این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.


امروزه تکنولوژی به یکی از عناصر کلیدی زندگی انسان مدرن تبدیل شده است. استفاده از تکنولوژی در آموزش، موضوعیست که این روزها بعلت سهولت استفاده و هزینه پایین، مخاطبان بسیاری را پیدا کرده است؛ اگر به اطراف خود نگاه کنید می بینید نسبت تعداد افرادی که آموزش فیزیکی را به آموزش آنلاین ارجحیت می دهند روز به روز در حال کاهش چشمگیر است. شاید شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را بتوان بعنوان آخرین حرکت کیش و مات در بازی آموزش قلمداد کرد. ویروسی که با آمدن خود، امکان حضور در دوره‌های تخصصی، کلاس‌های درس، کلاس‌های زبان، کلاس‌های عملی مانند نقاشی و موسیقی و… را تقریبا غیرممکن ساخت. این موضوع تلنگری است که اگر با دنیای مدرن آموزش همراه نشویم دیر یا زود باید از آموزش برای همیشه خداحافظی کنیم.

اما آنلاین سازی آموزش ها، مشکلات متعددی را با خود به همراه دارد که از جمله این موارد میتوان به هزینه بر بودن، زمان کد نویسی طولانی، پشتیبانی فنی قوی و … اشاه کرد. همین امر باعث شده است بسیاری از آموزش به صورت آنلاین و استفاده از مزیت های آن اجتناب کنند. خوشبختانه با شکل گیری بسترهایی مانند آموزشگاه ساز ایرکامکا که با هدف ارائه خدمات زیرساختی جهت راه اندازی وب سایت های آموزشی شکل گرفته است، می‌توان نیازهای مدرسان را در راستای حذف موانع آموزش آنلاین برای همیشه برطرف نمود.

از آموزش عقب نمانید

اتفاقات محیطی از جمله ویروس کرونا و سوق جامعه به سمت آموزش آنلاین، باعث شده است مراکز زیادی ازجمله موسسه‌های تدریس زبان، مراکز تدریس متنوع، مراکز علمی و تحقیقاتی و… به تعطیلی کشیده شوند. اگر هنوز آموزشگاهتان دایر است، ولی در کلاس‌هایتان پرنده پر نمی‌زند و شور و هیجان همیشگی از فضای آموزشگاه رخت بسته و رفته، باید راهی پیدا کنید که این فضا را حتی در شرایط فعلی دوباره رونق دهید.

ممکن است شما مدرس آموزشی در دوره های مختلف آزاد، مشاور، مدیر آموزشگاه و یا مدرسه، معلم، و یا فردی باشید که در حوزه آموزش فعال است. اگر می‌خواهید از آموزش دادن های خود عقب نمانید می‌بایست به دنبال زیرساختی برای ارائه یک روند تدریس پایدار مانند کلاس آموزشی خود باشید. شما نیز از این اصل مستثنی نیستید و می بایست برای بقا در دنیای آموزش همان کلاس ها را در فضای مجازی دایر کنید. در فضای آموزش مجازی نیز می بایست بتوانید کلاس‌هایتان را مطابق زمان‌بندی مناسب و با تعداد نفرات مشخص تشکیل دهید، روی دانش آموزان و دانشجویانتان نظارت کامل داشته باشید، از آنها آزمون بگیرید، با آنها صحبت کنید و مباحث مختلف را به چالش بکشید، از دانش آموزان/دانشجویان خود هزینه دریافت کنید و مدیریت کامل امور آموزشی خود را در دست بگیرید. در حقیقت نیاز دارید بستری مشابه یک محیط درس واقعی را بصورت مجازی داشته باشید.

چه بسترهایی برای آموزش آنلاین وجود دارند؟

با وجود نیاز به آموزش آنلاین، بسترهای زیادی به این منظور راه‌اندازی شدند. حتی بعضی از استادان به اپلیکیشن­هایی مانند واتس اپ برای ارائه آموزش روی آوردند؛ اما با وجود اینکه افراد زیادی از این بسترها استفاده می‌کنند و سختی آموزش روی اپلیکیشن­ها و برنامه‌های رایگانی مانند اسکایپ، نیاز به فضاهای اختصاصی آموزشی بیشتر احساس می‌شد.

فضاهایی که منحصرا برای این منظور برنامه‌نویسی شده باشند و حضور گروه‌های آموزشی متعدد، نظم تدریس و فعالیت در آن‌ها را دستخوش تغییر نکند. به همین منظور سازمان‌های زیادی به فکر راه‌اندازی یک بستر اختصاصی افتادند. با وجود مزایای متعدد این روش، مشکلات زیادی برای راه‌اندازی بستر اختصاصی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نیاز به نیروی متخصص یا تیم برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی بستر آموزشی
  • هزینه‌بر و زمان‌بر بودن راه‌اندازی آموزشگاه آنلاین اختصاصی
  • امکان مطلوب نبودن خروجی حاصل‌شده برای آموزش آنلاین

متاسفانه تجارب استفاده از بسترهای آنلاین نامناسب بسیار زیاد است و این موضوع خود باعث ایجاد مقاوت در افراد جهت آنلاین کردن آموزش های خود شده است. موضوعی که علاوه بر هزینه های زیادی که با خود به همراه دارد باعث از دست رفت زمان شده و بعضا ضررات جبران ناپذیری از جمله ایجاد تصویر منفی در ذهن مخاطب، از دست رفت دانشجویان، هدر رفت هزینه تبلیغات و …. را با خود به همراه دارد. خوشبختانه به کمک آموزشگاه ساز ایرکامکا این مشکلات تا حد زیادی برطرف گردیده است. در زیر به تقصیل به این موضوع پرداخت شده است.

