سابق این استودیو را دنبال می‌کند و با دنیای شگفت انگیز و روایت زیبای خود، اشک را در چشمان بازی‌باز می‌آورد.

بازی به‌دور از هرگونه صحنه‌های خشونت آمیز و پر زد و خورد بوده و برای ریلکس کردن بعد از یک روز کاری سنگین بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک تجربه‌ی آرام و لذت‌بخش هستید، همین حالا Sky: Children of the Light را دانلود کنید.

Dead Trigger 2

سال انتشار: 2013

استودیو سازنده: Madfinger Games

سیستم عامل: اندروید، IOS، مرورگر، ویندوزفون

حجم: 1 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.6/5

سبک: شوتر اول شخص، نقش آفرینی

نسخه‌ی اول بازی Dead Trigger تنها یک شوتر کلیشه‌ای تکراری بود که چیز زیادی را برای ارائه نداشت و خیلی زود حوصله‌ی شما را سر می‌برد. آن بازی تنها گرافیک بصری خیلی خوبی داشت و در بحث گیم‌پلی، همان آش و همان کاسه‌ی عناوین دیگه بود.

اما به گفته‌ی بازی‌باز‌ها و منتقدین، بازی Dead Trigger 2 آمده است تا اشتباهات نسخه‌ی اول را جبران کند و نه تنها در بحث گرافیکی و جلوه‌های بصری، سخت افزار گوشی شما را به چالش می‌کشد، بلکه از لحاظ المان‌ها و مکانیک‌های گیم‌پلی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

Endless Nightmare

سال انتشار: 2016

استودیو سازنده: 707 INTERACTIVE

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 420 مگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.4/5

سبک: ترسناک

تعداد بازی‌های ترسناک در چند سال گذشته روی پلتفرم‌های موبایل بسیار زیاد شده و به یکی از مورد علاقه‌ترین سبک‌های بازی‌باز‌های موبایل تبدیل شده است. اما در بین تمام بازی‌های ترسناک موجود در بازار، Endless Nightmare بهترین جلوه‌های بصری را دارد که باعث القای بیشتر حس ترس و استرس به شما می‌شود.

اگر تاکنون به دنبال یک تجربه‌ی ترسناک با گرافیک بصری بسیار خوب روی موبایل می‌گشتید، Endless Nightmare یکی از بهترین بازی های دیتادار موبایل در سبک ترسناک است که مو را در بدنتان سیخ خواهد کرد!

Modern Combat 5

سال انتشار: 2014

استودیو سازنده: Gameloft

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 1.7 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.5/5

سبک: شوتر اول شخص

در بین تمام بازی‌های شوتر اول شخص موبایل، نام سری Modern Combat ارزش بسیار بالایی را در بین طرفداران دارد. این سری که به گیم‌پلی پر زد و خورد و جلوه‌های بصری بی نظیرش معروف است، در نبود عناوینی نظیر Call of Duty Mobile و PUBG، جای یک شوتر با کیفیت‌ را در بین عناوین موبایل برای طرفداران پر کرده بود و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

در Modern Combat 5، دو حالت تک نفره و چند نفره وجود دارد که در بخش تک نفره‌ی داستانی، باید از بین 8 کلاس موجود در بازی، یکی را به دلخواه انتخاب کرده و به انجام ماموریت‌های در نظر گرفته شده و بدست آوردن جوایز بپردازید. در بخش چند نفره نیز روال همین است و پس از انتخاب کردن کلاس مورد علاقه‌ی خود، با بازی‌باز‌های واقعی در نقشه‌های عظیم به مبارزه خواهید پرداخت. اگر به دنبال یک تجربه‌ی متفاوت در بین بازی‌های شوتر اول شخص موبایل هستید، Modern Combat 5 را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

Black Desert Mobile

سال انتشار: 2018

استودیو سازنده: Pearl Abyss

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 3.24 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.1/5

سبک: MMORPG

عنوان Black Desert یکی از دست کم گرفته‌‌شده‌ترین بازی‌های سبک MMORPG است که گرافیکی در حد بازی‌های کنسولی را ارائه می‌دهد. این بازی به تازگی در راس توجهات قرار داده شده و البته عرضه شدن آن برای پلتفرم‌های موبایل نیز تاثیر زیادی در بیشتر شدن تعداد بازی‌باز‌های آن داشته است.

اگر از طرفداران سبک نقش آفرینی و MMO هستید، Black Desert ترکیب شیرینی از این دو سبک است که شما را در دل جهانی پر شده از زیبایی‌ها و البته پلیدی‌ها رها می‌کند و شما باید با استراتژی‌های مناسب و تصمیم‌های درست، در دل داستان پیش بروید.

