این بار در بازیاتو به سراغ یکی از محبوب ترین ژانر های بازی های تلفن همراه رفته ایم. بازی های ماشینی ( ریسینگ، درگ، دریفت و…) و یا هر اسم دیگری که روی آن بگذاریم، بین کاربران بسیار محبوبیت دارد.

حال آنکه بسیاری از گیمر ها نیز علاقه خاصی به این سبک دارند و اگر کمی به عقب بازگردیم وجود عناوینی مانند Need For Speed و Forza Motorsport به یادمان می آیند.

با هوشمند شدن تلفن های همراه و آمدن سیستم عامل های اندروید و آی او اس، بسیاری از توسعه دهندگان و استدیو های بازی سازی به این فکر افتادند تا تجربه ی جدیدی از این دسته بازی ها به وجود آورند.

البته این هم درست است که تا قبل از آن چنین بازی هایی برای تلفن همراه وجود داشتند اما نه با کیفیت راضی کننده که انتظار داشتیم.خوشبختانه پس از عرضه عناوینی چون Asphalt، Need For Speed و یا Real Racing برای دیوایس های هوشمند همراه، شاهد بازی های با کیفیت متعدد دیگری نیز بودیم. یکی از آن بازی ها که قصد معرفی آن را داریم ، ایران دریفت 2 نام دارد. با ما در بازیاتو همراه باشید.

ایرانی بازی کنید

ایران دریفت2

شاید در نگاه اول ، به بازی های ایرانی چندان توجهی نکنیم یا با خود بگوییم ایرانی؟

شاید بازی کنم.اما چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که صنعت بازی سازی کشورمان چندی است که تغییر و تحول بسیار به خود دیده و سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه صورت گرفته است. استعداد های بسیار همراه با خلاقیت ها و صد البته دانش خوب برنامه نویسی و کار تیمی باعث آن شده تا در ایران شاهد عناوین بسیار با کیفیت و در سبک های مختلف باشیم که در همین بازیاتو بسیاری از آنان را معرفی و بررسی کرده ایم. در سبک ماشین سواری نیز پیشتر یکی از بهترین عناوین ساخته شده را بررسی کردیم.اما حال نوبت آن رسیده تا با ایران دریفت 2 بیشتر آشنا شویم.

از پیکان تا لامبورگینی!

انتخاب با شماست. پیکان 5 دنده دوست دارید یا لامبورگینی!

در این بازی می توانید ماشین های متعددی را انتخاب کنید.وقتی بازی را اجرا می کنید با یک پیکان خوش رنگ مواجه خواهید شد.

البته قبل از آن باید زبان بازی را از بین فارسی و انگلیسی انتخاب کنید.وجود دو زبان هم یک نکته مثبت برای این بازی تلقی می شود. از بحث دور نشویم، محیط بازی به این صورت است که آخرین ماشینی که در اختیار دارید نمایش داده می شود.

اگر اولین بار است که بازی می کنید چیزی جز پیکان  که در یک گاراژ بر روی یک استند قرار داده شده است ، مشاهده نخواهید کرد!

وجود دکمه تنظیمات هم که جزو جهازیه هر بازی است. اگر کمی دقت کنید ، میبینید که میتوانید از طریق دکمه ی قرار داده شده در همین صفحه اقدام به افزایش رایگان آنها بکنید. این کار نیز با مشاهده تبلیغ قابل انجام است که با اینکار 2000 سکه مجانی دریافت می کنید اما در خود بازی هم می توانید کسب امتیاز کنید.

قسمت هیجان انگیز این بازی جایی  است که ماشین های جذاب دوست داشتنی را می توانید انتخاب کنید. از بین 20 ماشین مختلف قرار داده شده ، ماشین های ایرانی می توانند جذاب باشند.از پیکان و پراید گرفته تا پژو 405 و نیسان آبی معروف!

این را هم باید اضافه کرد برای خرید هر ماشین باید قیمت آن را پرداخت کنید.

پیکان در ایران دریفت 2

داستان از چه قرار است؟

می رسیم به اصلی ترین قسمت یعنی ماشین سواری!

وجود سه سبک آزاد ، مسابقه و دریفت در این بازی نشان از توجه و اهمیت بازی ساز به این بازی است. همانطور که از اسم هر قسمت پیداست، اگر دریفت را انتخاب کنید، باید با دریفت های متعدد امتیاز کسب کنید. هم چنین می توانید از نماهای مختلف بازی کنید.از نمای بالا و از دور هم جذاب هستند.سبک مسابقه هم با تعدادی از ماشین های دیگر در دو دور مسابقه می دهید.

گیم پلی و گرافیک

ماشین ها از طراحی خوبی بهره می برند. اما نکته جالب این بود که لوگو ماشین های خارجی مانند بوگاتی قرارداده نشده است.

پلاک همه ماشین ها هم ایران دریف است که البته تعدادی از آنها دارند. هم چنین امکان تیونیگ وجود دارد که در این بازی به رنگ بدنه ، شیشه ، دود و رینگ بسنده شده است.

فضاها هم خوب طراحی شده اند و واکنش گرا هستند. هم چنین می توانید در آب و هوای مختلفی از جمله برفی ، صحرایی و … بازی کنید. حالت شب هم اضافه شده است و به جز حالت آفتابی بقیه خریدنی هستند.

هم چنین صدا ها و صوت های به کار رفته هم تداعی کننده ماشین سواری واقعی است. در آخر هم باید گفت که یادتان نرود از نیترو استفاده کنید!

ماشین بازی در ایران دریفت

کنترل بازی

چیزی که بسیار آن را دوست داشتیم، وجود حالت های مختلف کنترلی در این بازی بود.

باید گفت که فقط در بازی های سنگین و نام آشنا تنها شاهد این قضیه بودیم.خوشبختانه 3 حالت کنترلی و با قابلیت تعیین حساسیت وجود دارد.

هم چنین می توانید کیفیت گرافیک بازی را باتوجه به قدرت دستگاه خود از 4 حالت قوی ، خوب ، متوسط و ضعیف انتخاب کنید.صداها نیز قابل تنظیم اند.

تنظیمات بازی ایران دریفت

حرف پایانی

ایران دریفت 2 به کمک همه آن چه که در اختیار دارد می تواند یک سرگرمی خوب و لذت بخش برای اوقات فراغت شما به حساب بیاید، پس فرصت را از دست ندهید همین الان آن را دانلود کنید.