چرا از آموزشگاه ساز ایرکامکا استفاده کنیم؟

برای اینکه درگیر مشکلات متعدد تدریس در فضای آنلاین نشوید و بتوانید در عرض کمترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه آموزشگاه ایده‌آلتان را راه‌اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ایرکامکا استفاده کنید. این آموزشگاه ساز نمونه مشابهی ندارد و برای اولین بار است که داخل کشور راه‌اندازی شده است. ایرکامکا قبل از شروع به کارش تمام نیازهای اساتید، مالکان سازمان‌ها و کلیه کسانی که در زمینه آموزش فعال هستند را ارزیابی کرده و به‌طور کامل این نیازها را پوشش داده است.

ازجمله امکانات این آموزشگاه ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به دانش کد نویسی برای راه‌اندازی یک آموزشگاه آنلاین
  • ساختن آموزشگاه شخصی در کمتر از 5 دقیقه و به‌سادگی چند کلیک
  • امکان داشتن آموزشگاه با دامنه شخصی خود
  • امنیت بالای آموزشگاه آنلاین
  • امکان اضافه کردن دانش‌آموزان و معلم‌ها یا مدیران و کارمندها به‌صورت نامحدود
  • هزینه منصفانه برای برگزاری کلاس‌های متعدد
  • امکان برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت
  • رابط کاربری مناسب و استفاده راحت
  • امکان اتصال آموزشگاه ساز به درگاه پرداخت اختصاصی خود
  • تعامل مناسب مدرسان و دانش‌جویان
  • پلن‌های مختلف برای راحتی انتخاب

با کمک ایرکامکا می‌توانید به محدودیت‌های کرونا ویروس غلبه کرده و آموزشهایتان را مانند گذشته به بهترین نحو ممکن برگزار کنید. با وجود این آموزشگاه ساز، نیازی نیست که هفته‌ها و حتی ماه‌ها منتظر بمانید تا یک وب‌سایت داشته باشید و آموزش‌هایتان را به‌صورت آنلاین ادامه دهید. چون ایرکامکا تمام امکانات لازم یک آموزشگاه حرفه‌ای را دارد. همه اقلام مورد نیازتان که روزی در دفتر آموزشگاه در اختیار داشته‌اید، درون پنل ایرکامکا قرار گرفته تا این بستر مانند یک مرکز آموزشی تمام‌عیار باشد و همه نیازهای مدرسان، مالکان موسسه‌های آموزشی مختلف مانند آموزشگاه‌های نقاشی، موسسه‌های زبان، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و… را برطرف کند. این بستر برای کسانی که در حوزه‌های تخصصی مانند آموزش برنامه‌نویسی، برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ و… فعال هستند هم انتخاب مناسبی است.

 با کمک آموزشگاه ساز ایرکامکا می‌توانید با نام دامنه خودتان آموزشگاه دلخواهتان را بسازید، استادان و دانشجویان را به پنل اضافه کنید، سپس کلاس‌های مختلف را مانند آموزشگاه حضوری سازمان‌دهی کنید. مشخص بودن ساعت کلاس‌ها، ظرفیت کلاس‌ها و امنیت بالای آموزشگاه ساز، خیالتان را از بابت اینکه یک حریم خصوصی کامل با تمام ویژگی‌های مناسب دارید راحت می‌کند. در ایرکامکا می‌توانید به همان کیفیت کلاس آموزش حضوری به دانش جویانتان آموزش دهید، از آنها سوال و جواب کنید و حتی امتحان بگیرید.

اگر می‌خواهید مطالبی را به‌طورکلی به گوش افراد بسیاری برسانید، می‌توانید از ایرکامکا ال ام اس کمک بگیرید و وبینار خود را برگزار کنید. در این بستر می‌توانید میزبان بیش از 1000 نفر در وبینارهایتان باشید. با راه‌اندازی وبینار نیازی نیست که با تک به تک افراد ارتباط برقرار کنید و مطالب کلی را به آن‌ها گوشزد کنید، بلکه می‌توانید یکبار همه‌چیز را در قالب یک وبینار بیان کنید و سوال‌های پیرامون موضوع مورد نظر را جواب دهید.

برای مدیریت مالیتان هم نیازی نیست که مدام با دانشجویان در تماس باشید، به‌راحتی می‌توانید درگاه بانکی خودتان را به آموزشگاهتان وصل کنید تا دانشجویان شهریه‌هایشان را پرداخت کنند. در این روش، حتی مدیریت مالی هم راحت‌تر است.

نتیجه گیری

در دنیای مدرن آموزش آنلاین جدای از انسان مدرن نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری ویروس کرونا کشش جامعه بسمت آموزش آنلاین است. اگر با دنیای مدرن همراه نشویم نمیتوانیم انتظار داشته باشیم عمر زیادی در حوزه آموزش داشته باشیم. با این حال آموزش آنلاین مشکلات متعددی از جمله هزینه بر بودن، نیاز به زیرساخت های فنی قوی، نیاز به تیم منابع انسانی متخصص، زمان راه اندازی بسیار و….را با خود به همراه دارد. ایرکامکا بعنوان اولین و تنها استارت اپ فعال در حوزه زیرساختی آموزش، با شناسایی تمام نیازهای اساتید و کسانی که در زمینه آموزش فعال هستند سیستمی را راه اندازی کرده است و این مشکلات را از پیش روی مدرسین مختلف برداشته است. با ایرکامکا مدرسین قادرند با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن وب سایت آموزشی خود را با دامین و درگاه اختصاصی خود ایجاد کنند و هم راستا با دنیای مدرن به آموزش های خود بپردازند.


این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و بازیاتو مسئولیتی در قبال محتوای وبسایت معرفی شده ندارد.