Call Of Duty Mobile

سال انتشار: 2019

استودیو سازنده: TiMi Studio Group

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 5.5 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.3/5

سبک: شوتر اول شخص، بتل رویال

یکی دیگر از عناوینی که نیاز به توضیح اضافی ندارد و تقریبا تمام بازی‌باز‌ها نام آن را به خوبی می‌شناسند، سری بازی Call of Duty است. اما در سال 2019 بود که شرکت Activision تصمیم گرفت تا بازار این سری بازی را گسترش دهد و این سری را وارد دنیای بازی‌های موبایل کند. با وجود عناوینی نظیر PUBG و Fortnite، این بازی به خوبی توانسته تا بازی‌باز‌های زیادی را به خود جذب کند و هم‌اکنون در لیست پرطرفدار‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل و همچنین سبک بتل رویال شناخته می‌شود.

بازی Call of Duty Mobile در طی یکسال، بیشتر از 270 میلیون بار دانلود شد و توانست جوایزی نظیر بهترین بازی موبایل را در مراسم Game Awards بدست بیاورد. بازی جلوه‌های بصری بسیار سنگینی را دارد و به همین دلیل، برای رسیدن به فریم ریت بالا، نیاز به یک گوشی قدرتمند خواهید داشت. البته Call of Duty Mobile از معدود عناوینی است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تنظیمات گرافیکی را برای رسیدن به یک عملکرد خوب، بالا و پایین نمایید.

ARK: Survival Evolved

سال انتشار: 2015

استودیو سازنده: Studio Wildcard, Instinct Games

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 2 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 3.8/5

سبک: اکشن اول شخص، بقا

یکی دیگر از محبوب‌ترین بازی‌هایی که از پی سی و کنسول‌های بازی، راه خود را به پلتفرم‌های موبایل باز کرده،‌ ARK: Survival Evolved است که تجربه‌ای شگفت انگیز را در سبک Survival یا بقا ارائه می‌دهد و می‌توانید با دوستان خود ساعت‌ها به تجربه‌ی آن بپردازید. در این بازی که تاکنون بیش از 10 میلیون بار دانلود شده، باید دایناسور‌ها را اهلی کنید و در مواقعی به مبارزه با آن‌ها بپردازید و همچنین به دنبال غذا و پناهگاه گشته و از بلایای طبیعی جان سالم بدر ببرید.

میزان فریم ریت بازی روی 30 قفل شده، اما برای بازی‌های این سبکی، مشکل بسیار جدی به حساب نمی‌آید. همچنین اگر دستگاه بسیار قدرتمندی دارید، می‌توانید تنظیمات گرافیکی را بالا برده و از جلوه‌های بصری بی‌نظیر بازی لذت ببرید.

Fortnite

سال انتشار: 2017

استودیو سازنده: People Can Fly

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 3 گیگابایت

امتیاز گوگل‌ پلی: 4.5/5

سبک: شوتر سوم شخص، بتل رویال

بازی Fortnite از محبوب‌ترین بازی‌های جهان و سبک بتل رویال است که بعد از بازی PUBG عرضه شد، اما توانست در طی زمان، به عنوان محبوب‌‌تری از رقیب سنتی خود تبدیل شود. بازی حالت کارتونی خاصی دارد و برای کسانی که به دنبال یک بازی جدی هستند، مناسب نیست. اما حالت‌های مختلف آن، شخصیت‌های پرتعداد که بعضا نام‌های آشنایی در بین‌ آن‌ها دیده می‌شود، هر پلیری را مجاب می‌کند که یکبار هم که شده، این بازی را تجربه کند.

بازی در گوشی‌های موبایل اندروید با فریم ریت 60 اجرا می‌شود؛ اما دارندگان دستگاه‌های قدرتمند اپل مانند iPad Pro می‌توانند آن را تا 120 فریم نیز تجربه نمایند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Epic Games قصد عرضه کردن بروزرسانی فریم ریت برای دستگاه‌های اندروید را دارد یا خیر.

Shadow Fight 3

سال انتشار: 2017

استودیو سازنده: Nekki

سیستم عامل: اندروید، IOS

حجم: 2.5 گیگابایت

امتیاز گوگل پلی: 4.5/5

سبک: مبارزه‌ای

بازی‌های مبارزه‌ای، معمولا عناوینی هستند که روی پی سی یا کنسول و روی تلویزیون‌های بزرگ می‌توان از آن‌ها لذت برد. اما اگر به دنبال تجربه‌ی یکی از این بازی‌ها روی صفحه‌ی کوچک گوشی خود هستید، ما Shadow Fight 3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازی که المان‌های سبک نقش آفرینی را هم در خود دارد، به شما اجازه‌ی شخصی سازی شخصیت‌ها و سلاح‌های آن‌ها را می‌دهد و همانطور که در داستان پیش می‌روید، می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی را بدست بیاورید.

بازی همچنین دارای جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های بسیار نرمی است که در کمتر بازی مبارزه‌ای مخصوص پلتفرم موبایل دیده می‌شود. Shadow Fight 3 تاکنون به میزان 3 میلیون بار از Play Store دانلود شده و یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های دیتا دار موبایل است.

شما نیز بهترین تجربه‌هایی که در بین بازی های موبایل داشته‌اید را به ما بگویید و آن‌ها را به دوستان خود معرفی کنید.