با شروع شدن فصل پاییز آمار سفرهای داخلی و خارجی به حداقل خود می‌رسد. دلیل این امر هم آغاز فصل مدرسه‌ها و مشغول شدن خانواده‌ها به درس‌ومشق بچه‌ها است. البته سرد شدن هوا هم می‌تواند دلیل دیگری برای کاهش مسافرت‌های این فصل باشد که نرخ بلیط هواپیما داخلی ارزان را فراهم می‌سازد. به این خاطر که شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کم شدن مسافرت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی به‌منظور جبران خسارت‌های پیش‌آمده بلیط های خود را باقیمت مقرون‌به‌صرفه تری برای جذب مسافر عرضه می‌کنند. در این میان باید به سایر موارد که سبب می‌شود تا شما در فصل پاییز سفری خوش قیمت را داشته باشیم اشاره‌کنیم؛ مثلاً در پاییز شما نیازی نیست هزینه زیادی را به جهت اقامت در یک هتل بپردازید و خدمات گردشگری عموما باقیمت ارزان‌تر برای شما مهیا می‌شود. ازآنجایی‌که مزیت‌های بی‌شماری را فصل پاییز برای مسافرت رؤیایی شما به همراه دارد در ادامه توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم همراه ما باشید. سفر در فصل پاییز اب و هوای خوش و مسافرت دل انگیز تری را برای شما فراهم می سازد.

چرا پاییز فصل مقرون‌به‌صرفه‌ای برای مسافرت است؟

ریزش قیمت‌ها در فصل پاییز اصلی‌ترین دلیل برای مسافرت‌های مقرون به صرفه شما محسوب می‌شود. کافی است در قدم اول با خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان این امر مهم را تجربه کنید ما با شما سایر دلایل را در ادامه شرح خواهیم داد همراه ما باشید تا در هزینه های مسافرت بهتر صرفه جویی کنید.

بارش تخفیف‌های پاییزی یا بارش باران پاییزی

همه شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به‌خوبی این مهم را مطلع هستند که سفرهای گردشگری در فصل پاییز و زمستان به حداقل خود می‌رسد. به همین خاطر به‌منظور جذب مسافر و توریست اولین قدمی که در این فصل برداشته می‌شود شکسته شدن قیمت‌ها است. به شکلی که با تمام شدن فصل تابستان و آغاز مدرسه‌ها به‌یک‌بار شاهد آن هستیم که قیمت‌ها کاهشی در حدود 30 تا 50 درصد را در پیش رویمان قرار دهند. این کاهش ناگهانی قیمت‌ها به دلیل ریزش توریست و درنتیجه افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف پرواز و گردشگری است. در این فصل دیگر خبری از قیمت‌های نجومی نیست، چراکه از شما به دلیل خلوت شدن شهر از مسافر در هر بخشی به گرمی استقبال می‌شود. کافی است برای یک بار هم که شده است در فصل پاییز به سفر بروید تا دلیل این ادعا را مطلع شوید.

چرا پاییز فصل مقرون‌به‌صرفه‌ای برای مسافرت است؟

تجربه خرید ارزان در فصل پاییز

برای اینکه ازهرجهتی بتوانید تجربه متفاوتی را در طول سفر کسب کنید به شما توصیه می‌کنیم فصل پاییز را از یاد نبرید. چراکه نه‌تنها آژانس‌های هواپیمایی بلیط هواپیما داخلی ارزان را برای شما مهیا می‌کنند که حتی فروشگاه‌های محبوب و سرشناس هم برای فروش بیشتر اجناس خود تخفیف‌های فصلی خود را اعمال می‌کنند. به شکلی که به دلیل شروع شدن فصل سرما شما خواه‌ناخواه می‌توانید از حراجی‌های فروشگاه وسایل مرتبط با تابستان سال بعد خود را با یک قیمت بسیار شگفت‌انگیز خریداری کنید. در این میان هم می‌توانید سرکی به فروشگاه‌های لوکس بزنید و اجناس زیبای که بر اساس مد روز در ویترین‌های مغازه‌ها برای فصل سرد سال مهیا شده است را خریداری کنید. خرید در فصل پاییز لذت خاصی را به همراه دارد چراکه همیشه پیروز از خریدهای تابستانی به منزل برمی‌گردید.

تفریحات هیجان‌انگیز و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه

عموماً در هر شهر و دیاری خدمات گردشگری متمایزی برای مهمان‌ها و گردشگران در نظر گرفته‌شده است. این مهم در فصل تابستان و بهار نرخ تقریباً بالایی را برای مسافران به همراه دارد چراکه استقبال زیاد است و شرکت عرضه‌کننده هیچ نگرانی به جهت جبران هزینه‌های خود ندارد. ازآنجایی‌که ریزش توریست در فصل پاییز و زمستان عموماً حاصل می‌شود. مناطقی که برای تفریح و گردش در نظر گرفته می‌شوند عموماً یا کار خود را به اتمام می‌رسانند و آن مجموعه را تا بهار سال بعد تعطیل می‌کنند یا اینکه برای جبران هزینه‌ها تخفیف‌های بسیار بالایی را برای جذب گردشگر فراهم می‌کنند؛ مثلاً شما در جزیره کیش در فصل پاییز برای استفاده از تفریحات دریایی و زمینی هیچ‌وقت هزینه‌های که در فصل بهار متحمل شده‌اید را نخواهید داشت. بر همین اساس به‌راحتی می‌توانید هر نوع تفریح توریستی را در هر شهری در فصل پاییز باقیمتی بسیار متفاوت تجربه کنید و از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید.

مزیت‌های سفر در فصل پاییز

خرید صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی

نه‌تنها شرکت‌ها و ارکان‌های بزرگ که حتی فروشگاه‌های محلی و بومی هم به‌خوبی با کاهش مسافر در فصل پاییز آشنایی کافی رادارند. به همین جهت این بخش از سفر شما هم قرار است با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دنبال شود. به‌عنوان‌مثال شما از غرفه‌های محلی که به جهت عرضه سوغاتی برای مسافران تهیه‌شده است. به‌راحتی می‌توانید صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی را باقیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر نسبت به سایر فصول تهیه کنید. چراکه شاید حتی فصل زمستان به دلیل سرد شدن بیش‌ازحد هوا این غرفه‌ها تعطیل شوند بر همین اساس در فصل پاییز حسابی تخفیف‌های خود را برای فروش اجناسشان اعمال می‌کنند. این کار نه‌تنها مانع از متضرر شدن آن ها می‌شود بلکه سبب می‌شود شما سوغاتی‌های خود را باقیمتی استثنایی نسبت به سایر فصول تهیه کنید.

کلام آخر در مورد مزیت‌های سفر در فصل پاییز

همان‌طور که اشاره شد به دلیل شروع مدارس و سرد شدن هوا به‌یک‌باره آمار مسافرت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی و شرکت‌های ارائه‌دهنده تورهای گردشگری و تفریحی تماماً خدمات و محصولات خود را با شکستن قیمت‌ها عرضه می‌کنند. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید با در نظر داشتن این تخفیف‌ها سفری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای خود و خانواده‌تان فراهم‌سازید.